Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Jeg mente twitterkontoen Thomas C. Theiner @noclador.

Beklager forvirringen.

Det var egentlig den tweeten hans jeg tenkte på, jeg fant den ikke når jeg letet :stuck_out_tongue:

Min tolkning som vil si at Ukraina mest sannsynlig vil angripe sørover i tillegg til å holde presset ved Kherson.

Underlig. Jeg leste den i går, men nå finner ikke jeg den heller.

1 Like

Nå har både Natos parlamentariker gruppe og EU-parlamentet fordømt Russland som terrorstat… da er det vel på tide med flyforbudssone mm. og igangsetting av knusende ukrainsk vinter offensiv…

EU-parlamentet: Russland er statlig terrorsponsor

Russland er en stat som støtter terror i forbindelse med krigen i Ukraina, erklærer EU-parlamentet i en uttalelse.

Angrep og overgrep utført med overlegg av Russland mot Ukrainas sivile befolkning, ødeleggelsen av sivil infrastruktur og andre alvorlige brudd på menneskerettighetene og folkeretten er terrorhandlinger, heter det i resolusjonen som er vedtatt av de folkevalgte i EU-parlamentet.

Resolusjonen var basert på tre ulike forsalg og ble vedtatt med et overveldende flertall: 494 mot 58 stemmer. 44 representanter avsto fra å stemme.
Parlamentarikerne oppfordrer de 27 medlemslandene til å følge deres eksempel.
EU-parlamentets resolusjoner er ikke bindende, men har ofte stor symbolsk verdi.

(NTB)

6 Likes

Helt klart et skritt videre at russland blir stemplet som en terrorstat,men det hjelper lite når de får fortsette sin terrorisering av sivil infrastruktur og atomkraftverk, som kan ende i en stor atomkatastrofe .

1 Like

Spent på om det stemmer at TRLG 230 har 150km rekkevidde og om Ukraina har fått disse…

8 Likes

Flere kilder inkludert oryx hevder at UKR har fått disse. Så jeg tror det stemmer.

Tyrkia og Erdogan ser at UKR kan vinne, så da bare lør man på med våpen og utstyr.

3 Likes

Forholdet mellom Russland og Kazak må kunne sies å være iskaldt.

10 Likes

Den Tyrkiske økonomien har hatt et avhengighetsforhold til Russland pga. turistindustrien. Det viste seg særdeles godt etter at Tyrkia skjøt ned et russisk jagerfly under konflikten i Syria, hvorpå Erdogan måtte finne frem knebeskytterne for å blidgjøre Putin.

Nå når mange av de russerne med penger og muligheter allerede er i Tyrkia har det endret seg.

5 Likes

Jeg synes Jonathan Fink gjør noen av de beste intervjuer om krigen.
Den kanalen her er et must for de som liker lange samtaler med gjennomtenkte uttalelser.

1 Like

Hvis de skal holde på sånn som dette her så er det ikke lenge før de må til forhandlingsbordet i så fall

Russland og Putin trenger desperat en pause nå, helst over vinteren. Går UKR til forhandlingsbordet har de tapt.

UKR er da vel langt ifra på vei til noe forhandlingsbord :thinking:

1 Like

Det har de også om de bedriver hodeløse angrep slik vi så i videoen over. La oss håpe det der var et engangstilfelle

Neida, det er sånn angrepene foregår.

Infanteri og panser. Virker bare som panseret og støtten er klippet bort denne gang.

1 Like

Kanskje de kunne gått til forhandlingsbordet dersom det kunne kombineres med at de ble medlemmer av Nato?
Å gi opp Krim mot at resten av landets grenser garanteres, er kanskje en mulig løsning? Selv moderate krefter i Russland, som man kan håpe på etter Putin, vil neppe godta en varig løsning der de mister Krim?

Jeezez med all respekt kompis her er du ute å kjører!

Hadde de fått samme støtte i 2014 hadde krigen startet da. Ruski’s må HELT ut!!

4 Likes

Hvis de skal sløse med menneskeliv på den måten kan de like gjerne kaste inn håndkleet.

Man angriper ikke på den måten der hvis fienden er såpass sterk som det kan virke som. Da må artilleriet, flyvåpen få lov til å gjøre jobben først.

Det der var bare en tragedie å se på

1 Like