Dette må være en amfibie invasjon, gir mening. Men blir tynn front de skal presse seg frem på.
Ikke bekrefta av UKR kun av russere.
Dette må være en amfibie invasjon, gir mening. Men blir tynn front de skal presse seg frem på.
Ikke bekrefta av UKR kun av russere.
Med HIMARS, droner, og godt innenfor artilleri-rekkevidde, så blir det nok relativt grei skuring, spesielt siden de sannsynligvis har flankert russiske forberedte stillinger.
Jeg tror egentlig dette kun er en SF operasjon. UKR har fått endel båter av USA som passer perfekt til denne type operasjon. Par hunde SF og Marines som drar inn og fucker til russerene skikkelig. Så må Russerene omprioritere og sende folk den veien. og bOOOM.
Så kommer det store angrepet.
Slett ikke dumt tenkt.
På en annen side så får du både stinger, javalins og andre AT våpen lett over i små båter. Så kan være de også skal ta imot og plage russere.
Blir spennende å se.
Høres vanskelig ut å gjøre noe større ut av en slik operasjon, men gir mening hvis poenget er å holde Russland ute av balanse. Oh well, kun rykte nivå troverdighet hittil.
Må være utrolig krevende å sjekke et sånt ammolager. Russerne har jo lagd feller overalt. Må finkjemmes del for del…
Fyyyy faen, tenk en felle i et sånt ammo lager, så ryker hele greia. Får med til å tenke på en scene fra 1917 filmen.
Det er et enormt mye større lager i Transdnistria. Der er problemet at sprengstoffet er så gammelt at folk er redde for å flytte på det. Ukrainere har sammenlignet potensialet med eksplosjonen i Beirut.
Hadde lageret der vært brukbart hadde nok putin vært å henta det allerede
Ser ut som mobiliseringen gjør at flere som ikke har ønsket å være i krigen blir drept og at det gjør noe med holdningen til de høye dødstallene vi har sett i et par uker nå (rundt 6-700 daglig iflg Ukraina).
Det er jo interessant at folk snakker om at krigen er i ferd med å fryses når man ser at Ukraina har relativt godt moment og har hatt det siden slutten av august. Store deler av Kherson og Kharkiv har blitt frigjort siden da.
Forsettelse av klippet jeg postet i går, fyren slår til offiseren og de lar det bare passere. Han er dog bare en løytnant såvidt jeg kan se.
Putin gjemmer seg i bunkersen sin og sender dobbeltgjengere til møter i Moskva.
Zelensky drar til Kherson.
snakk om leder!.
Interessant russisk økonom som hadde gått meg hus forbi. Spådde i mars at den russiske økonomien ville dø i løpet av vinteren. Skrev ny artikkel etter mobiliseringen der han mener at de økonomiske konsekvensene av moblilseringen (inkludert dem som flykter på grunn av den) vil bli enda større enn invasjonen, og konstanterer at hans spådom fra mars ser ut til å gå i oppfyllelse.
Fra artikkelen over:
It is the broad “female revolution” that will pose the biggest threat to the authorities in the ongoing war with Ukraine since Russian men have mostly lost their self-preservation instincts and the ability to stand apart from the crowd; meanwhile, women can clearly see what a horrifying future the balding Kremlin dwarf has in store for them. Under the new circumstances, no orphan allowances or white Ladas for families of the fallen can stop the intensifying rebellion.
Må si meg litt enig her, det virker ikke som mennene som har blitt mobilisert har noe særlig til overlevelsesinnstinkt…
En alkoholisert nasjon så blir det sånn.
Stadig mer info på at noe tydelig foregår her.