Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1776326983242097042

Fyr fra russisk okkupert Donbass som snakker om at man snakker om tre ganger så store tap for angriperen, men at Russland har det mye verre. Så ille at når folk får høre tapstallene, så vil de få grøss Inger.

4 Likes

Så nettopp denne bekreftelsen, høres jo ut som en meget vellykket operasjon. Får håpe det stemmer og at ruzzerne vil få problemer med å holde trykket oppe pga dette :crossed_fingers:


:ukraine:

12 Likes

Var noe kjent med det ansiktet, det er jo sjarmtrollet Gubarev

4 Likes

I den nyere videoen, så virker det som han forstår at det de driver på med er vanvittig og at den eneste måten å berge livet på er å forlate Ukraina.

3 Likes

Igjen enormt med hardware, men ingen fly rapportert :


:ukraine:

5 Likes

Russland mistet tre strategiske bombefly i angrepet,klarer Ukraina og fortsette med droneangrep i samme skala vil russland få store problemer med og fortsette krigen,og bra er det. :ukraine:

12 Likes

Ettersom jeg aldri har vært på et årsmøte i Ap kan du kanskje komme en klok fremstilling av ståa i Ukraina og hvordan Norge burde forholde seg til krigen?

4 Likes

Hvor mener du det er en god debatt om emnet som er interessant å følge ?

4 Likes

Hei, jeg er kommet hit for å trolle litt, kan dere gi meg litt oppmerksomhet? Takk.

6 Likes

Interessant. Flere russiske kanaler på Telegram oppgir tap av fly (mest kjent er vel Fighterbomber). På den andre siden, så har det ikke blitt publisert bilder av fly, og ukrainske myndigheter har ikke gått offentlig ut med noe.

Det er videoer som viser store eksplosjoner på bakkenivå. Det er neppe luftvernmissiler som treffer dronen etter at den har landet, så det kan være andre mål som har blitt truffet. Det kan også hende at selve stridshodene er laget for å spre splinter, og ikke lage et stort krater. Da vil i tilfelle skader på fly ikke så lett vises på satelittbilder.

1 Like

Jeg har aldri varit på noe slikt møte, men Ap er ju tradsjonellt ryzzvenlige/unnfallande før ryssen. Menar du at folk her ikke er nok kritiske till ryzzland? Kreves hardare holdninger mot ryzzland? Helt OK før meg med en mer kritisk instilling til ryzzland, jeg personligen ser ju helst at hele ryzke federasjonen går helt i dass.

Merklig karl, den der Stoltenberg. Som Ap-leder var han ikke noen høydare (hvilket ligger litt i sakens natur; Ap som sådant er ikke bra), men som NATO-ordfører så har han, i følge meg, gjorde en helt OK jobb. Ikke så lett at få ihop den gjengen, men den ekkle p00tin har ju hjelp til gjenom at agere en klar og tydlig fiende.
Andre land synes også vare fornøyde. Få som klager, egentlig.

4 Likes

Stoltenberg ber om mer penger (uvane fra AP og tiden som norsk politiker).
For å lage ammo, så vi kan vinne krigen. Og vi betaler, vi lager ammo.
Vi kan dessverre ikke ta hensyn til naturen eller menneskeliv, for vi skal vinne denne krigen.
Er det ikke sånn vi forenkler virkeligheten i Norge?
Hvorfor er det så vanskelig å forstå sammenhengen mellom ammo og mer krig og ødeleggelse?
Er områdene i Ukraina en sak for norske politikere? Hva vet vi om befolkningen på Krim?
Skal Oslofjorden forurenses og Norge nedprioriteres, før det blir en løsning?
Problemet er at en krig gir ingen løsning.
Forstår man ikke det, forstår jeg grunnen til at man ikke finner andre virkemidler enn våpen.

«Ennu mer:
Ingen kan tro hva her daglig skjer
Du mener det kan ikke være sant
så onde kan da ikke mennesker være
Der fins da vel skikkelige folk i blant?»

« Du må ikke gå til ditt kjøpmannskap
og tenke på hva der gir vinning og tap!
Du må ikke skylde på åker og fe
og at du har mer enn nok med det!
Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

« Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv!»

12 Likes

Måske du helt enkelt bare skulle sende denne til Putin, så tænker jeg at han hurtigt afslutter KRIGEN, da han helt sikkert forstår dit budskab, blandt andet disse ord om:

““Hvorfor er det så vanskelig at forstå sammenhængen mellem ammo og mer krig og ødelæggelse…””’

Og.:

“”“Problemet er, at en KRIG giver ingen løsning…”""

Der er visse gode elementer i dine ord, adressen du sender dem til, har du dog helt misforstået - jeg kan hjælpe lidt, det var Putin og Rusland der helt uden grund, startede KRIGEN…

12 Likes

Hej Norge

Stadig stor usikkerhed om droneangreb på 3 luftbaser.
Nye billeder fra i dag vil vise den fulde effekt i følge Denys :face_with_monocle:

Super analyse — Ruskiieeeees vil få kamp til stregen :+1:

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

7 Likes

Europa er treige men nå skjer det ting.

Arsenal Resita manufacturer for artillery equipment reopenes. With technology from UK (BAE?) will produce in the first phase shells and restart gun barrels soon after.

10 Likes

Tenker du at vi bør legge ned forsvaret vårt for å ta hensyn til natur og menneskeliv? Så får Putin og orkene hans evt ta hva de skulle ønske uten ødeleggelser.

9 Likes

Tipper Ukraina ser frem til at freden skal senke seg over landet så snart Trump blir president.

Donald Trump has repeatedly said he can end Russia’s war in Ukraine very quickly. According to Washington Post, here’s how he plans to do it:

He proposes to force Ukraine to give up Crimea and Donbas, the media writes, listing people who discussed it with Trump or his advisers and spoke on the condition of anonymity.

2 Likes
9 Likes

Tapene på ruzzisk side fortsetter og det høye antallet tanks i det siste er kanskje en konsekvens at de har mye gammelt materiell ved fronten?
image

12 Likes