Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Ja man må for all del ikke la Putin tape :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 Likes

Vesten har vert helt klar på at russland må tape denne krigen. Men det beste hadde vært om det fantes noen normale generaler ,som hadde gjort militær kupp ,og trekt russland ut av Ukraina.

3 Likes

Det smuldrer opp etterhvert i Kherson :ukraine: :ukraine:

6 Likes

Hevder å ha hacket den russiske sentralbanken. Hysterisk kult om det stemmer, men ville vært litt skeptisk til å laste ned dokumentene uten et skikkelig virusprogram.

3 Likes

Ser ut for at en del Tyskere ikke klarer å skille seg helt fra sitt gamle forhold til Russland…:

2 Likes

Ganske utrolig egentlig, når man tenker på at Russland holdt halve Tyskland i et kommunistisk fengsel i mange tiår etter 2. verdenskrig…

9 Likes

Altså, det absolutt beste utfallet Russland kan få i kherson er å trekke seg tilbake under ordnede forhold.

Ukraina antar jeg kommer til å gjøre alt de kan for å angripe når russerne har blitt akkurat svake nok til at det blir en flukt, ikke en retrett.

Her tenker jeg at krigen kan svinge ganske mye. Blir det flukt, så mangler Russland utstyr til å forsvare Zaporizhzhia fylke.

3 Likes

Putin kan kjøre på med “evighetskrigen” og viljen til å offre 30millioner soldater.

Men uten panser hjelper det lite.

6 Likes

Da er med andre ord systemene allerede på plass. Meget gode nyheter!

6 Likes

Han har myyyye kontakter!

1 Like

Jeg er glad i satiren min, så får beklage at slike ting havner her og memes en gang i blandt:

18 Likes

Det er mye ting som ikke trenger ligge helt åpent ute. (og en sånn situasjonskombinasjon er litt spesiell) Anyway. det er ikke mange som hopper til RU lenger… og bare det tapet av implisert makt er et stort tap av makt.

Satiren over er og gøy siden den setter på kartet, hvor høyt erdogan er villig til å spille for sine egne geopolitiske amisjoner som “stormakt” (og har sikkert hestehandlet seg litt ryggdekning før putins sult/terror blokkade ble ignorert)

Jeg anser dette som veldig relevant for RUS-UKR krigen.

Kina ønsker å holde en armlengdes avstand og utkommanderer NK til å lage støy istedenfor, som takk kommer det nok sårt tiltrengte matforsyninger og annet til NK.

Jeg er mest overrasket over at NK har 180 fly som er flyverdige. Samtidig er jo dette OOOOOLD sovjet tech, så største problemet til SørKorea ville jo vært å ha hatt nok AA raketter.

8 Likes

:slight_smile: Usikker på hvor tight forholdet mellom NK og Kina egentlig er for tiden, tror covid har redusert sendinger fra Kina til et minimum. Men godt mulig som du sier at de som takk for “oppvisningen” får sårt tiltrengte forsyninger. NK airforce er bare søppel, ja, holder fortsatt liv i jagere fra 50-60 tallet og kinesiske kopier av soviet-fly. Ikke sikkert de har mye flybensin igjen heller etter en sånn oppvisning. USS Ronald Reagan er med på øvelsen med SK, har vel +/- 100 toppmoderne fly ombord.

3 Likes

NK lever fordi kina vil det og fordi Kina trenger dem som buffer/røverstat.

NK gjør aldri noe som ikke er godkjent av Kina.

4 Likes

Og fordi S.Korea vil det. De ønsker neppe 10 mill flyktninger fra nord.

1 Like

Det tror jeg er helt feil. Det er garantert masse familier som har blitt splittet pga den delingen.

1 Like

Det som er med Trump er han uforutsigbar, Putin var nok aldri helt sikker hvor han hadde Trump.
Putin har jo uttalt at Trump i forstod forhistorien mellom Ukraina og Russland.

1 Like

Et sammlet korea ville vært meget bra for SK. De ville fått tilgang til masse billige råvarer og billig arbeidskraft.

2 Likes

Ser ut til at russerne sliter veldig om dette stemmer.

Er ikke overasket med tanke på hvilke krigsforbrytelser vi har sett gjennom krigen. russland må isoleres totalt til alle krigsforbrytere blir tatt ink putin og co.

2 Likes