Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Den ligger an til å bli forlenget ett år :crossed_fingers:

2 Likes

Haaj

Vanlig Up-date :slightly_smiling_face:

:thinking: :thinking:

Dagens Pollental
Mange Tanks er gået tabt de sidste 3 dage :partying_face: :ukraine:

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

7 Likes

Man kan gjerne mene at Biden burde gjort mer, men de jobber for saken. Dessuten skal vel vi som nordmenn konsentrere oss om presse våre norske politikere, det er jo vårt f*ckings naboland som skal bekjempes.

10 Likes

At det er mulig?

Det er ikke bare at han ikke gjør nok, han gjøre for mye på andre områder med å forsinke og blokkere våpensystemer. Det viktigste våre politikere kan gjøre er å presse sleepy joe.

1 Like

Da må de ha flertall, det tror je gikke de får. Men hvis det går inn så får de forlenget det som går ut også.

Det er også Biden’s naboland som skal bekjempes…

5 Likes

Skynex i Ukraina. Ser ut til å være testskyting, men ukrainsken min er dårlig, så kan være det var live.

image

USA sparer nok ikke på kruttet om de blir angrepet, vi har jo knapt nok krutt selv. Vår forsvarsevne er jo i dag 99,5% avhengig av NATO, og det er krise om det kommer en anti-NATO president i USA.

Så selv om det selvfølgelig stemmer at begge er naboer til ruzzland er situasjonen helt forskjellig.

4 Likes

Situasjonen er såpass dårlig at dagens og gårdagens politikere skulle vært stilt for riksrett for tjenesteforsømmelse!

1 Like

Vi får nok de politikerne vi fortjener, og alt for få velgere har prioritert forsvar.

Les også gjerne litt om det norske riksrett systemet, neppe særlig meningsfullt å drøfte det videre.

Det er ikke straffbart å være naiv og følge velgernes naivitet.

3 Likes

Norsken deres er ikke bra den heller :stuck_out_tongue:
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1foscpy/how_norwegian_dogs_are_used_to_find_explosives_in/

Dette er skremmende .Hvor mange slike russere bor det i Norge ?

2 Likes

Flere enn vi aner?

Vi får kjøpe skuddsikre vester vi som er pro Ukraina og diskuterer her. Vi får vel en god pris om vi går sammen og kjøper vil jeg tro.

2 Likes

Jeg må ærlig innrømme at jeg får et snev av konspirasjonstanker når jeg jeg hører russisktalende på t-banen, butikken, osv. Melder de hjem, eller er de helt ufarlige? For øvrig er vel ambassadebiler med kjennemerker som starter med 71 greie å se etter. Men russerne har vel sikkert også sivilt registrerte biler på ambassaden.

2 Likes

Ja men jeg håper ingen lar seg bli truet til taushet av dette. Den russiske mentaliteten som er på lik linje med nazismen må knuses.

3 Likes

Hører du forskjell på russere og ukrainere? Jeg har ikke hørt nok til å høre forskjell. For ikke å snakke om de ukrainerne som snakker russisk da. :stuck_out_tongue:

Spesielt vil ukrainere som har flyktet fra Zaporizhzhia i sør ofte være russisk-talende. Det samme gjelder evt de ukrainerne som har flyktet fra Donbas, men området i sør-øst har vært okkupert av Russland siden 2014.

image

6 Likes

Hej
Sidste up-date fra Denys !!

Slava Ukraini :ukraine:

DK

2 Likes