Trenger de å vise den til russerne?
Biden gasser på
Hej Norge
Stor tak til Moderator
Jeg vælger at komme tilbage efter en lille pause, da jeg syntes tråden har skiftet fra en rigtig god informations tråd til useriøse indlæg og personangreb.’
Det ser ud til at Moderators indsats har hjulpet og tråden de sidste dager er tilbage på sporet
Også tak til Boms som har prøvet at få tråden på rette spor
Jeg prøver at lave et opsamlings “Heat” — bliver nok flere tråde.
Det kan godt være at der er nogle steder på fronten at Ruskiiiiies rykker lidt frem — men de får bøllebank og mister masser af udstyr hver gang.
Prokovsk
Kursk
Slava Ukraini
Dansken
Mere af samme slags
ATACMS
Vores ven Konstantin
Og Ben Hodges
Ha ha – magen til Fedterøv skal man lede længe efter
Slava Ukraini
Dansken
Siden Ukraina er avhengig av å bruke miner, er minene fra USA et veldig positivt bidrag. Ikke minst er det positivt på lang sikt, at de er laget for å ha en begrenset levetid. Dette gjør rydding etter krigen litt mindre risikabelt.
Det er tydelig at russerne nå har det travelt:
- Russian occupiers have prepared 1,800 tanks, 3,950 armoured vehicles, 2,700 artillery systems, 810 multiple-rocket-launch systems, 400 fighter jets, and 300 helicopters ready for a new offensive operation in Ukraine.
Source: Foreign Policy, citing a Ukrainian military official, speaking on condition of anonymity
Hvis dette stemmer så kan en håpe at ukrainerne har nok ressurser til å stå i mot denne bølgen
Det klarte de rimelig godt i 2023 når russerne startet den offensiven. (Linken som stav100 postet er fra 2023)
Nytt angrep inne i russland.
Blir nok flere angrep inn i ruzzland
Link bak betalmur: Keir Starmer drops hint on UK tactics after Ukraine fires US missiles

dette blir det svært interessant å følge med på
Edit: litt mer info
Selvfølgelig kun en tilfeldighet at båten nylig har blitt omregistrert fra ruzzland til Kina, og at kapteinen er russisk

https://x.com/maks_nafo_fella/status/1859178100367491152?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw
Ser ut som russland kommer til å sende de største konvensjonelle rakettene de har. 1,2tonn stridshode. Elendig nøyaktighet 150meter.
Egentlig beregnet for å frakte atomvåpen.
De kommer nok til å sikte den inn på større ukrainske byer. Nok et mål som Ukraina må skyte ned. 150m nøyaktighet er plenty når målet ditt er å skade sivile i en by.
Kan sikte den inn her f.eks.
Dette ruzzerne legger opp til nå er etter min mening nok et bevis på at Trump er kjøpt og betalt av Putler. Lykke til verden i slutten av Januar.
https://x.com/wartranslated/status/1859183603973779821
The US Embassy in Ukraine reports that it has received “specific information” about a possible major air attack on November 20.
“As a precaution, the embassy will be closed… The embassy recommends that U.S. citizens be prepared to take shelter immediately in the event of an air raid alert.” - the statement posted on the embassy’s website reads. The embassy did not provide any details about the possible strike.
Following the United States and Spain, the embassies of Italy and Greece in Kyiv are also closing today due to the threat of a massive attack.
Kanskje dette var målet de hadde sett seg ut?
Hvorfor kan USA bestemme hvor britiske Storm Shadow kan benyttes? Sikkert diskutert før, men ikke fått det med meg.
Masse ambasader som evakueres. Ikke bare USA sin. Men ja, nærliggende å tro at den er et mål.
Tenker du at den amerikanske ambassaden er et mål for mulig gjengjeldelsesangrep? Er ikke det veldig risikabelt i ett større bilde?
Fullt med amerikanske komponenter i disse. + en masse annet UK er beroende av.
Europa må snarest sette igang med mer produksjon av egne våpen ettersom USA ikke er å stole på. Hæpndsvækende at ryzzland har så sterkt grepp over USA