Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Når skal Norge kalle en spade for en spade å bryte all kontakt med Russland? Avvikle all kontakt i nord å få våres ambassade folk der borte hjem å kaste Russlands ambassade på hue å ræva ut herifra. Tilnærmingen til Russland er ødelagt for mange tiår fremover uansett. Jeg begriper det bare ikke.

13 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Helt jævlig…

Men om noe så tenker det bare sementerer avskyen mot Russland i vesten, og at det vil øke motivasjonen for å støtte Ukraina. Kanskje det hjelper enkelte nasjoner å få knyttneven ut av sitt eget rævh… ja USA, jeg ser på deg.

Og Russlands ledelse viser igjen hvor komplett udugelige de er.

12 Likes

Er nok av folk i vesten som ser opp til Den Sterke Mann uansett om han heter Putin eller Trump, så tror ikke det bekymrer dem.

Men når Russland bomber Europa, så burde jo Europa bombe Russland

6 Likes

Dette må være desperasjon fra Putin, evt så viser han at “se jeg kan, men jeg har valgt å ikke gjøre”.

Jeg tolker dette som posisjonering før Fredsamtalene, og kortene til Putin virker ikke gode.

1 Like

Dessverre er folk lei krigen i Ukraina, så støtten blir nok svakere og svakere fra folket. Men politikerne er heldigvis trege på å ta tempen i befolkningen, så de kommer til å stå sterkt en stund til. Helt til de forstår at de fleste har fokus andre steder nå. Dessverre. Skjer det noe med Taiwan går fokus dit. Nå er det dessverre på Israel/Palestina og valgene i Frankrike/UK og USA. Skal mye til å få Ukrainakrigen tilbake i rampelyset. Putin gjør seg selv egentlig en bjørnetjeneste her. Han kan fortsette i ro og mak, og vente på at Europa ikke bryr seg lengre. Skulle ønske det var annerledes, men dessverre igjen.

Å få inn riktige landegrenser på Finn.no sitt kart, samt å kaste ut russiske diplomater er fint og flott, men det er først og fremst symbolpolitikk.

Jeg har ingen som helst tro på at vesten kommer til å reagere med noe annet enn fordømmelse, litt mer våpen til Ukraina + noen sanksjoner til Russland. Vestens ryggradsløshet er nærmest endemisk.

Det er synd, for ingen andre har en like svær og feit pikk som vesten. Det er på tide å slenge’n på bordet.

5 Likes

Ja, en må bare erkjenne at folk glemmer raskt og er seg selv nærmest. Og medias fokus skifter etter hva som får klikk.

Men folk er i hvert fall dritt lei av Palestina, og det er en mye mer polarisert konflikt. Stort sett er de aller fleste i vesten, bortsett fra endel skruller ytterst på høyre og venstre side, sympatiserende med Ukraina.

Og når Russland gjør sånne idiot trekk som dette så kommer Ukraina tilbake på forsidene.

4 Likes

Enig - men også ren terror. At man treffer et barnesykehus så sent i krigen er ingen tilfeldighet:
https://x.com/ZelenskyyUa/status/1810239538901451115

1 Like

Godt spørsmål:
image
Burde i hvert fall gis klar tilbakemelding med noe hardt skyts mot mål militære/strategiske inne i ruzzland :boom: :fire: :boom:

11 Likes

La oss holde debatten seriøst, takhøyden for dårlige politiske utspill er lav.

1 Like

Samtidig som Putler bomber sykehus for barn så er Modi på besøk for å styrke samarbeidet deres.

Er det sannsynlig India også kommer til å snik-bidra militært (eller gjør de det allerede)??

https://x.com/narendramodi/status/1810291414623748200

Når Russland angriper tre sykehus på en gang, samtidig som de har statsbesøk fra India, så er det helt klart et signal. Putin vil vise at han er hevet over det han oppfatter som en vestlig verdensordning, og kan gjøre hva han vil - uten at det får personlige konsekvenser.

5 Likes

image

Ryggmargsrefleksen til noen: De bør overgi seg.

https://twitter.com/OstapYarysh/status/1810315155516850541

Russland angrep også to andre sykehus i et koordinert angrep.

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1810274310763720869

1 Like

India har levert granater til ukraina mener jeg. Kan grave litt men er rimelig sikker på at det stemmer.

1 Like

We’ve signed a deal with Saab Dynamics AB to acquire the mobile short-range air defense system RBS70 NG (MSHORAD)! This advanced, mobile system will significantly boost the Lithuanian Armed Forces’ capabilities, ensuring the protection of key sites and infrastructure.

6 Likes

Er dagens angrep på bl.a. sykehus for barn en test på Vestens sendrektighet?

Blir tøffe mnd. fremover for UKR hvis signalene fra Orban stemmer og Vestens begrensninger på våpenbruk og sendrektighet skal fortsette.

1 Like

Det lär knappast hända något från västs sida.