Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Hvis noen lurte på om måten Russland angriper på nå er noe de kan fortsette med.

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1839726482723135835

5 Likes

Jeg kaller det påstander, og ikke fakta, av den enkle grunn at de tre sitatene viser seg å være beviselig feil slik jeg tolker de opp mot fakta som er formidlet fra offisielt hold tidligere, og ikke minst i senere tid, som du også har bekreftet.

Hva du ønsker/velger å kalle det for er opp til deg, og ikke noe jeg bryr meg om. Jeg lever godt med at vi kan være enige om å være uenige.

2 Likes

Du har egentlig svart selv, du tolker.

Ukraina har klaget på at leveranser går tregt. PDA har utgått uten at det har blitt brukt. Heck, hvor er de 200 bradleyene som er lovet men ikke levert enda blitt av?

Hvis du ønsker å leve i troen at Biden admin har gjort alt i sin kraft for å levere ting til Ukraina, så må du bare det. Men sannheten på bakken sier noe helt annet. Jeg tror ikke zelensky ville gått ut og klaget dersom de faktisk fikk nok leveringer til avtalt tid.

Ja, men i motsetning til deg tolker opp mot fakta som er formidlet fra offisielt hold tidligere, og ikke minst i senere tid, som du også har bekreftet.

Du derimot fremsetter påstander som du velger å kalle fakta, uten at de er i nærheten av å være fakta.

Så Zelensky lyver eller kommer ikke med fakta?

Men siden du er så faktaorientert, Hvor blir det av de 200 bradleyene som er lovet i en pakke for 6-12måneder siden?

Kom opp med noen fakta om at Zelensky lyver eller ikke lyver rundt det vi snakker om, og kom opp med noen fakta om Bradlyene. Og gjerne ikke fra diverse kontoer på X, men fra offisielle eller andre troverdige kilder. Jeg er lutter øre!

Alt er postet her i tråden under de pågående diskusjonene rundt temaet. Men hvis du ikke leser offisielle kilder kan det være vanskelig ø få med seg realiteten.

Men vi kan oppsummere, selv om jeg mistenker du hopper bukk over fakta som vanlig.

Fra desember ifjor

Fra mai

Fra september.

Ting blir lovet men ikke levert i tide.

Sistnevnte tar også opp et poeng som ble nevnt sist gang det var en god diskusjon i tråden, krympende lagre i usa som gjør at beredskapen faller.

NYtimes tar opp samme problematikken, LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG leveringstid på lovet materiell.

https://www.nytimes.com/2024/07/11/us/politics/nato-pledges-ukraine-fall-short.html

TheDefencepost med samme tematikk.

We spend year and half preparing 14 brigades and only 3 of them have promised equipment. Others have nothing and that is why we’re having troubles with rotations in the frontlines

Jeg kan ta noen dusin artikler om forsinkede fly, forsinket trening av piloter. Men de fleste skjønner poenget.

Ok en siste artikkel, som ikke bare omhandler USA men bekrefter poenget nok en gang.

Men hey, du kan mene fakta lyver og at tolkningen din er riktig. Men det er desverre lite på bakken som støtter det.

Hold deg til saken er du snill! Vi snakker om de siste, under 10% av den totale PDA, som nå er aktivert, på tross av dine påstander om at det ikke kom til å skje.

Artikler fra mange måneder tilbake som omhandler helt andre ting endrer ikke på fakta opp mot det som diskuteres her.

Snakket vi ikke om at du mener at Biden og administrasjonen ikke slowwalker eller har du flyttet målposten igjen?

Her må du faktisk linke til en post hvor jeg sier dette, for her tror jeg du tråkket over med overlegg.

1 Like

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1839727305695916222

image

Han fyren der kommer til å treffe en vegg før eller siden.

2 Likes

Ooog. Dette virket langt mer positivt enn man kunne fryktet.

https://x.com/ZelenskyyUa/status/1839715031895744727
image

5 Likes

Svikter hukommelsen?

image

2 Likes

Her er hele posten, Som gir en annen kontekst enn det du prøver å konstruere.

De samme TG kanalene er i harnisk nå etter Trump - Zelensky møtet.

Konteksten er hvor du bruker russiske TG kanaler for å skape et narrativ som sier:

image

Hvilket beviselig er feil! Punktum. Full. Stopp!

https://www.nytimes.com/2024/09/27/world/europe/zelensky-ukraine-us-election.html?unlocked_article_code=1.N04.aw5r.J6tSyhnWP9FE&smid=url-share

" “ On Trip to U.S., Zelensky Finds Ukraine’s Fortunes Tied to the Election

“A whirlwind week of top-level meetings failed to alleviate concerns in Kyiv that a Trump presidency could lead to a dramatic shift in American policy.”

"When President Volodymyr Zelensky of Ukraine set off for the United States this week on a high-stakes diplomatic mission, he had one goal above all others: rekindle a sense of urgency among his allies about Kyiv’s fortunes as the war with Russia heads into what promises to be another brutal winter.

But after wrapping up a whirlwind week capped by a meeting with former President Donald J. Trump on Friday in New York, he was set to return to Kyiv with “more questions than answers about the near future” for the Ukrainian war effort, said Mikhail Minakov, head of the Ukraine research program at the Kennan Institute in Washington.

The only thing that seemed clear was that Ukraine’s prospects for repelling Russian aggression were now firmly swept up in the maelstrom of the American presidential campaign.

Despite having worked studiously to avoid becoming embroiled in partisan politics — mentioning the importance of solidarity across party lines in nearly every public statement — Mr. Zelensky found himself caught in the hostile glare of Mr. Trump and his supporters."

Anbefaler (som vanlig) å lese hele. Er lagt ut i Presidentvalgtråden (insider) også. Sorry kryssposting. Men tenkte dette er såpass viktig / relevant for Ukraina-situasjonen, at den bør deles her òg.

3 Likes

Hva er det før feil nå? Jeg synes de der ruzziske Z-bloggene mest kalger. Feil på alt, hele tiden.

1 Like

De har tolket trump som anti ukraina siste uken, og etter møtet idag så virker trump mer pro ukraina. så da er de sure.

3 Likes