Så, de russerne som lagde den reklameplakaten av den russiske soldaten, hva prøvde de å oppnå? For å dekke til ansiktet på soldater ble i f.eks. Star Wars gjort med Storm Trooperene for å dehumanisere dem slik at man skulle ha mer sympati med heltene - som man kunne se ansiktet på.
Det er mangel på arbeidskraft i Russland. For jernbanen så har det begynt å bli kritisk såvidt jeg fikk med meg. Jeg tenker jo lengre krigen varer, jo dårligere vil russisk økonomi prestere.
En ting som ikke har blitt nevnt er at den generelle oljeprisen nå har falt til det laveste siden krigen startet. Jeg sier generelle fordi hvilken oljepris Russland får opp mot denne har variert. Oljeprisen skal ikke falle mye mer før Russland sine inntekter faller markant. Med kost på rundt 44$, så faller ikke Russland sine inntekter lineært med oljeprisen, men sterkt akselererende når den begynner å nærme seg 70-60-50 dollar.
Så lenge vesten støtter Ukraina, så er det Russland sin økonomi som vil kollapse først, ikke Ukraina sin økonomi.