Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Jeg har ikke sett noen her på forumet som hevder at republikanerne ikke holder tilbake støtte til Ukraina i representantenes hus.

Det som det er uenighet om her på forumet, er hvorvidt Biden har andre muligheter til å gi støtte til Ukraina, som han ikke benytter seg av.

8 Likes

Store tap av hardware og mannskap nok en dag!
image
:crossed_fingers: :ukraine: :ukraine:

6 Likes

Russia plans to produce 2.7 million shells in 2024, according to GUR.

Nå vet jeg ikke hva pre war produksjonen til Russland var. men tror det skal holde hardt å løare 2,7mill.

1 Like

Losses of Nepali mercenaries fighting on the side of the Russian Federation in Ukraine, according to data from open sources:
16 dead
116 wounded
272 missing persons disappeared;
4 in captivity.


Ikke så hot å være leiesoldat for putin

4 Likes

Spiegel: Germany secretly discusses with India the purchase of shells for the AFU

Representatives of the German Defense Ministry almost daily discuss ideas about where to find ammunition for Ukraine, Spiegel writes. According to experts, countries in Africa, Asia and the Balkan states may have stocks.

India has “several hundred thousand artillery shells” in its arsenal, the publication notes. According to the sources, the Federal Republic of Germany is now holding secret talks with India on the purchase of ammunition for Ukraine’s needs through intermediaries.

German special services believe that Ukraine will exhaust its own stocks of shells by June, and possibly even earlier.

Begynner å haste nå.

9 Likes

Danmark følger svenskene og stanser NordStream-etterforskningen! Da gjenstår kun den tyske etterforskningen, den kommer også til å bli avsluttet uten å peke på noen skyldige (imo).

Hvem som er skyldig vil nok ikke bli avslørt før om veldig lenge, kanskje 10 år? Det vil i hvert fall ikke bli avslørt mens krigen pågår imo.

5 Likes

image

11 Likes

Tror det når jeg ser det :stuck_out_tongue_winking_eye: Har vært så utrolig mange artikler om dette.

5 Likes

Dette kan vel ikke stemme ? Når vi ikke en gang klarer og gi Ukraina nok våpen og ammunisjon så vil dette overaske stort om dette stemmer.

3 Likes

2 Likes

Var ikke jernmalm sånne strategiske greier under 2 verdenskrig…?

Imens bruker norske journalister spalteplassen ved den første avsporingen til å vurdere hva effekten på Rema 1000 og juleposten er…

9 Likes

Ruzzerj… holder på som f… akkurat nå…vær du trygg. La oss utvise alle vi vet om og så må vi få tak i alle de andre!

4 Likes

Ser ut som det stemmer:

«Jeg vil begrense meg selv til å si at disse samtalene tilsier at flere Nato- og EU-medlemsland vurderer å sende sine styrker til Ukraina på bilateral basis», sa Fico etter et møte i Slovakias nasjonale sikkerhetsråd, og sitert av Reuters.

– Dette er et møte med en åpen dagsorden. Temaet er situasjonen i Ukraina, og et ønske om bedre samarbeid for å imøtekomme deres behov. Det er åpnet for mange innganger. Men det som er nevnt her, er ikke en aktuell tilnærming for oss, sier Støre til VG.

4 Likes
24 Likes

Da har Putin i det minste klart å samle Europa på en måte vi vel knapt har sett gjennom historien? Var vel neppe dette han håpte på da han invaderte Ukraina? Nå er det vel kun Trump igjen som er hans siste håp om mer splittelse i Nato…

11 Likes

Jeg tviler på at det skjer, grunnet frykt for eskalasjon med atomvåpen, men dersom det skulle skje så trenger ikke ammunisjonslagrene bli avgjørende. Selv om Europa ikke har nok artilleriammunisjon til å fortsette som nå et år til, så har Europa et flyvåpen som sannsynligvis kan utgjøre en forskjell før Ukraina går tom for ammo.

4 Likes

Endelig.

1 Like

Høres helt sprøtt ut. Om noen sender egne soldater burde ihvertfall det sikres skikkelig overtak teknologisk og utstyrsmesssig. Ikke nå når russerne har begynt å snu det i sin favør…
Galskap om det ofres egne soldater. Det er jo allerede sannsynligvis mange nede som opererer utstyr og driver med opplæring, men dette hørtes mer alvorlig ut.

1 Like

Blir spennende å se utviklingen her. Har Russland kapasitet til å slåss på enda en front. Hvordan har de tenkt å få forsterkninger inn i dette området?

https://x.com/TheStudyofWar/status/1762122848183742608?s=20

1 Like

Det som også blir spennende, er i hvilken grad Vesten vil støtte Moldova på samme måte som de har gjort med Ukrania. Min antagelse er at dersom Russland går inn i Transnistra så får de gjøre det nesten uten motstand, på samme måte som den gang de gikk inn i Krym.