Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Det rakner, Avdiivka er ferdig.

Tenk om det kunne være dråpen som skulle til for at Norge endelig kunne bryte all kontakt med Russland. Hive på hue og ræva ut alle russiske diplomater å få våres folk hjem derifra. Det vil uansett ta flere tiår å kunne tilnærme seg Russland igjen.

8 Likes

Det er vel fremdeles ruzziske fiskebåter som leverer fisk for XXX millioner av kroner til norske fiskemottak - så man kan jo begynne der

6 Likes

Det er det jeg sier. Bryt ALL kontakt!!!

2 Likes

Vi må ikke glemme at Navalny tilhørte nasjonalistene i Russland. Flagget han marsjerte under plasserer ham blant de ekstreme nasjonalistene. Disse har lenge ivret fir krig.

6 Likes

Ja….er du ikke selv en stolt nasjonalist av Norge?

Husker et dagsrevyen-innslag fra tilbake i 2020; Navalny hadde kommet seg til Tyskland, overlevd giftdrapforsøket, hadde familien rundt seg i trygge omgivelser og kunne likevel fortelle med stoisk ro at planen var å reise tilbake til Russland. Selvsagt med full viten om hva som var det sannsynlige endeliktet: fengsel, tortur og mest trolig den visse død.

Et mot langt utenfor fatteevnen.

16 Likes

Jeg går ikke under NS sitt flagg.

1 Like

Det var ikke det jeg spurte deg om!

Om vi ikke snakker om hvilket flagg man går under, så forstår jeg ikke konteksten i spørsmålet ditt. Det er fint om du kan utdype.

2 Likes

Du skriver at vi ikke måtte glemme at Navalny tilhørte nasjonalistene i Russland. Jeg sier …flott…du ser vel på deg selv som en stolt nasjonalist. Har ikke dratt inn flagg. Det var det du som gjorde.

Jeg går gjerne med stolthet under det norske flagget, men jeg tror ikke at du forstår helt hvilket flagg Navalny går under. Det er ikke flagget til Russland. Det er Tsarens imperieflagg. Det brukes av de som vil gjenerobre områdene som tsarens imperium dekket.

5 Likes

:joy: Nei vel. Fin dag videre!!
Edit: Tror kanskje jeg må bytte Nick til nasjonalisten :wink::norway:

Det var vel først og fremst korrupsjonen Navalny ville til livs??

Ja, gjøre Russland mer effektivt.

Det er farlig å true pengestrømmen til en mafiaorganisasjon. Måten dette ble formidlet på, er et tydelig signal til andre brysomme personer i Russland.

3 Likes

Liker den fyren der. Håper hevnen blir brutal og dødelig.

Er også kommet filmklipp av når buddy deltar på kherson offansiven, så han er ikke bare en skrivebordshelt.

11 Likes

Tucker Carlson forsvarer drapet på Navalny. Synker bare dypere og dypere ned i gjørma…

https://x.com/juliadavisnews/status/1758515284741173538?s=46&t=Dws1eNOezXbZjw6nx8Uebg

4 Likes

Det er ett eller annet ved Budanov som får meg til å tenke at den heller blir klinisk og effektiv.

Mens kollegaene i vest i beste fall er i kald krigs modus, er denne organisasjonene åpenbart i varm krig modus. De har mye arbeid de skal ha gjort, så de dveler neppe lenge ved hver oppgave.

4 Likes

Tar med meg meg alt av gode nyheter med ekstra glede når det ser litt mørkt ut med negative oppdateringer fra Avdiivka.

image

10 Likes