Eksakt!! Dette må jo være det videre fundamentet i vestens blokade mot ruski’s.
La nå til helvete det gamle ligge å tenk nytt. Putler brente selv broen!
Tyrkia ydmyket Russland ved å bryte blokaden, og Putin forsøker å berge ansikt ved å si at de går inn i avtalen igjen.
Dette er “plug and play” nå uten behov for dykker så vidt jeg vet.
Det var ingen blokade, bare russerne som meldte at de trakk seg fra avtalen med en jallaforklaring om at de ikke kunne garantere for sikkerheten til skipene etter angrepene i Sevastopol. Gikk vel ca 14 skip med korn fra Ukraina rett etter den russiske meldingen.
Tror putin går på en real smell her.
Håper de får granater som er ladet med svartkrutt.
Ikke overraskende at de får granater fra NK som garantert er fra Kina.
Russland var nok så og si tomme selv, og etter at Hviterussland var tomme… så måtte de få fra en annen plass.
Hvis moskovittene snur seg mot putin, så har han et problem. Han har satt seg i en idiotisk situasjon, mellom krigshissere og den stille majoriteten.
Som jeg har sagt om Erdogan, selv om han ikke nødvendigvis er en kjernekar, så sitter han sånn i det at han kan hjelpe Ukraina på måter ingen andre kan.
Når tidevannet snur så snurt det fort, og med ustoppelig kraft.
50-100-200 tusen ut i gatene i Moskva så er det mye som rakner.
De kan drepe 100-1000-10000 demonstranter, men da er det kjørt, alle kort spilt ut.
Det er langt igjen til at det skjer noe slikt altså, bare det at murringen begynner å øke i volum kan få Putin til å revurdere planene sine. Som det er nå, så er det å holde skuten over vann til midtvinters, når han håper at vi sitter å fryser i Ukraina og Europa.
The 2022 United States elections are an ongoing set of elections that are mainly held on November 8, 2022 ( Election Day ). During this midterm election year, all 435 seats in the House of Representatives and 35 of the 100 seats in the Senate will be contested.
Det kan potensielt svinge stemningen i USA hvis republikanerne får mer makt, men samtidig, lend-lease avtalen gir presidenten stor makt og det er ikke nødvendigvis noen automatikk i at USA skifter retning selv hvis republikanerne får mer makt. Det ser risky ut utfra polls hvis de prøver å la Ukraina seile sin egen sjø.
Hva er det Statnett egentlig driver med?
Dette bør få konsekvenser:
Mye betalingsmur her bak en side som drives av:
Energinytt24.no er en uavhengig norsk nettavis med fokus på energi og økonomi. Avisen ble etablert i 2021 i samarbeid med facebookgruppen «Vi som krever billigere strøm». Redaksjonen arbeider etter Vær Varsom-plakaten sine retningslinjer for god presseskikk.
Interimredaktør: Olav Sylte
Kanskje litt kildekritikk er på sin plass?
Kanskje vi snakker litt forbi hverandre. Den dagen misnøyen i Moskva blir stor nok så rekker det at 1000 mennesker fysisk starter å demonstrere. Deling på sosiale medier øker antallet til 10000-100000 på kort tid. Da baller det seg i et tempo som gjør at ingen innen politi og sikkerhetsstyrker vil være villig til å stå å drepe demonstranter for fote.
Hva er det som krever ytterligere kildekritikk i saken?
Jeg tror ikke vi snakker ikke forbi hverandre. Poenget mitt er at litt murring som vi hører nå overhodet ikke er nok til at folk trekker til gatene for å demonstrere. Det har allerede vært demonstrasjoner med tusenvis av demonstranter.
Den beste triggeren for misnøye i Russland er et skikkelig flaut tap. Hvor hæren framstår som udugelig og det blir tatt masse krigsfanger. Da ønsker både krigshisserne og den stille massen å kaste Putin.
Enig! Det var som jeg ikke skulle sagt det selv.