Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Vesten burde i det minste tillate at Ukraina kan bruke vestlige våpen til å svare med samme mynt.

russiske barnesykehus burde nå bli fritt vilt…

Eller, så burde Vesten faktisk tillate at Ukraina kan bruke våpnene mot militære mål i hele russland.

Det er nesten så jeg gleder meg til Biden takker for seg, for det vil i det minste tvinge frem at Europa må begynne å ta ansvar.

Her er en annen video som viser flere kryssermissiler som treffer i Kyiv. Vet ikke hvilken av dem (om noen) som treffer sykehuset. Trodde det var ganske bra AA rundt Kyiv? Har de kjørt på med et såpass massivt angrep at Ukraina gikk tom for ammo?

1 Like

Så bombe sykehus for barn - no problem. Ingen endring av restriksjoner. Vellykket test av Putler.
Hva blir neste test av vestens latterlige sendrektighet og feighet?

Hvordan kan egentlig UKR vinne denne krigen? Eller er mantraet “Ukraina må, og vil ikke, tape denne krigen” allerede glemt?

https://x.com/KyivPost/status/1810400949548024033

7 Likes

Nå er jeg ikke ofte inne å skriver her i denne tråden, men dagens nyheter bør føre til en utradering av svært viktige militære mål i Russland. Er det ikke på tide at 20-XXX jagerfly tar seg en rampage-runde i RUS?

Dette hører ikke hjemme noen plasser!

10 Likes

Nato kan gjøre som sovjet gjorde i både korea og Vietnam, hvor de fløy fly under deres flagg.

Det skal sies at hele opplegget her hadde kunnet vært unngått hvis Ukraina hadde fått nok luftvern i 2022…

12 Likes

Er det russerne som har fått tak i amerikanske raketter eller er det manipulering av bilder når de viser på Twitter at det en amerikansk rakett som treffer sykehuset? Det påstås at den kommer fra Ukrainsk artilleri.

Er ikke inne på dette jeg, men regner med dere har kontroll her inne :grinning:

Kan vi starte med at Russland traff tre sykehus i går? Tror du virkelig det var ukrainsk luftforsvar som bombet sykehusene sine tre ganger i går? Ikke det? Nei, da vet du at du har fulgt en russisk shill på twitter. Jeg anbefaler å blocke vedkommende.

Dette er det jeg får opp i feeden min:
image

11 Likes

Hvis det er dette som dukker opp i feeden din er du totalt ute å kjøre.

16 Likes

Det er en kh101, bilde viser det ganske tydelig.

Det er kun russland som har den raketten.

Andre spørsmål?

11 Likes

Det neste er, sjekke denne tråden også ser du på hvor fuckings store skadene er. Tror du dette er en luftforsvarsrakett som har gjort dette!? Hvis noen lurer, Pac-2 missilene har ca 90 kg sprengstoff, mens Kh-101 har 400 kg sprengstoff.
https://x.com/GeoConfirmed/status/1810296348995998012

1 Like

Det var det jeg mistenkte. Ville bare få et svar. Dere trenger ikke å stikke ut piggene. Jeg følte jeg la det veldig klart frem at jeg ikke trodde på det.

Av og til deler folk jeg hører på ting som andre har delt. Slik spres det.

Dere kan godt roe dere ned. Det er ingen her som heier på Putin :roll_eyes:

Vanlige folk har ikke peiling på forskjellige raketter. Er det bare eksplosiv eksperter i denne tråden?

1 Like

Russland har for vane å skyte seg selv i foten, og med bombing av barnesykehus som bakteppe på NATOs kommende 75 års jubileum kan kanskje USA og Tyskland snu når de pt ikke vil være med på at ordlyden for Ukrainas vei inn i NATO skal være irreversibel.

1 Like

Nei, men jeg følger ikke de russiske shillene, så det som dukker opp i feeden min er ikke det russiske narrativet, men de som debunker påstandene deres. For du har jo tydeligvis fått det først opp i feeden din, en “russisk” ekspert på raketter :stuck_out_tongue:

Du kan jo ta det til etterretning og blocke de som sprer det russiske narrativet. Tror ikke det er det du ønsker å følge.

9 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Er jo ikke alle som følger tråden tett, så det synes jeg er helt greit å spørre om👍🏻 Hvis du ser videoen jeg postet så ser du en sverm av kryssermissiler som regner over Kyiv.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Altså, poenget mitt er at det som nådde deg først var det russiske narrativet som nådde deg, ikke at Russland hadde bombet et barnesykehus. Såpass som jeg kjenner deg, så står du støtt på Ukraina sin side her.

Jeg synes det er litt skremmende hvor godt russisk propaganda fungerer. Absolutt all jævelskapen de gjør setter de spørsmål ved slik at det blir flere narrativer på gang. Jo flere narrativer jo bedre. Det tar fokus bort fra det som faktisk skjedde:

Russland bombet sivil infrastruktur over hele Ukraina, blant annet fulltrefferen på barnesykehuset.

Det er ikke som om Russland kun sendte dette ene missilet, se sendte 38. Ukraina klarte å stoppe 30 av dem, mens 8 slapp gjennom. 8 traff altså målet sitt. Det ble også endel sekundærskader i det ikke alle missiler kan bli skutt ned i tide. Resultatet av det er bl.a. at et sykehus for gravide/fødende også ble truffet.

Btw, jeg tror ikke noe har manipulert bildet, jeg tipper de bare har “feiltolket” det. Det som identifiserte missilet som Kh-101 er motoren bak som framstår som en klump på ene siden av missilet. Noe du ikke finner igjen på noe luftvernmissiler. Samtidig som man ser motoren, så ser man ikke de relativt små vingene i noen stor grad, siden man ser dem nesten rett fra siden. Jeg fant ikke igjen posten med patriot missiler, men alle de er symmetriske, i motsetning til det som ble fanget på video.

14 Likes

Enig. Også hjelper det veldig at mange nordmenn og europeere har blitt lært opp til å føle skyldfølelse for alt som er vondt i verden. Når man først har dette tankesettet er det lett å tro på det man hører når '68-ere uttaler seg i media, eller når NRK ukritisk gjentar russisk propaganda.

7 Likes

Det er helt sikkert ingen propaganda fra Ukraina som er tillatt å dele her i tråden :joy:

1 Like

For å si det sånn, jeg har absolutt ikke postet alt jeg kommer over. Det finnes ukrainske shills også. De er blokkert fra min twitter for å si det sånn. Det er også endel optimister jeg har sluttet å følge, rett og slett fordi de var jævelig dårlig på å spå hvordan krigen kom til å utarte seg.

Når jeg kommer over noe som er uverifisert, så pleier jeg å sjekke om det finnes noen som motgår påstanden og hvis jeg ikke finner det så poster jeg det her. Skalaen er da fra 1-3 klyper salt.

7 Likes