Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Er en stund siden jeg leste om det, så er tatt fra husken. Tok et søk på Google nå å fant denne: WSJ: The shot banker Kireev warned about Putinʼs order to launch an intelligence invasion Kjenner ikke troverdigheten på denne kilde.

3 Likes

Skal sjekke ut. Synes alt som skjedde i ukene før og rett etter innvasjonen er ekstremt spennende.

Enig. Imponerende av Ukrainerne å stå imot første fasen der. Har tenkt endel på hvordan Norge og nordmenn ville reagert i en tilsvarende situasjon.

4 Likes

Ukraina er stort sett flatt sletteland, Norge er masse fjell og knauser.

Logistikk er MYE MYE MYE verre i Norge.

3 Likes

Historien har en evne til å gjenta seg, så jeg regner med at ved et angrep på Norge ville store deler av Nord-Troms og Finnmark vært lagt fullstendig i ruiner.
Og så ville noen sulliker med svake knær og nikkers kommet ut fra skauen sørpå straks kanonene stilnet for å ta æren for motstandskampen.

Edit: stikker en tur ut i dritværet gjør jeg :upside_down_face:

6 Likes

Var ett eller flere intervju med Budanov som fortalte han hadde advart om invasjonen, inkludert klokkeslett, men kan ikke huske å ha lest noe om strategien rundt Hostomel, fant dette etter ett raskt søk, men var mer detaljert (og interressant) i ett annet intervju som ble linket til for lenge siden så vidt jeg husker.

4 Likes

Da sviver ryktene på russisk telegram at Girkin har hengt seg i fengselet, meldingen skal tilsynelatenede komme fra kona.

Men mange betviler, selv på de russiske kanalene.

2 Likes

Han har ikke blitt Epstein-et da?

Edit: Virser som at det er et rykte bare.

Du har helt rett i at Trumpistene holder tilbake en støttepakke på 55 milliarder euro, og at dette forårsaker unødvendige tap av menneskeliv, samt russisk overtak noen steder. Det er rikelig omtalt på renommerte europeiske sider, så ikke gå på limpinnen hver gang høyreekstreme / rompetrollere sier noe annet.

5 Likes

Klar tale fra Polen i FN.
https://twitter.com/i/status/1761512627262325058

9 Likes

Jeg har ikke sett noen her på forumet som hevder at republikanerne ikke holder tilbake støtte til Ukraina i representantenes hus.

Det som det er uenighet om her på forumet, er hvorvidt Biden har andre muligheter til å gi støtte til Ukraina, som han ikke benytter seg av.

8 Likes

Store tap av hardware og mannskap nok en dag!
image
:crossed_fingers: :ukraine: :ukraine:

6 Likes

Russia plans to produce 2.7 million shells in 2024, according to GUR.

Nå vet jeg ikke hva pre war produksjonen til Russland var. men tror det skal holde hardt å løare 2,7mill.

1 Like

Losses of Nepali mercenaries fighting on the side of the Russian Federation in Ukraine, according to data from open sources:
16 dead
116 wounded
272 missing persons disappeared;
4 in captivity.


Ikke så hot å være leiesoldat for putin

4 Likes

Spiegel: Germany secretly discusses with India the purchase of shells for the AFU

Representatives of the German Defense Ministry almost daily discuss ideas about where to find ammunition for Ukraine, Spiegel writes. According to experts, countries in Africa, Asia and the Balkan states may have stocks.

India has “several hundred thousand artillery shells” in its arsenal, the publication notes. According to the sources, the Federal Republic of Germany is now holding secret talks with India on the purchase of ammunition for Ukraine’s needs through intermediaries.

German special services believe that Ukraine will exhaust its own stocks of shells by June, and possibly even earlier.

Begynner å haste nå.

9 Likes

Danmark følger svenskene og stanser NordStream-etterforskningen! Da gjenstår kun den tyske etterforskningen, den kommer også til å bli avsluttet uten å peke på noen skyldige (imo).

Hvem som er skyldig vil nok ikke bli avslørt før om veldig lenge, kanskje 10 år? Det vil i hvert fall ikke bli avslørt mens krigen pågår imo.

5 Likes

image

11 Likes

Tror det når jeg ser det :stuck_out_tongue_winking_eye: Har vært så utrolig mange artikler om dette.

5 Likes

Dette kan vel ikke stemme ? Når vi ikke en gang klarer og gi Ukraina nok våpen og ammunisjon så vil dette overaske stort om dette stemmer.

3 Likes

2 Likes