Det er håp om at ‘Pakken’ går igjennom
Og jeg har såpass tillit til USA sin befolkning at de ikke velger Trump en gang til
We also have interesting and pretty inspiring news on the Unmanned Systems Forces, a recently established standalone branch of service with Ukraine’s military.
We better wait until it’s official, but you’re going to like it.
https://x.com/IAPonomarenko/status/1755664205951226102?s=20
Tipper zaluzkhny ( jada skrevet feil). Overtar denne gjengen.
Vi får begynne dagen med de vanlige tallene:

Dette må jeg si er bra av Norge.
Her er en morsom liten fact check av putin, bekrefter jo fint at et intervju med putin bare er propaganda og/eller løgn.
(for de som ikke gidder å klikke, hevdet putin at faren til Zelensky kjempet i WWII, men han ble født i 1947 og var altså “litt” for ung
)
Han mente nok bestefaren.
bestefaren kjempet med russerne i WWII … kan vi anta denne Tucker gjør sjekk av Putins sprøyt ?
Days before Ukrainian President Volodymyr Zelensky assumed office, he made a trip to his hometown of Kryvyi Rih. There, he visited a cemetery and laid flowers on the grave of his grandfather, Semyon Ivanovich Zelensky, who fought in the Soviet Union’s Red Army during World War II.
It was May 9 — Victory Day in Ukraine — and a day of “thanksgiving,” he wrote in a Facebook post.
“[Semyon] went through the whole war and remain[s] forever in my memory one of those heroes who defended Ukraine from the Nazis,” he wrote. “Thanks for the fact that the inhuman ideology of Nazism is forever a thing of the past. Thanks to those who fought against Nazism — and won.”
This touching statement would seem strange this week if one were to believe Russian President Vladimir Putin’s pretext for invading the country. One of the goals of the “special military operation,” as he called it, was to “denazify” Ukraine.
Putin says he will ‘denazify’ Ukraine. Here’s the history behind that claim.
The claim is ridiculous on its face. Not only is Ukraine’s leader Jewish, many of his relatives were killed by Nazis in the Holocaust.
https://www.washingtonpost.com/history/2022/02/25/zelensky-family-jewish-holocaust/
Intervjuet gir indirekte et innblikk i hvordan Putin tenker:
Putin said the Poles forced Hitler to attack them in 1939.
Hitler just wanted to “realize his plans” and Poland was “uncooperative” and “forced” Hitler to attack and start World War II, Putin said.
And Putin says: Hitler had no choice but to start with Poland.
Får håpe det snart kan landes av avtale.
God deal for begge land!
This includes military helicopters, MLRS, and air defense systems manufactured in the 1990s. In return, Ecuador plans to receive modern weapons worth $200 million from the USA.
Mer fra Finland:
Finland sends
Ukraine the 22nd package of defense aid in the amount of 190 million euros.
Det ble ikke mindre viktig å få tatt Putin etter dette intervjuet. Mannen lider av vrangforestilinger. Og da kan en ikke ha en så høy stilling
Det er greit at NATO er blitt nærgående, men det kan han takke seg selv for
Jeg tror ikke de som er rundt ham er så tullete som de høres ut til. De føler vel at de må være det
Akkurat slik som det var under Stalin
Det som gjør denne situasjonen vanskelig er naturligvis disse atomvåpnene . Men en kan håpe at de som skal bruke dem evt nekter selv om de får ordre om det
I tillegg så er Putin livredd for sitt eget liv så han vil nok heller ikke gi ordre om noe slikt
Mest sannsynlig blir han avsatt ved et kupp provosert fram av befolkningen
Tommel opp for Kaja; klikk og lik! Tøft at folkevalgte fra de minste landene i Europa, med grense mot Russland, er så klar og tydelig.
Kaja Kallas har vært et forbilde for motstanden mot ruzzland helt siden starten av krigen 
Skal innrømme at jeg lenge satt på gjerdet her, men støtter nå siste taler her100 %. Det forutsetter dog at vi kan øke støtten til Ukraina til et nivå som gjør dem i stand til å nå hovedmengden av sine taktiske og strategiske mål.
Member of the Bundestag: Ukraine should be allowed to strike at targets in Russia
Putin: Jeg trodde vi var her for å ha en seriøs samtale!
Tucker kniser som en liten skolejente når Putin på alle mulige måter får han til å se ut som en liten person uten baller.
Er ikke dette den samme personen som en del her inne har omtalt som en journalist med integritet?
Russland har ikke luftvern som håndterer vestlige våpen, eller det Ukraina har klart å lage av egne droner.
Grunnen til at Ukraina går etter rafinerier er at de klarer bare sende med 20 kg eksplosiver. Gjør stort sett ikke så mye skade, utenom feks rafinerier som tar fyr og tar enorm sekundær skade.
Jeg tror du undervurderer hvor strukturert Ukraina over tid har arbeidet for å bryte ned opprinnelig lagvis russisk kuftvern.
Innlegget mitt var en unyansert forenkling. Helt enig i at Ukraina har brutt det ned. Poenget mitt er vel at det vel bare står verre og verre til med russisk luftforsvar…