Han er iallefall ikke ytre høyre i USA. Vil heller plassert han som en sentrum-venstreorientert Republikaner.
Hvem andre har sammenlignet jøder med rotter?
https://x.com/nexta_tv/status/1754217020260786554?s=20
Flere kilder melder at Russland har klargjort for en ny stor våroffansiv med 500 MBT og 40k mann.
Merker jeg er litt skeptisk, da de er i sluttfasen av en misslykket vinteroffensiv.
Russiske botter jobber hardt for å øke spliden. Hvordan ser man det er en russer?
De er de eneste som bryr seg om varmtvannskaier.
Endelig ser det ut til at det ordner seg med ny pakke.
Da ble artikkelen omgjort etter jeg hadde lagt den ut. Det er utrolig synd for Ukraina.
810 dimiterte soldater…

Artikkelen sier at pakken vil bli nedstemt. Så, Rep. vil ha en strengere grensepakke og støtte Israel pga sine kjernevelgere, men gir faen i Ukraina. Dem. vil ha en mildere grensepakke og støtte Ukraina og Israel. Rep vil samtidig ikke gi Dem. en seier, så de vil stemme ned denne pakken og prøve å få gjennom en separat pakke for Israel. Den vil Dem. mest sannsynlig stoppe, noe som vil svekke Dem. og styrke Rep.
Kort sagt, så ser USA på innenrikspolitikk som viktigere enn utenrikspolitikk og skader dermed USA sitt rykte i resten av verden. Hos sine allierte som ser på dem som upålitelige og hos sine motstandere som veike som man kan pushe uten å møte særlig motstand.
Den forrige speakeren var mer Ukraina-vennlig enn den nåværende, så at demokratene stemte han ut gjør at jeg tenker de har spent bein på seg selv.
Det ble omgjort etter jeg hadde lagt ut artikklen . Dessverre for Ukraina,totalt tragedie .
Heldigvis har EU i hvert fall gikk bra med støtte økonomisk, men tragisk at de ikke har klart å holde lovnaden om 1m 155 artillerigranater. De har levert halvparten. Hvis både USA og EU hadde gitt den støtten man kunne forvente, så hadde Ukraina sin situasjon vært vesentlig sterkere. Ukraina holder bra, men det går jo med både mye menneskeliv og infrastruktur i Ukraina som kunne vært spart.
F-16 fly begynner vel å nærme seg nå, det samme gjør GLSDB, begge deler burde gjøre livet surere enn det allerede er for Russland
Blir vanskelig å få gjennom da det finnes masse saker å ta av der mange er mer mot det man er mot enn for det man er for.
Feks ser jeg for at Bernie Sanders , og sikkert et par demokrater til, er mer mot 14 mrd$ til Israel enn de er for 60 mrd$ til Ukraina.
Den åpenbare løsningen er jo å begynne å bruke fryste ruzziske midler til å betale for støtten til Ukraina, vil jo gjøre slutt på argumentet om at det er skattepengene som brukes og at man har all verdens andre gode formål å bruke pengene på.
Ruzzerne har jo allerede tatt verdier fra vestlige selskaper som var etablert der borte, så det må være mulig å få gjennomført dette om det bare er vilje.
Vil vesten at pengesterke i diktaturer skal slutte å investere i vesten? Det er det som holder dem tilbake. 
Det dreier seg ikke bare om penger. Presidenten har en del grep som han har valgt å ikke benytte seg av. Han kan blant annet erklære hva han vil av militært materiell som overflødig, og gi det bort uten behandling i senatet eller representantenes hus. Han har også store mengder allerede utrangert materiell, som han kunne sende.
Mitt inntrykk er at Biden-administrasjonen er rimelig komfortabel med å strype Ukraina. Det er fin de-eskaleringspolitikk.
Det er jo ikke en de-eskaleringspolitikk, det er jo en politikk hvor resten av USA-fiendtlige land tenker at nå er en passe tid å eskalere, for de risikerer jo i ikke at USA eskalerer tilbake. 
Det er dessverre slik at USA gjennom flere år med unnfallenhet, har spilt vekk sitt beste kort - avskrekking.
Det er ikke en de-eskaleringspolitikk, uten en politikk der ryzzland på sikt vokser seg sterkare, Ukraina forsvinner og kriget fortsetter mot Moldavien og Litauen. Men det er tydlighvis ikke noe Biden og hans gjeng ser som et problem. I hvert fall ikke noe stort problem,
Europas ledare måste ta seg sammen å innse at noen støtte fra USA ikke er at forvente. Vi mu utvikle, og bygge, kryssningsmisiler og strategisk bombefly. Nå. Ellers har vi ikke noe at slå tilbake ryzzen med. Ukrainane har viset at det går att stoppe framryckningen, men skall man drive dem tilbaka så kreves at ruzzisk potential før tilverkning av kriogsmaterial og frakte den til fronten slås ut helt.
Kun brukbare til å knuse en allerede slått fiende.
Hele vesten er en suppe. Amerikanerne har mistet det helt. Europa skjønner ikke at de ikke kan forvente at USA stiller opp og tar grep deretter. Norge skjønner ikke at de allerede nå må begynne å ruste opp. Eneste som har skjønt det er Polen og de baltiske statene.