Det blir en eller annen form for brente jords taktikk i forbindelse med evakueringen av Kherson. Nuke, “us biolab”, demning… Time will show.
Rus ser at nuke skremming funker. Elon musk med flere snakker om forhandlinger som putin desperat trenger.
Vil dukke opp masse greier for å bygge videre på skremseltaktikken til putin.
De oversvømmer store deler av Kherson sammen med atomkraftverket. Det er vel så langt de tøyer strikken uten å bruke atomvåpen. Så trekker de seg ut. Råttent. Men alikevel ikke atomkrig. Så spørs det hvor galt det kan gå med ett ødelagt atomkraftverk.
Jeg har ikke selv bidratt mye til denne tråden, men jeg må virkelig berømme denne tråden og alle flittige bidragsytere som har brukt masse tid og energi til å skape en sinnsykt god kanal for informasjon vedrørende krigen. Vanvittig mye god informasjon og kloke perspektiver, som har gjort denne tråden til min primærkilde om hva som skjer i Ukraina. Keep up!
Det at russland går inn for og ramme barn og gamle, som er de svakeste i samfunnet, er så råtten ondskap at det er helt utrolig at det ikke blir større protester i russland.
Ukraina har fått nytt luftvern i fra Tyskland.
Jeg tror tydelig vi ser effekten av mobilisering nå. Viser også hvor ekstremt tynnslitt de russiske frontlinjene var.
Jeg tror tapene til Russland vil forbli høye fremover samtidig som UKR vil gjøre begrensede fremskritt.
Helt enig
Tastatur krig
en liten bit fra Kommersant.ru 21.10 …
Kadyrov publiserte en video av tilbakekomsten av mindreårige sønner med fangede soldater fra de væpnede styrker i Ukraina
39K1 minutt…
I Telegram-kanalen til lederen av Tsjetsjenia, Ramzan Kadyrov, ble det publisert en seks minutter lang video i dag, 20. oktober, om kvelden , av hans mindreårige sønner som returnerer fra den spesielle operasjonssonen i Ukraina til Tsjetsjenia med tre menn, som de kaller fangede soldater fra den ukrainske hæren.
I de første rammene av videoen forteller sønnene Ramzan Kadyrov i Tsjetsjenia hva de gjorde i den spesielle operasjonssonen, og rapporterer at de hadde med seg tre fanger. Etterpå henvender lederen av Tsjetsjenia til disse tre mennene. På spørsmål om hvor de er fra, svarer en av dem: «Ivano-Frankivsk-regionen». Videre, fra ordene til Ramzan Kadyrov, følger det at de ble arrestert i Donbass (Mr. Kadyrov sier: “I Donetsk”).
Den publiserte videoen er ledsaget av teksten: “Akhmat, Eli og Adam Kadyrov leverte til republikken tre fangede tjenestemenn fra de væpnede styrker i Ukraina, som de nøytraliserte under deres deltakelse i en spesiell operasjon utført som en del av West-Akhmat bataljonen fra RF Forsvarsdepartementet.”
Mr. Kadyrov sa at han sendte barna sine Akhmat (født i 2005), Zelimkhan (2006) og Adam (2007) til den spesielle operasjonssonen 16. oktober. Ifølge ham var de på kontaktlinjen, hvor det pågår «harde kamper».
I en video publisert i dag, 20. oktober, rapporterer en mann til Ramzan Kadyrov: «Gutta der har besøkt forskjellige baser, hovedkvarterer og frontlinjene de siste dagene. De kom dit lenger for å bli der. Ansvarlig Adam Delimkhanov og andre befal var på stedet - de insisterte på at gutta fortsatt var i skolealder, de trengte å studere på skolen, de ba meg om å formidle forespørselen veldig mye om at det i dag ikke er behov for det.
Fikk nok av Musk nå. Sendte avbestilling av min Model Y Performance.
Har hatt tre Teslaer før, og er godt fornøyd med både produkt og service. Jeg klarer imidlertid ikke å belønne Musk med en bilhandel, når han har gjort seg til talerør for facistregimet i Russland og gjentar deres takling points nærmest ordrett.
Slik jeg forstod tweet’en til Musk så trollet han tilbake mot Medvedev’s kommentar.
Ironsisk “stikk” til russerne da Bakhmut har vært et nederlag for russerne…
Jeg tenkte på alle tweetene om å gi etter for atomtruslene.
Gir man etter for slike trusler, blir det bare flere og farligere trusselsituasjoner i fremtiden.
Han er også likegyldig til tortur og overgrep både i Ukraina og Kina, og mener at folk på Taiwan bør oppgi rettssikkerhet, ytringsfrihet og personlig sikkerhet.
Jeg tror Musk er opportunist og forsøker å holde seg på linje med grand old party. Det lover ikke bra om det blir valgskred for republikanerne i mellomvalget.
Akkurat den tweeten var kanskje ikke så ille isolert sett. Men… han behandler krigen som underholdning, og bruker den til selviscenesettelse. Det er gjennomført usympatisk!
Men det blir ikke så veldig ironisk, all den tid det nå foregår veldig harde kamper her, og situasjonen i Bakhmut er uavklart.
Musks utfordring er at han er vant med å ha rett. Han har samlet opp flest beviser av alle på at han har rett. Disse bevisene kalles dollars. Dictator-bias kan man nok også få av mye penger.
Tror du Military industrial complex bryr seg om hvem som får hva så lenge de får masse dollar?
Helt enig… I bakhmut går det hardt for seg. “Trollingen” hadde nok fungert bedre med Kharkiv eller Kherson
De fleste som twitrer mener UA mangler artilleri i Bakhmut og har tatt opp defensive posisjoner i / nær bebygde strøk nå og at RU kjører en offensiv med tilhørende tapstall på begge sider. Det er få signaler på at det er noe spektakulært på gang.
Russerene har prøvd å ta Bakhmut i flere uker nå. Russland må ha tapt MYE soldater der. Virker som de kjører manrush hver dag.