Vi får håpe at innovasjon vil bidra til å begrense ukrainske tapstall i fremtiden.
Problemet er jo at Russland ikke ligger såååå langt bak Ukraina og det ser ikke ut til å bli noen snarlig slutt på krigen.
Overrasket -NOT !!!
Men han får se det positive i det, han har jo enda ikke falt ut av et vindu…
Russland har trolig evnen til å satse på løsninger som sparer soldater. Det ser imidlertid ikke ut til at viljen er der.
Toleransen for store tap i Russland har trolig vært undervurdert. Den er likevel ikke uendelig. Den ser ut til å bygge mye på en nasjonalistisk kultur som glorifiserer krig og død. Putin har ikke skapt denne kulturen, men er et produkt av den. Derfor kan han heller ikke styre den.
Putin må kunne si at erobringene står i et godt forhold til tapene. Bordet fanger, så når de har tapt så mange folk ved Avdiivka, må de bare fortsette til de kan vise til en slags seier. Faren for at stemningen plutselig kan snu seg mot Putin, tror jeg er årsaken til at han nå fjerner selv regimets egen “motkandidat”.
Interessant utvikling.
Nadezjdin er nok trygg helt til han blir mer ‘glemt’. Jeg tror ganske sikkert at han er tatt 'vare på ’ i løpet av ett år
At han er regimets løpegutt er bare paranoia
Putin bli neppe fjernet på demokratisk vis. men Nadezjdin skal ha for forsøket
Nokså sikkert at et eller annet organ i USA har alle rettigheter til å være med på lasset. Som med Huawei bare USA (som er bare mer trolig til å gjøre det).
Det du sier hadde gitt mening hvis det han sa tilbake i tid stemt bedre overens med det han har sagt nylig. Mengden TV-tid han har fått gir også null mening hvis Putin mente han var en faktisk konkurrent.
I denne krigen føler jeg at det foregår så mye i areaner jeg ikke har oversikt over, at jeg egentlig ikke vet hvem som liger foran i hva. Av og til kommer det slike drypp, som gir et ørlite innblikk i aktiviteter som indirekte kan ha vesentlig betydnign ved fronten. Det er trolig mye mere som foregår, som kan påvirke utfallet av de synlige hendelsene.
https://x.com/iaponomarenko/status/1755631956908290426?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw
Bytte av supreme commmander
Syrskyi overtar
Jeg tror Zaluzhnyi blir Ukrainas neste presiden, i valget etter krigen.
Zelensky kommer til å oppleve Chuchill-slitasje, og ingen andre i Ukraina har så bred tillit som Zaluzhnyi.
Hvorfor ble Zalushny fjernet? Er ikke han kompetent og godt likt?
Er dette mulig ? Dette kommer han til og tape på,jeg skal aldri kjøpe tesla.
Ukraina har gravd seg litt fast.
Kan være fornuftig å gjøre bytter.
Er spent på om USa har en finger med i spillet.
soviet trained … bad (is he rigid, or has he embraced new tec?)
artillery officer … ok (knows how to employ them)
seen combat in Afghanistan … ok (knows how to fight)
defended kyiv… good
was the one behind the KAR offensive… good
former commander of the eastern army… good
commanded a field brigade (72nd)… good
had a job working with NATO… good
2014 was of staff of anti-terrorist ops… great
2014 was on the front line directing troops. great
is liked by most… great
Since 5 August 2019, Syrskyi has been the Commander of the Ground Forces… great
and
by rank he has been the highest ranking officer in the ukraine army… col general (a hold over from soviet times, no longer used but he still has)
Churchill tapte vel primært valget etter krigen pga. hans angrep på venstresiden, som var godt representert i arbeiderklassen i GB etter krigen. Og pga. av at han/de ikke klarte å legge frem en politikk som folk trodde på, siden de satset på at hans popularitet skulle være avgjørende.
Det er i alle fall slik jeg har oppfattet det ut fra hva jeg har lest, men bildet er sikkert mer nyansert enn som så.
Presidenten har i alle fall et forhold til hva som bør forbedres i deg ukrainske militæret. Det kan hende at dette er lettere å ruske opp i for en ny leder med en ny stab.
[
Ukrainian Front]
Volodymyr Zelenskyi: I expect the following changes in the Armed Forces of Ukraine in the near future:
A realistic, detailed action plan of the Armed Forces of Ukraine for 2024 should appear on the table. Taking into account the real situation on the battlefield now and prospects.
Each combat brigade on the first line must receive effective Western weapons - there must be a fair redistribution of such weapons in favor of the first front line.
We need to solve problems with logistics. Avdiivka should not wait until the generals find out where the drones are stuck in their warehouses.
Every general must know the front. If a general does not know the front, he does not serve Ukraine.
Excessive and unjustified numbers in headquarters must be corrected.
It is necessary to build an effective system of rotations in the army. The experience of individual combat brigades of the Armed Forces of Ukraine and units of the State Border Guard Service of Ukraine, where such a system exists, can be taken as a basis. Rotations are a must.
An obvious improvement in the quality of training of soldiers is needed - only trained soldiers on the front line.
In the structure of the Armed Forces, a new type of forces is being created - the Forces of unmanned systems. The first commander must be appointed.