Mette slår på stortromma. Stor tommel opp for dette fra Danmark!

Mette slår på stortromma. Stor tommel opp for dette fra Danmark!

Noen interessante tall her, ruzzerne mistet flere mann rundt Avdiivka enn de gjorde i løpet av 10 år i Afghanistan:

https://x.com/IAPonomarenko/status/1759367808360632820?s=20
Så kan man legge til at det finnes visuelt bekreftet 447 pansrede biler og at Ukraina sitt anslag på døde er 47.000 for en by som altså hadde 32.000 innbyggere før krigen.

" I dag ofrer våre soldater blod for suvereniteten til landet vårt, og for folks rett til å snakke russisk. Jeg mener at arbeidet vårt i regjering på dette området (om Svalbard, journ.anm.), bør behandles på samme måte - som en kamp for vår suverenitet. En kamp for Russland og våre rettigheter, sa han ifølge transkripsjonen."
“I believe it is peace for our time.”… Neville Chamberlain
Gårsdagens tall, med store tapp av mannskap og hardware:

Syns dette er rett fra levra og straight to the point!
Vi gjør absolutt ikke nok, det føles ikke på kroppen og det føles ikke som vår verden er i fare. Det er den.
https://x.com/glandsbergis/status/1759271051177943311?s=46&t=88LgjcRk2pdmAma7dNhEvQ
Fly er en ting…6 kampflypiloter i løpet av en uke også rimelig heftig…(om en forutsetter at ingen fallskjermer ble utløst…)
Navalnyj ble uten tvil torturert og drept. I beste Stalins-stil
Mulig han fikk et ultimatum om å erkjenne sine synder og tilstå sine’villfarelser’ , men det er bare spekulasjon
Huff og huff for t system
Nok folk har blitt torturert i torturkamrene disse orkene har konstruert i sine tokter gjennom Ukrainske byer. Navalnyj er for meg like viktig som en enkeltperson av dem, og helt jævlig, men man bør ikke bli overrasket. Russland har gjort dette mot tusentalls, på verst tenkelige vis. Selv sine egne. Kort utdrag fra overlevne er serievoldtekter døgnet rundt av unge kvinner, elektrotortur gjennom kjønnsorgan på menn, osv.osv. Forferdeligheter man ikke helt klarer å forstå tror jeg.
Flere av pilotene ble reddet. totalt 6 fly er skutt ned de siste dagene med totalt 10 piloter om jeg regnet riktig.
Redningsaksjon for russiske piloter foregår utenfor kysten av Mariupol. Det betyr at de er skutt ned på minst 80 km hold.
Høres veldig ut som Pac2 har vært på ferde.
the United States will transfer ATACMS missiles with a huge range to Kyiv, NBC News reports, citing a source. According to American officials, such weapons will allow Ukraine to “strike further than the Crimean Peninsula.”
Kilden er vel denne:
Det er positivt om Biden-administrasjon lener seg mot å sende materiell de ikke trenger kongressens godkjenning for å sende. Jeg tør dog ikke juble ennå, siden de det siste halve året bare har lent seg tilbake.
Det må da være noen i Russland som er såpass nærme Putins innerste krets som er villig til å ta livet av denne jævlige statslederen. Eller er han så paranoid at å styrte Putin på dette viset er en klin umulig oppgave?
Synes jeg leste at han skulle besøke Tyrkia. Hvordan vil det foregå?