Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Jeg tviler på om Russland er interessert i mer kontakt med nato-land. De har samarbeidspartnere i Kina, India, Afrika og Sør Amerika. Samarbeid og handel mellom Russland, Europa og USA er dessverre slutt.

1 Like

Gårsdagens tall tyder på målrettede angrep på forsyningslinjene og artilleri :boom: !
image
:ukraine:

15 Likes

Vi er mao helt enige. Med Putin sitt regime, så ønsker ikke vesten kontakt med Russland.

De har noen som kjøper billig olje/gass av dem. Kina, India og Brasil stemte for FN-resolusjonen som starter med:

Recognizing also that the unprecedented challenges now facing Europe following the aggression by the Russian Federation against Ukraine, and against Georgia prior to that, and the cessation of the membership of the Russian Federation in the Council of Europe, call for strengthened cooperation between the United Nations and the Council of Europe, notably in order to promptly restore and maintain peace and security based on respect of the sovereignty, territorial integrity and political independence of any State, ensure the observance of human rights and international humanitarian law during the hostilities, provide redress to victims and bring to justice all those responsible for the violations of international law.

Jeg vil si at Russland står mer og mer alene. Selv Kina har altså stemt for at Russland burde betale for ødeleggelsene de har forårsaket i Ukraina. Akkurat hva de skal betale har ikke vært på bordet, men hvis du ikke ser at Russland blir mer og mer isolert politisk, så er du rimelig blind.

15 Likes
14 Likes
10 Likes

Det skjer ting nå. Se videoen av Prigozjin sin utblåsning her.

https://twitter.com/wartranslated/status/1654263136529141766

15 Likes

https://twitter.com/PhillipsPOBrien/status/1654401370315714561

image

Jeg tenker at de kommer til å trekke seg tilbake. De vet Ukraina kommer til å angripe snart, så de må komme seg i bedre defensive posisjoner. Det som er dagens frontlinje er ikke godt nok forsvart.

8 Likes

Har han insett att han har blivit blåst?

Bakhmut skulle være gjennombruddet for Wagner og den store seieren for Prighozin. Nå er de blitt slaktet ned, får ikke mer ammunisjon og må trekke seg ut for ikke å stå igjen som tapere. Titusenvis av Wagner-rekrutter er kjørt inn i kjøttkverna i en total meningsløs offensiv. Prøver å redde stumpene nå, Prighozin. Trekker han seg ut får vi inderlig håpe å få se han igjen hvor han hører hjemme - i domstolen i Haag.

12 Likes

Hvis dette bekreftes er det enda et tilbakeslag for ruzzisk militærteknologi:
image

https://twitter.com/NOELreports/status/1654415143403413504?s=20
@pdx ser du på mulighetene for å få Twitter linker til å vise innholdet igjen, slik det fungerte før?

5 Likes

Er veldig usikker på skalaen av bragden. Dersom missilet gikk med 10x lydhastigheten, slik Russeland har oppgitt, er det en stor bragd å skyte det den.

En liten stemme i bakhodet mumler noe om at russerne kanskje har fokusert vel mye på “hype”- delen av “hypersonic”.

12 Likes

Dårlig google translate:

Når det gjelder rapporten om at det ballistiske målet ble ødelagt, er faktum at “Dagger” kun er hypersonisk i rasistenes fantasier. For selv om den akselererer til hypersoniske hastigheter på grunn av gasspedalen, kan den ikke opprettholde en slik hastighet konstant. Allerede i terminalområdet, det vil si under angrepet, går den inn i målet langs en ballistisk bane og har, om enn høy, men langt fra hypersonisk hastighet.

Altså, missilet var ikke nødvendigvis hypersonisk når det ble skutt ned, akkurat som du tenkte. Det hadde vært typisk Russland å overdrive. :wink:

4 Likes

Interessant dersom det stemmer at missilet følger en ballistisk bane inn mot målet. Det er langt enklere å beregne avskjæring for en ballistisk bane, enn for et manøvrerende missil.

2 Likes

Spent på hvordan Putler vil håndtere denne tiraden :popcorn:
Se video:

4 Likes

Russland sin evne til å skyte ned Himars får meg til å stille spørsmål ved den logikken :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er mulig at jeg missforstår deg. Jeg ser ikke helt noen logiske sammenhenger med Himars.

Himars manøvrer i sluttfasen, men hastigheten er ikke hypersonisk. Høyden, og dermed tiden på radar er mindre. Det brukes ofte avledende avfyringer av Grad, og ruten til målet kan planlegges for å unngå kjent luftvern.

2 Likes

:rofl:
Oppsummering av krigen.

11 Likes

Russland har påstått at de både har hypersoniske og raketter som manøvrerer. Denne krigen har vist at begge deler i beste fall er sannhet med modifikasjoner.

5 Likes

Nå begynner vi og snakke .

14 Likes

Ah, jeg trodde de var ballistiske etter oppskyting!