Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Det var vel først og fremst korrupsjonen Navalny ville til livs??

Ja, gjøre Russland mer effektivt.

Det er farlig å true pengestrømmen til en mafiaorganisasjon. Måten dette ble formidlet på, er et tydelig signal til andre brysomme personer i Russland.

3 Likes

Liker den fyren der. Håper hevnen blir brutal og dødelig.

Er også kommet filmklipp av når buddy deltar på kherson offansiven, så han er ikke bare en skrivebordshelt.

11 Likes

Tucker Carlson forsvarer drapet på Navalny. Synker bare dypere og dypere ned i gjørma…

https://x.com/juliadavisnews/status/1758515284741173538?s=46&t=Dws1eNOezXbZjw6nx8Uebg

4 Likes

Det er ett eller annet ved Budanov som får meg til å tenke at den heller blir klinisk og effektiv.

Mens kollegaene i vest i beste fall er i kald krigs modus, er denne organisasjonene åpenbart i varm krig modus. De har mye arbeid de skal ha gjort, så de dveler neppe lenge ved hver oppgave.

4 Likes

Tar med meg meg alt av gode nyheter med ekstra glede når det ser litt mørkt ut med negative oppdateringer fra Avdiivka.

image

10 Likes

UKR trekker seg tilbake fra stillinger i og rundt Avdiivka, samtidig pøser russerene på med ekstreme mengder folk som dør i hopetall.

Er litt usikker hvor negativt det egentlig er.

5 Likes

Ok dette er dagens heldigste.

1 Like

Det vil ha betydning dersom Russland bruker reservene fra andre frontavsnitt, og disse ikke returneres etter at kampene ved Avdiivka trappes ned. Det kan gi Ukraina muligheter andre steder, og vil redusere Russlands muligheter for å beholde innitiativet.

En annan effekt er at det vil haste med mobilisering etter valget i Russland. Det kan bety sterker missnøye.

Her er forøvrig Perpetuas tapstall for materiell i går, basert på videoer. Dette er neppe bærekraftig.

4 Likes

Ble grepet av denne. Det er Russland - Ukraina på agendaen nå; vi kjenner ikke fremtiden, men vi kjenner fortiden.

2 Likes

Folk spiller ikke noen rolle før ryzzland. Dessuten har de jo tagit in mye folk fra andra land som er der og slåss frivillig . Så hvis det går noen 1000 afrikanere og nepalesere i uka spiller ikke ryzzland noen rolle. Det som betyr noe er materiel. Det koster penger, tid og resurser at få frem nytt.

1 Like

Tyskland har levert skynex tidligere. Lurer på hvordan Ukraina bruker dem. Går det an å bruke dem ved fronten, mot droner? :thinking:

Bra mengde artilleri, ca en måneds forsyninger med dagens rate?

De er dronekillere, dvs solgt som det. så ja de bør kunne brukes ved fronten.

2 Likes

Jeg ser for meg at de kan brukes

  1. Mot shahed, godt bak fronten.
  2. Til å forsvare artilleri i bakre linje
  3. Til å forsvare tanks, apc, infanteri i første linje

(3) tror jeg først vil skje når Ukraina går på offensiven.

Også beskrevet som en journalist med integritet av enkelte her. Folk står selvsagt fritt til selv å tolke.

3 Likes

Litt gode nyheter i en vanskelig tid for Ukraina.

7 Likes

Ubekreftet foreløpig, men veldig bra om det stemmer!

bilde

https://x.com/EuromaidanPR/status/1758809968675868877?s=20

20 Likes