Russland har allianser. Kina er den største manufacturen i verden og er på besøk hos Putin nå og lovpriser han. Det er også en haug med andre verdensledere der som også er drita lei USA sin innblanding i alt og over alt. Russland er en stormakt med enorme ressurser og har vært eneste utfordrer mot USA i 70 år. Det er helt åpenbart at Russland kjører en kontrollert krig i det tempoet som DE ønsker. Og de kan gire opp mye på egenhånd og ved hjelp av allierte. Skjønner dere ikke det?
Skal Trump :
1 - Tvinge Ukraina til å gi seg (la Putin vinne) ?
2 - Gi så mye våpen at Ukraina vinner ?
3 - «Uavgjort» (fredsavtale) ?
Det hadde vært greit å vite hva du mener før diskusjonen går videre
P.S
De jeg har prata med som håper på Trump sier at de gjør det fordi Trump er positiv til crypto. Kan det være at du prater litt etter egen lommebok?
Kyiv står som et monument over Russisk impotens. De har prød med alt de har av våpen å ødelegge Kyiv, men har hatt en pinlig lav suksessrate. Det er ikke uten grunn at alle som har kjøpt russiske våpen angrer nå.
Nei, vi skjønner ikke det!
For det er ikke sant, og utover atomvåpen har ikke ruzzerne noe mer de kan bruke av ressurser i denne krigen uten at de gjennomfører en full mobilisering av soldater - som altså ikke vil ha utstyr kjempe med.
Dette blir bare mer og mer komisk. Her rpoer Russland desperat på ammunisjon og folk fra Nord-Korea, og så sier du at de fører en kontrollert krig i det tempoet DE ønsker.
Og ikke minst så har Ukraina okkupert områder i ruzzland, neppe en frivillig sak for putin !!!
Nei for de som har fulgt med på utviklingen i krigen så er faktisk ikke dette åpenbart i det heletatt.
Tror du overvurderer Russland noe voldsomt. Det gir absolutt ingen mening i at det som skjer i Ukraina og forsåvidt nå også på Russisk jord er det tempoet Russland ønsker. Var full revers i Kursk Russlands valg også?
Russland sliter faktisk med å gire opp og giret de greier å holde nå er takket være gamle lagre de er i ferd med å tømme. De er helt avhengige av å få hjelp av andre de også.
At Kina lovpriser Putin tro jeg vel er en overdrivelse. Kina bidrar nok med en del komponenter til Russland og skulle Kina velge å ta aktivt Russlands side så blir det et stort problem. Men er vel ikke så mye som tyder på at de ønsker det.
Hej Norge
Dagens up-date
Lidt om Ruskiieeeees metoder
Dette sætter det lidt i perspektiv til Diskussions klubben på Forum
Sådan går dagen
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1ga5ebs/it_is_now_highly_likely_that_hundreds_of_combat/
North Korean officers in Moscow
Ukraine gør et godt stykke fodarbejde
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1ga7u0o/ukrainian_intelligence_released_a_video_in_korean/
Dagens tekst
Slava Ukraini
Dansken
Hvis Kina “lovpriser” så er det i så fall kun for å massere det putinske egoet. For resultatet av denne krigen så langt er at Russland mer eller mindre har blitt redusert til en råvareproduserende vassal for kineserne. Og det er Ole Brumm (Xi) og vennene hans selvfølgelig helt fornøyd med.
Putin sa også det i invasjonstalen. Han tror sikkert på det selv og har lykkes i stor grad med å tviholde på omdømmet fra sovjettiden. Men man å være uvitende for å ta det seriøst.
Dere har høye tanker om Putin som jeg ikke har da, Hvis Putin hånes og Moskva bare risikerer å havne i grus, vil Putin bruke atomvåpen okkesom.
Tror du han vil la vesten rulle over Russland uten at han ødelegger mange av våre byer? Lite hint, det er akkurat derfor de har de. Og de peker i den retningen hele tiden. Fra nær sagt alle kanter.
Ryzzlands ekonomi er som Mexico, omtrent. Fast med dobble antallet innbyggere. Dvs landet er tæmligen fattigt.
Alle de russiske vennene forteller at hverdagen er blitt mye kjipere. Så hvor har du denne infoen fra? de som bor der mener iallefall ikke dette.
- Nei.
- Nei
- Ja.
Jeg er full investert i Bitcoin, Eth, Avax og Solana.
Det dummeste jeg har hørt! Tror du må utvide kildebruken litt. Utstyr kan de kjøpe nok av til å holde det gående til egen produksjon er maksimert.
Det ble sendt live på alle kanaler. Så det er ingen overdrivelse nei.
Nå snakker du om noe annet. Det er ingen tvil om at Ukraina gjør en helt utrolig imponerende jobb i krigen. At de vinner mye og overraskende tok seg inn i Russland etc. Tar ut marinen. Er fantastisk kreative. Og jeg heier på dem av hele mitt hjerte jeg også. Men det er altså under nåværende prioritering og angrepsnivå.
Hvis Russland endrer målet til å tilitengjøre Ukraina så er krigen over innen kort tid. Jeg er mer usikker på om verden ville svart på en atombombe fra Russland mot ukraina enn jeg jeg er usikker på om Putin ville brukt atomvåpen om Moskva var truet.
De har ressursene selv. Trenger knapt å kjøpe noe som helst. De har mannskapene. Selv om de ikke har så mye handel med profitt så har de det de trenger. Og det er det som betyr noe. Dessuten er oljeprisen høy og de håver inn penger på det.
Har sett mange intervjuer av vanlige privatpersoner. Har også lest en del saker fra eksperter med mer nyanserte blikk enn de dere trolig leser. Til og med på NRK har det jo flere ganger vært nevnt at “for russere flest så merker de lite til krigen i Ukraina”.
Det værste er sikkert at de ikke får reise på ferie til Spania og London mer. Men da reiser de bare andre steder i stedet. Fullt av de i Tyrkia og Dubai for tiden.
Nå svarte jeg alle. Nå gir jeg meg i dag så ikke skriv flere spørsmål. Det ble litt mye nå og har andre ting å gjøre
Putin kom med 8 krav, og ett av de var…
Krav om at Nato skulle fjerne alle tropper og våpen utplassert i land som gikk inn i Nato-alliansen etter 1997 (Polen, Estland, Litauen, Latvia, Bulgaria, Romania, Slovakia, Slovenia, Ungarn, Montenegro og Nord Makedonia).
Med tanke på at ALLE vestlige IT tjenester sluttet å virke. Så vet man jo at det ikke stemmer.