Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

image

13 Likes

Men enligt ryzzlan så er Ukraina ryskt og de gjør ikke noe feil, uten avser befrie Ukraina fra vestlig, nazistisk inflytelse. De ser det då som naturligt at andre lande hjelper dem med dette.

Pluss at man må huske at alt Kreml sier er rettet mot egen befolkning, selv når det ser ut som at de snakker til Vesten. Kreml vet veldig godt at NATO-landene ikke lar seg lure og at de har veldig god kunnskap om hva som foregår i Russland.

Reservasjon: Russland vet at NATO-landenes ledere og underrettelse ikke lar seg lure, men de vet også at det kan lønne seg å prøve å lure Vestens befolkning, slik at denne befolkningen skal sette press på sine ledere.

9 Likes

Jeg synes dette punktet var det mest interessante:

“This whole operation has been done knowing that Russia has very little reserves,” he adds.

For, før Ukraina satte i gang sin operasjon her, så hadde jeg vært skeptisk til utsagnet. Nå, etter Russland sin svært trege og dårlige respons, så skjønner man jo at det er sant. Hadde Russland hatt et par tank/motor rifle regimenter i reserve, så kunne de ha blitt satt inn på rimelig kort varsel og stoppet Ukraina rimelig nærme grense. Det hadde de ikke. De skrapet sammen noen styrker med lite utstyr og sendte dem mot invasjonen på lastebiler.

Det sier jo også at Russland som jeg har sendt flere kilder på at rekrutterer rundt 30k i månenden er avhengig av å rekruttere så mange for å kunne opprettholde styrkene sine.

4 Likes

Hej Norge

Der må snart være en ny linje på den Russiske tabsliste som som hedder "Prisoner "

I følge ny up-date er der 2000 krigfanger alene i Kursk og flere venter på at blive fragtet til Ukraine som Ukrainske styrker bevæger sig frem mod Ruslands 3. største Atomkraftværk. :flushed:

Og Denys !!

Ben Hodges :partying_face:

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

10 Likes

Jeg savner “Russian territory, sq.km”

5 Likes

De blir ikke lurt må vite, de er bare mot forsvarskrig.

1 Like

https://x.com/wartranslated/status/1824370145436848318

Quote from a letter from Igor Strelkov:

“Regarding the situation at the front: I’m watching closely. I consider the Ukrainian strike in the Kursk region to be a distraction. We should expect the second - the main one, in which they will mainly use their remaining reserves and aviation (F-16). Most likely in the Crimean direction"

Strelkov er en FSB fyr som var sentral i 2014 operasjonen fra Russland sin side. Nå i fengsel.

1 Like

Lukasjenko ber om at krigen må slutte | ABC Nyheter

2 Likes

Gæt hvem der får skylden i de Russiske propagana maskine :thinking:

Hvad skal man bruge fjender til når man har sådan nogle venner :laughing:

Spændende om Ukraine kan holde momentum :ukraine:

Mon de vil låne nogle ud til :ukraine: :rofl:

Lidt sent Skt Hans bål :+1:
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1etiiva/closer_view_of_the_crash_of_tu22m3_from_yesterday/

Nok en test af luftforsvar på krim :partying_face:
https://x.com/kyivindependent/status/1824260785293455602?s=46&t=Hsc1NEA8zwUu-UnKBhP8dQ

:partying_face: :partying_face: :partying_face: :partying_face:

Dagens bedste: Russian media admits it’s possible they will lose this war :ukraine:
Propaganda maskinen ser sandheden i øjnene nu — Soloyovev ser tavst til — Trapper next step :rofl:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1et8i9i/russian_media_admits_its_possible_they_will_lose/

Utroligt – men sandt :rofl:

Krigen tager meget med sig :flushed:

Slava Ukraini :ukraine:

DK

11 Likes

Han mener det kun er «høytstående personer med amerikansk opphav» som ønsker at krigen mellom Ukraina og Russland fortsetter, og han hevder også at Vesten ønsker at Ukraina og Russland ødelegger hverandre.

Det er altså ikke Putin som satte i gang denne krigen :stuck_out_tongue:

3 Likes


2 Likes

He he, Lukasjenko svetter nå som Putler har begynt å svi av hans militære utstyr også. Er vel livredd for å få svekket muligheten til å slå ned fremtidige opprør tenker jeg.

13 Likes

Bryr meg egentlig ikke så mye om hvem som sto bak sprengningen, det viktige er at resultet ble vellykket :+1:

9 Likes

Dette er som i sjakk, en Kursk-Pokvrovsk gambit, ukrainerne kaster brikker på kongefløyen ((Kursk), men russerne svarer på dronningfløyen (Pokvrovsk).

Når man angriper på motsatte fløyer blir det rom for mye spill, og motspill.

Lindsay Graham har kalt Kursk gambiten «Bold , brilliant and beatiful»

9 Likes

…men som i sjakk blir ressurstilførselen lettere slått ut hvis dronningen er låst i motsatt hjørne

Hvis angrepet er seriøst nok tvinges man til å forsvare og risikerer å gå på tap. Man må regne seg fram til riktig taktikk, gitt motstanderens muligheter til kontra.

John Nash og Magnus i tospann kunne gjort susen :laughing:

8 Likes

I dagene etter at Russland sprengte demningen i Kherson, var det artikler i ledende vestlige aviser om nynasister og om korrupsjon i Ukraina.

Nå har Russland etter halvannen uke fremdeles ikke klart å få til en motoffensiv i Kursk, og det spres videoer om mengder av russiske soldater som tas til fange. Plutselig dukker det opp artikler i vestlige aviser om at Ukraina sprengte Nordstream. Jeg får en merkelig følelse av déjà vu.

19 Likes

https://x.com/wartranslated/status/1824451489298776227

There goes the bridge(s)?

7 Likes

20 Likes

Kanske du har ret ---- men Rusland kan blive skakmat(Sjakkmat) hurtigt :face_with_monocle:

Et dansk ordsprog – Den som intet våger, vinder intet
Det plejer at holde :thinking:

DK

9 Likes