Ja, du misforstår meg, men du har rett i det andre.
Ikke feil å håpe på et fritt krim og donbass. Men jeg syntes det å være tvangspositiv når det beviselig (etter min mening) ikke går så bra, er ikke helt bra.
Eller, kan jo fortsatt være positiv forsåvidt, men å nekte å se realitetene er dumt. Når selv msm prøver å prime folk på at «nja, hmm, går kanskje ikke helt som tenkt» så bør man ta av skylappene. Jeg sa det for over to uker siden, msm begynner nå.
At folk ikke husker all skrivingen, intervjuene, offiserene som sa at «nu jävlar» om våroffensiven, er ikke overraskende. Det er bare sånn det er blitt. Denzel Washington traff klokkerent der.
Politikere, x-offiserer og msm sa i forkant at nå må ukraina levere på offensiven, ellers mister de støtten i vesten. Viljen til å gi vil forsvinne uten resultater. Eller «we want return on our investments» som Sunak sa (tror det var han).
I hodet mitt, så er nato møtet i Vilnius 11. juli en (kanskje ikke avgjørende) dato. Ukraina må ha noe å vise til innen da. 8 landsbyer (en av de består av én litt større gård. Tror den går under landsby pga den er et knutepunkt) er for lite å slå i bordet med.
Tror jeg.