Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1849050183339765772

Russian foreign affairs and defense ministries announced that new recruits will be sent to North Korea for joint military training. It is reported that during their stay there, Russian soldiers will have to obey the laws of the country.

4 Likes

https://x.com/wartranslated/status/1849054760231411967

Kult klipp, helikoptertid er dyrt når du har eldre utstyr, mye vedlikehold for hver time i luften. Og hvis de må jakte Ukrainske sjødroner, så krever det mye ressurser.

2 Likes

Billigere enn å miste krigsskip eller helikopteret :stuck_out_tongue:

Dette er altså på dagen. Angrepene vi har sett tidligere har vært på natta. Jeg vet at Russland har fanget noen slike, kan de ha brukt en nå for PR/trening?

Langt innlegg:

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1849072207420399641

To sum it up: nightvision drones are more popular, heavy bombers are more popular and more specialized, bombs are larger and more deadly, and drone tactics less creative.

https://www.interfax.ru/business/988210

the Russian Ministry of Finance declared the auction for the sale of OFZ-PD series 26245 invalid due to the lack of bids at acceptable price levels, the Ministry of Finance said in a statement.

Series 26245 bonds maturing on September 26, 2035 have 22 semi-annual coupon periods and the first coupon period is 147 days, the date of payment of the 2nd coupon income is April 9, 2025. The coupon income rate is set at 12% per annum (1st coupon - 48.33 rubles per bond and 2-23rd coupons - 59.84 rubles per bond).

Oppsummert: En auksjon for å utstede russiske statsobligasjoner med 12% årlige rente ble kansellert pga manglende bud på et akseptabelt nivå.

Tidligere auksjoner har gått gjennnom, men da med høyere effektiv rente og lengre varighet. (lurer på om det blir ca samme “utgangsrente”, 12 %, men de som kjøpte dem betalte altså 81,54% av “par value”)
https://www.interfax.ru/business/981592

At the second auction, the department was able to sell OFZ-PD series 26248 maturing on May 16, 2040, for the amount of 30.739 billion rubles at par with demand of 78.712 billion rubles. The weighted average price was 81.5338% of the par value, which corresponds to a yield of 15.98% per annum. The cutoff price was set at 81.46% of the par value, which corresponds to a yield of 15.99% per annum.

2 Likes

Jeg ser dere hevder det, men det er feil. Ukraina vil være beskyttet. Russland kommer aldri til å prøve seg på Ukraina igjen.

Det stod Russiske soldater på grensen I 2 HELE MÅNEDER og Putin kontaktet Biden om å få noen garantier. Biden svarte hånlig. Og resultatet er snart 2 millioner døde.

Du må gjerne utdype hvordan her.

3 Likes

Alt jeg har skrevet her i dag er hundre prosent egne meninger. Russland har massevis av våpen de ikke har brukt. Og enorme mengde soldater de kunne svermet Ukraina lett mange ganger.

Stereotypisering og lettvindte angrep på person i stedet sak er jo det eneste dere klarer å komme opp med. Ikke mye motstand å få her.

Det høres ut som penger rett i dass. Langt fra sikkert det ens finns noen ruzzisk sentralbank som kan løse inn obligasjonene i 2040. Førhåpningsvis ikke.
12% årlig rente på ett russiskt statslån på 147 dager? Driver de med folk? Finns jo ikke noen som signer noe slikt, de må de ju begripe selve. Sentralbankssjefen der borte er jo ikke idiot så det må jo vare noen annen som bestemt dette.

Nope. De prøvde å ta kyiv på en relativt sett skånsom måte til russland å være. Kyiv står der enda nokså hel. En nuke og de er støv. Er dere ikke klar over at Russland har atomvåpen? De står ikke der uten at de kan brukes om Putin vil.

Når folk her i tråden tror Russland blir slått i denn krigen og økonomien deres vil bli totalt ødelagt så snakker dere om et umulig senario. For om det ville blitt (helt utenkelig) realitet så hadde Russland selvsagt nuket villt.

Ingen selvfølge det, bror. Er andre land med atomvåpen også. Det ville ført til umiddelbar gjengjeldelse.

7 Likes

Tror du ikke at Putin skjønner at den dagen han angriper “vilt” med atomvåpen, vil det til slutt kunne bety den totale utslettelse av Russland? Og det vil han risikere kun for å få beholde deler av Ukraina?

3 Likes

Takk for 26 likes på den!

Like mye motgang har jeg hatt på president tråden. Men jeg får beviselig rett om noen uker. Så da vinner jeg den diskusjonen. Når Trump vinner valget og ordner fred i Ukraina vil verden gå fremover igjen. Økonomiene vil blomstre og dere vil tjene mer på børsen. Når vi ser tilbake til denne dagen etter freden er inntruffet vil jeg stå med hodet høyt hevet klart til å ta i mot alle beklagelsene.

Så får dere sitte her i mellomtiden å tro at Ukraina kan vinne krigen, at Kamala Harris skal vinne valget og nedkjempe Putin og Jinping som er rike land med penger på bok, mens det gjeldbelastede vesten skal slå stormakter med sprettert og Kamalas naturtalent for global storkrig strategi skal forhindre bruk av atomvåpen. Men alt dette er barnslig uvitenhet.

Etterhvert som alle godene i EU går ned fordi krigen koster mer og mer så vil nok støtten til å fortsette dette tap tap tap sluket falle i EU. US har egne gjeldsforpliktelser som allerede overgår millitærbudsjettet så støtten der vil nok falle uansett hvem som blir president.

Hey hey! La meg, som enerådende diktator finne ut om folkene jeg har kjøpt og betalt er villige til å starte en atomkrig eller om de tenker at jeg har blitt gal og kaster meg til hundene.

Det tar forresten en stund å gjøre klar atomvåpen til bruk i krig. Det er sabelrasling som hadde fått Europa og USA til å gå til code red.

4 Likes

Desertering er ett økende problem i den Ukrainske hæren:

According to the Kyiv Post, it is believed that about 60,000 people have been facing criminal charges for fleeing their posts since the war started.

British daily The Times also cited figures from the prosecutor general which, it said, showed some 51,000 criminal cases were initiated for desertion and abandonment of a military unit between January and September of this year.

Hvorfor det tro?
Svaret er enkelt: De ønsker å leve!

Slutt å send våpen, få i gang reelle fredsforhandlinger!
«Krig er forakt for liv. Fred er å skape» Nordahl Grieg.

1 Like

Eneste måten å få i gang reelle fredsforhandlinger er å sende mye mer våpen.

Ja dette virker åpenbart å være en subjektiv oppfatning ja. Kan ikke se at dette er basert på fakta i det heletatt. Har du i det heletatt fulgt med på utviklingen av den russiske slagkraften og status på våpenlagre?
Er det slik at du mener Russland trakk det meste av sitt nyeste utstyr ut av Ukraina og ertsattet det med gammelt ræl bare for å holde krigen gående på riktig nivå?

14 Likes

Skulle vært interessant å se hva Nordahl Grieg hadde fått lov å skape om nazistene hadde vunnet krigen og det norske flagget hadde fått seg et lite hakekors oppe i den røde ruta der sildesalaten en gang var.

Lemme guess: En steinhaug et sted langs kysten av Finnmark i en slags omskoleringsleir?

10 Likes

Hver gang flyr helikopterene så nær sjødronene at hvilket som helst våpen montert på dronene kunne tatt dem ut.

Kan være de lar være å kaste ham til hundene. Men jeg tipper også at de – som den gode Stanislav Petrov – velger å ikke trykke på knappen, selv om de får beskjed om det.

2 Likes