Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Ja stemmer det blir det en eller flere øl i dag,mulig det blir uansett . :beer: :ukraine:

4 Likes

image

Jeg vil tenke på Russia Today som russisk propaganda og statskontrollert media, men det virker som det er Navalnys død som preger forsiden der:

Hovedsak + 3 andre oppslag.

1 Like

Må skjønne at det aldri vil dukke opp.

1 Like

https://x.com/visegrad24/status/1758814193979932727?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw

Ser ut til å stemme. Om det er patriot eller iris vites ikke men dæven. Det er jackpot

9 Likes

Link på Norsk.

14 Likes

Russia lost over 1100 armored vehicles capturing Avdiivka.

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1758857146282791123?s=20

Man kan si hva man vil. Men det er ikke bærekraftig for russerene i lengden.

8 Likes

Hva ved dette var et forsvar for drapet på Navalny?

1 Like

«Leadership requires killing people». Hva annet en forsvar av drapet er det man kan tolke det som?

Lederskap kan i ytterste konsekvens medføre at liv går tapt, men er jo forskjell på å ta livet av en innsatt i et fengsel og militære operasjoner.

4 Likes
2 Likes

Da har vi ulik tolkning av utsagnet. Jeg hører noe i retning av at lederskap innebærer beslutninger som kan ta liv, og som tar liv. Og han følger opp med at det er en av grunnene til at han selv ikke kunne vært leder. Jeg ser ikke noe forsvar for drapet på Navalny i utsagnet, snarere en generell kritikk. Dette er vel tatt opp før drapet på Navalny?
Disclaimer: Jeg liker verken putin, Biden, Trump og har svakt negativ til ingen mening om Tucker

2 Likes

Hvorfor kan ikke Biden erklære hastevedtak til Ukraina som han gjorde til Israel ?

5 Likes

Ukraina har ikke samme politiske innflytende i USA som Israel.
Sittande regering i USA er den mest Israelinfluerade noensinne.
Ukraina er i USA noet litet og perfiert og ukrainare har få/inga maktpositioner i USA, medan judar finns en masse i hele finans- og den politiske eliten.

2 Likes

Fordi Biden ikke trenger, det er fortsatt ubrukte penger. Men det er Biden og co som blokkerer støtten.

Hva tjener Biden på det?

Han kan skylde på republikanerne (som ikke er uskyldige de heller).
Valgkamp.

5 Likes

Har du noen kilder og fakta som underbygger dette?

Det ble postet sist gang jeg nevnte det og du eller en annen spurte om akkuratt det samme.

Biden har fortsatt ikke brukt opp pengene han har fått godkjent, og han kan gjøre leveranser til UKR uten kongressen.

Biden er ikke en særlig stor del av spillet lengre, er vel svært få om noen som tror han er den som kommer til å være demokratenes kandidat ved valget.

2 Likes

Det var jeg som postet link til dette, som viste at det er forskjell på eksportlisens og for nye våpen og donasjon av eksisterende våpen.

Og som jeg svarte deg den gangen så kan han gjøre donasjoner av våpen de har på lager, men han kan ikke beordre at disse skal erstattes av nye våpenbestillinger hos våpenprodusentene for å erstatte det som doneres.

Som jeg skrev sist, slik den politiske situasjonen er i USA nå så kan man ikke skylde på Biden for at han ikke vil sette seg opp for å bli slaktet innenriks ved å svekke USA gjenom å donere våpen uten at de erstattes gjennom et vedtatt budsjett.

2 Likes

Han har noen milliarder igjen som kan brukes på hva som helst. Han kan også sende 3millioner 155mm cluster granater som ikke kan brukes. og han kan sende ATACMS, evt F16.

Biden er en aktiv hindring nå. Han både kan og har mulighet til å sende ting om han vil.

Biden admin satte også opp en lend lease som enda ikke er benyttet i tilfelle kongressen og senate skulle g jøre seg vanskelige.

Å få igjennom bevilgninger som omgår biden, er dog verre da rep og dems krangler rimelig heftig i de ulike kamrene.

Poenget er uansett at et flertall av dems og reps ikke ønsker å øke sendingen av våpen og materiell til ukraina på nåværende tidspunkt.

5 Likes