Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Har lest den samme artikkelen, synes det er en interessant teori for hvorfor ett av to NS2 rør ble ødelagt.

2 Likes

I følge svenskene så har røren sprengts utfra og inn, og over en lengre strekkning (10-tals meter). Så denne hypoteseen stemmer dårlig med dette. Ryker en sveis så får man et brudd rett av. Og det blir ikke noen utslag på seismografer heller. Her har man nortert detonasjoner.

Hvorfor man kun sprengte en ledning på NS2 er litt merkelig. Kanskje man blev forstyrret i arbeidet med at plassere ut sprengmiddler og tenkte at et rør var greit nok.

3 Likes

Jeg har fått med meg at så mye som 50 meter av NS1 rørene var ødelagt, men jeg har ikke nødvendigvis sett at de har sagt at alle de ødelagte rørene så like ut. Er du sikker på at en katastrofal svikt av et gassrør under vann ikke vil vises på en seismograf? Uansett så er det sant at hvis to rør har blitt sprengt og ett har feilet katastrofalt så bør jo dette se nokså forskjellig ut når man inspiserer rørene.

1 Like

Det virker som om Putin ikke likte at Biden er så frekk å besøker Kyiv midt på lyse dag :wink:

8 Likes

Ingen fare, Putin fikk også besøk av sin eneste venn idag!.

4 Likes

Fra CNN.com:
“A few hours before he departed, the United States informed Russia of the plans to visit the Ukrainian capital for “deconfliction purposes,” according to Biden’s national security adviser Jake Sullivan.”

Kan se ut som at verdens toppledere fortsatt har et gentleman’s agreement om at man ikke dreper hverandre. :slight_smile:

4 Likes

Med tanke på alle US air assets som har vært synlige ( og ikke synlige) så er det naturlig at de varsler Russland slik at de ikke tolker det som en innvasjon.

4 Likes

Ordet “gentleman” passer vel ikke på Putin, men bra at de kan ha en sånn dialog. Det hadde jo blitt tatt som en krigserklæring om de hadde targeted den Amerikanske presidenten.

4 Likes

Den gjenerellt usle, svenske avisen “Dagens Nyheter” har i ett sjeldent utslag av fornuft, publisert en artikel av den rysk-ukrainske forfatteren Arkadij Babtjenko. Troligen av et “uhell” da dette holder en langt, langt høyre klass enn vad som er normalt i denne avisen. Texten er på svensk, men dere begriper sikkert budskapet likevel.

8 Likes

Kan Moldova nå endelig ta tilbake kontrollen over Transnistria? Interessant utvikling:

12 Likes
6 Likes

nok en meldning om sabotasje av toglinjene i USA…

1 Like

Serbia har i alle år vært putins lydige hund.

7 Likes

Vil Putler nå i talen som kommer egentlig erklære full krig mot Nato, Vesten, nazier og skeive osv. ?

Dette blir bare styggere og styggere … på tide med NFZ over Ukraina og sterke virkemidler

3 Likes

Talen er vel mer en ikke-begivenhet tenker jeg…

Nei, han kommer ikke til å erklære krig mot Nato.

Det blir nok Erklært full krig mot Ukraina, snakk om krigsindustri og trusler om Atomvåpen.

4 Likes

Gårsdagens telling av kister stoppet på 760 :coffin:

Apropos gårsdagens lille sidediskusjon om når tapene begynner å merkes i befolkningen, så kanskje det etter nye 150.000 døde og hardt skadede at dette begynner å monne:

5 Likes
1 Like

Høres ut som de har laget bataljoner på Hitler vis. Splitt i to , voila, dobbelt så mange bataljoner.

5 Likes

2030? Det kommer at skje innen det nærmaste året. Jeg er førvånad att det ikke allerede er gjort.