Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Dette er et meget viktig advarsel til russerne ,og det gjelder også putin i høyeste grad.

«Vi minner deg om at gjengjeldelse venter på alle krigsforbrytere - vi kjenner dine navn, adresser, bilnumre, vanlige ruter og vaner,», skriver SBU, ifølge Kyiv Independent.

12 Likes

Uten vetoretten kan du bare glemme deltakelsen fra USA, Kina og Russland. Du tror vel ikke stormakter gidder følge ordre fra et flertall av U-land eller europeiske knøttnasjoner? Vetoretten består fordi det er bedre å gi stormaktene nok privilegier til at de i hvert fall gidder sitte ved bordet.

8 Likes

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/vladimir-putins-feilberegning-ble-nok-overrasket/ar-BB1hL6lv?ocid=msedgdhp&pc=HCTS&cvid=e0720f0db67249428eecb066ddee4fac&ei=13

En meget fornuftig dame. Kunne ikke sagt det bedre selv
Putin er på vei til å få det som han vil hvis ikke Vesten får r*** i gear
Lykken er at ruserne sliter/har slitt med store problem de også, Ellers hadde Ukraina vært fucked

6 Likes

Det er uansett feil at en rettighet tildelt seierherrene etter krigen består 80 år senere.

Min mening, ikke noe jeg vil krangle om.

https://twitter.com/AndrewPerpetua/status/1754179970849493192

image

Ytre-høyres talerør og megafon i USA er ute og reiser. Hva kan vi lære av det mon tro.

image

5 Likes

https://youtube.com/shorts/7Ors4xO2Ef8?feature=shared

1 Like

Han er iallefall ikke ytre høyre i USA. Vil heller plassert han som en sentrum-venstreorientert Republikaner.

Hvem andre har sammenlignet jøder med rotter?

11 Likes

https://x.com/nexta_tv/status/1754217020260786554?s=20

Flere kilder melder at Russland har klargjort for en ny stor våroffansiv med 500 MBT og 40k mann.

Merker jeg er litt skeptisk, da de er i sluttfasen av en misslykket vinteroffensiv.

1 Like

Russiske botter jobber hardt for å øke spliden. Hvordan ser man det er en russer?
De er de eneste som bryr seg om varmtvannskaier.

15 Likes

Endelig ser det ut til at det ordner seg med ny pakke.

Da ble artikkelen omgjort etter jeg hadde lagt den ut. Det er utrolig synd for Ukraina.

Hej Norge

By Denys :smiley:

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

3 Likes

810 dimiterte soldater…
image
:ukraine:

4 Likes

Artikkelen sier at pakken vil bli nedstemt. Så, Rep. vil ha en strengere grensepakke og støtte Israel pga sine kjernevelgere, men gir faen i Ukraina. Dem. vil ha en mildere grensepakke og støtte Ukraina og Israel. Rep vil samtidig ikke gi Dem. en seier, så de vil stemme ned denne pakken og prøve å få gjennom en separat pakke for Israel. Den vil Dem. mest sannsynlig stoppe, noe som vil svekke Dem. og styrke Rep.

Kort sagt, så ser USA på innenrikspolitikk som viktigere enn utenrikspolitikk og skader dermed USA sitt rykte i resten av verden. Hos sine allierte som ser på dem som upålitelige og hos sine motstandere som veike som man kan pushe uten å møte særlig motstand.

Den forrige speakeren var mer Ukraina-vennlig enn den nåværende, så at demokratene stemte han ut gjør at jeg tenker de har spent bein på seg selv.

5 Likes

Det ble omgjort etter jeg hadde lagt ut artikklen . Dessverre for Ukraina,totalt tragedie .

Heldigvis har EU i hvert fall gikk bra med støtte økonomisk, men tragisk at de ikke har klart å holde lovnaden om 1m 155 artillerigranater. De har levert halvparten. Hvis både USA og EU hadde gitt den støtten man kunne forvente, så hadde Ukraina sin situasjon vært vesentlig sterkere. Ukraina holder bra, men det går jo med både mye menneskeliv og infrastruktur i Ukraina som kunne vært spart.

F-16 fly begynner vel å nærme seg nå, det samme gjør GLSDB, begge deler burde gjøre livet surere enn det allerede er for Russland

9 Likes

Blir vanskelig å få gjennom da det finnes masse saker å ta av der mange er mer mot det man er mot enn for det man er for.
Feks ser jeg for at Bernie Sanders , og sikkert et par demokrater til, er mer mot 14 mrd$ til Israel enn de er for 60 mrd$ til Ukraina.

1 Like

Den åpenbare løsningen er jo å begynne å bruke fryste ruzziske midler til å betale for støtten til Ukraina, vil jo gjøre slutt på argumentet om at det er skattepengene som brukes og at man har all verdens andre gode formål å bruke pengene på.

Ruzzerne har jo allerede tatt verdier fra vestlige selskaper som var etablert der borte, så det må være mulig å få gjennomført dette om det bare er vilje.

8 Likes