Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Jeg snakker om forsvaret i Norge. Men så snart han ble NATO-sjef
fikk pipen en annen lyd
Det nytter ikke å få putin til å tenke demokratisk og empatisk slik vi stort sett gjør i Europa

1 Like

Det er også helt naturlig, da han var statsminister hadde han andre mål enn han har nå som sjef for NATO.
(det sagt har både AP og Høyre jobbet godt sammen for å desimere det norske forsvaret de siste 20 årene).

4 Likes

Hva skal man tro om dette ?

Du vet at liksom forsvarsvennene i Frp og høyre var de som satte prikken over ien og to streker under svaret etter at de satt i regjering i åtte år og strekk?

Blir bare tåpelig å prøve å skylde på en politiker og et parti. Så godt som alle norske politikere pisser på Forsvaret

13 Likes

Hvordan tenker du det skiller seg ut vs terrorbombingen de har utført de siste ukene?

Ja med tanke på det,og hvor dårlig krigen går for russland er ikke dette et godt tegn.

Det har jo nada å si. De bruker mer raketter på å prøve å plage Ukraina.

4 Likes

Nå må Ukraina få Arrow 3 rakettforsvar, da iran vil selge raketter til russland,

2 Likes

Får bare håpe at Israel ødelegger disse lenge før de kommer til Russland. Svina

5 Likes

5 Likes

Noen andre enn meg som ler litt av at Russland sitt budsjett for 2022 er større enn all støtten Ukraina har fått? Russland er så syyyykt korrupt, når et så stort budsjett får dem ingensteds.

6 Likes

Så en video for en stund tilbake. Hvor dem pirket litt borti dette. Var ikke bare det at det var korrupt. Pengene gikk til ting som ikke var noe særlig nyttig i en krig dem kjører no. Atomvåpen, “showoff/dommedagsvåpen” prosjekter, ubåter, osv. Mens grunnutrustning for soldater, og basic militærtrening ble skadelidende.

9 Likes

https://www.washingtonpost.com/national-security/2022/11/01/us-weapons-ukraine-oversight/

Jeg er så rasende, så trist og så inderlig opprørt over hva despoten i Moskva påfører det ukrainske folket - og ikke minst sitt eget.

I takt med stadig fallende suksess på den militære fronten intensiverer han angrepene mot det sivile slaviske broderfolket:.

Fra denne despoten kan man ikke regne med noe som helst - eller alt. Jo mer han måtte erfare og innse at han ikke kan vinne en krig mot Ukrsina og dets venner, jo farligere blir han (diktatoren i bar overkropp på hesteryggen).

Nå vet vi ikke (slik det skal og må være) noe om samordningen av våpen fra NATO-land. Men sett fra sidelinja, må “vi” nå dra skruen stadig hardere til. Ikke for raskt men samordna resolutt og direkte responderende.

Den russiske staten og oligarkene har etter det jeg har forstått, fortsatt svimlende verdier i form av eiendommer børsposisjoner og annet i NATO- / EU og andre land. Frys eller helst konfisker alle midler. Alt for å bygge opp igjen Ukraina - ikke bare når det gjelder skadene på sivil infrastruktur og eiendom, men også for å ruste opp landet med state-of- the-art militært utstyr.

PS
I overskuelig framtid vil Russland være en global pariastat. Inntil nye kapitler i historieboka skal skrives, kan og må revolten bare skje innenfra. Så voldsomt så grusomt og så uunngåelig.

14 Likes

Tipper dette er usa sitt verk. Saudi har ikke vært lydige. Så plutselig kommer trussel om iran angrep. Krigen mot houtiebe har vist at saudi sitt forsvad er evneveikt. Så passer veldig bra at de plutselig trenger usa.

Jeg tipper det er putlers verk.

russland sliter, så hva passer vel bedre enn å få Iran og NK til å rasle med sablene for å trekke ressurser bort fra Ukraina…

Tipper det er Irans verk.
De vil ha bort fokus fra de hjemmelige demonstrasjonene/uroen.

2 Likes