Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Jeg tror du tar ganske feil på flere områder.

Putin sitt mål hele tiden har vært å fremstå sterk slik at vesten gir opp å støtte Ukraina, dvs "dere kan ikke vinne se hvor mye ressurser vi har.

Det har ikke fungert, og målet nå virker å være å ta så mye land som mulig slik at man har så gode kort som mulig i en fredsforhandling. Det virker heller ikke å fungere optimalt fordi Ukraina holder stand.

3 Likes

Det er vel derfor Nord Korea nå bråker så mye som de gjør, for å hindre at Sør koreanske våpen sendes til Ukraina.

4 Likes

Begge deler kan være rett.

Jeg vet du mener Trump er på Ukrainas side, og jeg liker ikke å mase om det, men det er viktig at folk forstår at

1. Trump er motstander av NATO.
  2. Det er sannsynlig at Putin får mye av eller alt det han vil ha under Trump.

Overbeviser nok ikke deg, men kanskje noen andre :+1:

10 Likes

Helst ikke tilegn med meninger. Det skaper svært dårlig miljø for diskusjon. Spesielt når det ikke stemmer.

Det jeg har sagt er at sittende administrasjon aktivt har slow walket støttet. Det virker det å være enighet over alt og det kom nettop en ny bok hvor det er ganske solide beviser for at det er en bakromsdeal “ikke nuke ukraina og vi slowwalker”.

6 Likes

Liten tid nå for USA, Ukraina, Norge, Nato og Europa.

At ikke flere ser at Putin styrer Trump.

8 Likes

Ok, beklager det. Du fremstår lite bekymret/ubekymret for hva Trump innebærer, men det er ikke måte på hvor katastrofal Biden er.

6 Likes

Det utsagnet tar jeg med tre klyper salt :stuck_out_tongue:

Det er ingen tvil om at USA har brukt laaaang tid på å f.eks. godkjenne F16. Jeg har diskutert endel med folk som har utdannelse innen historie/diplomati osv og veldig mange der var veldig negative til å støtte Ukraina fordi de mente det ville føre til ww3. Noe som snur det hele på hodet i mine øyne og utfra hvordan det utvikler seg med Iran, så har effekten heller vært motsatt av slow-walkingen.

Hvis man ser på USA i første- og andre verdenskrig, så ser man jo at de har politikere og velgere som til tider blir veldig opptatt av hva som skjer internt og mindre eksternt. Til slutt, så har de landet på riktig side og da gjerne med en anseelig tyngde. :stuck_out_tongue:

10 Likes

Biden styrer nå, Trump er en kandidat i et valg hvor han kan vinne eller tape. Trump er et problem for fremtiden.

Dagens administrasjon er et problem nå.

4 Likes

Er bob Woodwark “war”

Ikke lest hele, men står på plakaten.

Har de ikke steppet opp ganske kraftig i det siste?

Jeg er enig i at Biden-adminsitrasjonen burde handlet raskere men den største skaden og forsinkelsen var det faktisk treneringen det republikasnke partiet gjorde som er skyld i. Perioden hvor Biden hadde relativt begrensede muligheter til å gi var desidert verst.
Synes til stadighet det virker som du bevist hopper bukk over dette og legger all skyld på Biden.

11 Likes

Så muligheten for en president ved makten om 3 måneder som er bedre venn med Putin enn han er med USAs allierte (edit: utenom Orban) er ikke noe vi bør bekymre oss for på forhånd. Håper du er alene om å mene det.

9 Likes

Er overbevist om at SydKorea kommer til at levere missiler og granater til Ukraine inden for kort tid —- der er stormøde i dag i SydKorea.
Det er jo den situation som er nu at SK har sagt at Ukraine skal have hjælp. :ukraine:

Spændende hvad NATO og US siger til 12.000 Nordkoreanske krigere —- vi vil nok se en del desationer også :open_mouth:

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

4 Likes

hva er desationer?

Han mener deserteringer :slight_smile:

https://x.com/IAPonomarenko/status/1847226223006519656

Yes, we live in a timeline in which the axis of three dictatorial totalitarian powers openly join hands to erase a 40-million European nation as Western decision-makers are still obsessed with making sure they are not crossing lines in helping it.

Det er så jævlig sant!

16 Likes

Man hører jo stadig om at sanksjoner ikke fungerer mot Russland, men her leser man altså i en russisk finansavis om at sanksjoner gjør ting vesentlig dyrere for Russland.

The sanctions have seriously affected the cost of final products in the Russian space industry, SR Space founder and CEO Oleg Mansurov told Kommersant. According to him, the cost of satellite devices in Russia has increased by 20-30%.

og da snakker han om i USD

4 Likes

da er de nord koreanske soldatene klar,.

1 Like

Ukrainerne har tidligere sagt at de første skal til Kursk, men skal de kanskje settes inn i sør?

Et russisk angrep fra sør vil ha noen begrensninger. Logistikken i området er ikke like god som i Donetsk.

På den annen side, så var frykt for russisk invasjon av Sumy årsaken til at Ukraina samlet styrker i området nær Kursk.

Lurer på hvordan dette skal ende og hva responsen til Sør-Korea nå blir. Vi risikerer jo flere og flere land bli mer direkte involvert.

3 Likes

Dette blir desverre ekstremt store spekulasjoner og helt utenfor tråden. Det hører jo med til saken at de som stod bak “russiagate og steel dossier” som var "beviset " på at Trump var Putin alliert nå er dømt og har innrømmet at alt var løgn.

Men igjen, det er ekstremt utenfor tråden. Så du trenger ikke svare på denne posten.

2 Likes