Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Samme bilde(nr 3 nedenfra i posten over) i denne artikkelen:

2 Likes

Narrativet er perfekt for Moskva, så mange sannheter at ingen vet hva de skal tro.

5 Likes

Synes dette er det mest nærliggende å tenke, kan stemme med den 5V55 som nevnt over, men ser mange sier det er ett alt for stort krater til å være en SAM, så har vi også påstanden under, han har ikke tatt mye feil så langt i krigen så vidt jeg kan huske.

Edit: På tide med ATACMS og A-10 til Ukraina nå i hvert fall, om ikke mer avanserte fly. :crossed_fingers:

7 Likes

Document.no :sweat_smile::sweat_smile:

7 Likes

Putin er nok glad hvis ingen ser på hva som skjer i kherson nå. Ser ikke ut som Russland har kontroll for å si det sånn.

6 Likes

Det begynner jo å bli rimelig bra

10 Likes

Hvis de har trent siden mai, så er det et halvt år. Burde begynne å hjelpe. Det var poenget mitt, 6 måneder er lang tid. De tingene jeg nevnte lærer de på 6 uker.

2 Likes

Det må være lov å tenke i andre rettninger, og ytre dem. Kan se tankegangen, den er plausibel men ikke så sannsynlig?

Handler om viljen til å finne mening nok i en så skrudd tankegang til at den blir ytret svart på hvitt. Den er ikke plausibel overhodet. Fordi det ville vært håpløst av Ukraina å tro at det var mulig å kunne lykkes uten å bli tatt med buksa nede. Hvis konsekvenser hadde blitt katastrofale. I en periode hvor landet virkelig har momentum i krigen.

Man skal ha svært lite imot å løpe Putins ærend for å prestere å koke sammen en så syltynn suppe.

73/90 skutt ned.

Hvor mange har de egentlig på lager av disse cruise missilene?

De har mellom 60-100 kh raketter igjen.

Polen sier nå russisk produsert rakett.

Sykt mye twitter kontoer som sier nesten ordrett det samme st bildene er analysert og at det er en ukr s300.

1 Like
6 Likes

Har du sett annonsene fra aftenposten om skråsikkerhet?

Ref: Biden sier at raketten trolig ikke kom fra Russland.

Us kilder sier nå at det trolig er snakk om en ukr AA rakett.

Så da er WW3 utsatt

2 Likes

Det er uansett russlands feil.

6 Likes

Faktisk ja. Hadde de ikke skutt 90 kryssermisiler på ukr igår ville jo ikke ukr benyttet AA.

2 Likes