Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Derfor jeg sier at vi kunne gitt mer selv om vi har gitt mye og tatt dem rett ut av olje- og gasspengene :stuck_out_tongue:

2 Likes

:cry:

Problemet med å øke våpenproduksjonen i Norge er at vi da vil tjene mer penger på våpenproduksjon.
Tenk da, så ubehagelig det er som politiker å bli beskyldt for å være “kRiGsPrOfItØr” mens du mingler med den politiske eliten i blandt fat av kanapeer og champagne. Det kan vi da ikke ha noe av!
Det viktigste er å ha et godt image og å unngå all form for konfrontasjon. At dette i praksis medfører at fler ukrainere blir drept og lemlestet er ikke så farlig.

3 Likes

For en måned siden


Kan ikke si at jeg synes den lommen som de har der ser mulig ut å holde uten å gå på offensiven og jeg kan ikke forstå at dette området skal være noe de prioriterer for det.

1 Like

Aleksej N. er død
RIP :cry:
(Ser at nyheten allerede er lagt ut )
Bør trigge hjelpen til Ukraina og opposisjonen i Russsland. En kan håpe i hvert fall

Jeg er litt skeptisk til hele oooh, krigen hadde vært slutt med Navalny…

People in Ukraine still remember Navalny’s role in the Crimea debate and his statement in a 2014 interview on the Russian radio station Echo of Moscow. In response to a direct question from Russian interviewer Alexei Venediktov — “Is Crimea Russian?” — Navalny replied that the peninsula belongs to the people who live there. The politician stated that although “Crimea was annexed with flagrant violations of all international norms,” it is, in fact, Russian. He advised Ukrainians to come to terms with the idea that “Crimea will remain a part of Russia and will not become Ukrainian again in the foreseeable future.”

The authors of this study reviewed this publication and found many other questionable statements by Navalny. Before even getting to the topic of Crimea, the so-called opposition leader calls Ukrainians “ khokhols ” (an insulting imperialist term used by Russians for Ukrainians)

However, in a 2015 interview with The Washington Post, Alexei Navalny stressed that Western countries should not transfer lethal weapons to Ukraine because “Ukraine’s military victory over Russia is impossible.”

1 Like

Tåpelig problemstilling. Krigen ville ikke startet med Navalny

Det rakner, Avdiivka er ferdig.

Tenk om det kunne være dråpen som skulle til for at Norge endelig kunne bryte all kontakt med Russland. Hive på hue og ræva ut alle russiske diplomater å få våres folk hjem derifra. Det vil uansett ta flere tiår å kunne tilnærme seg Russland igjen.

8 Likes

Det er vel fremdeles ruzziske fiskebåter som leverer fisk for XXX millioner av kroner til norske fiskemottak - så man kan jo begynne der

6 Likes

Det er det jeg sier. Bryt ALL kontakt!!!

2 Likes

Vi må ikke glemme at Navalny tilhørte nasjonalistene i Russland. Flagget han marsjerte under plasserer ham blant de ekstreme nasjonalistene. Disse har lenge ivret fir krig.

6 Likes

Ja….er du ikke selv en stolt nasjonalist av Norge?

Husker et dagsrevyen-innslag fra tilbake i 2020; Navalny hadde kommet seg til Tyskland, overlevd giftdrapforsøket, hadde familien rundt seg i trygge omgivelser og kunne likevel fortelle med stoisk ro at planen var å reise tilbake til Russland. Selvsagt med full viten om hva som var det sannsynlige endeliktet: fengsel, tortur og mest trolig den visse død.

Et mot langt utenfor fatteevnen.

16 Likes

Jeg går ikke under NS sitt flagg.

1 Like

Det var ikke det jeg spurte deg om!

Om vi ikke snakker om hvilket flagg man går under, så forstår jeg ikke konteksten i spørsmålet ditt. Det er fint om du kan utdype.

2 Likes

Du skriver at vi ikke måtte glemme at Navalny tilhørte nasjonalistene i Russland. Jeg sier …flott…du ser vel på deg selv som en stolt nasjonalist. Har ikke dratt inn flagg. Det var det du som gjorde.

Jeg går gjerne med stolthet under det norske flagget, men jeg tror ikke at du forstår helt hvilket flagg Navalny går under. Det er ikke flagget til Russland. Det er Tsarens imperieflagg. Det brukes av de som vil gjenerobre områdene som tsarens imperium dekket.

5 Likes

:joy: Nei vel. Fin dag videre!!
Edit: Tror kanskje jeg må bytte Nick til nasjonalisten :wink::norway: