Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Nytt skip rapporteres ødelagt; spenstig!

Anton Gerashchenko on X: “:zap:Serpukhov, a Russian missile ship, has been put out of order by a fire on April 7 in Baltiysk, Kaliningrad region of Russia - Ukrainian Defense Intelligence. Serpukhov is a Russian vessel of project 21631 “Buyan-m,” launched in 2015. Due to the fire inside the missile ship,… https://t.co/zXTl4RTnDM” / X (twitter.com)

image
image

Dette er IKKE hyllevare!

14 Likes

Det må være lov å håpe at dette ikke var en ulykke.

:ukraine:Ukrainian Front on X: “:zap:In :ru:Russia, a road bridge collapsed, killing at least 1 person. This happened in the Smolensk region. The bridge collapsed on the railway tracks, the main transport corridor between Belarus and the Russian Federation is blocked. https://t.co/LrhcL4neI6” / X (twitter.com)

6 Likes

BREAKING:

Ukrainian infiltrators entered the Kaliningrad region of Russia and burned down the Russian russian missile carrier “Serpukhov”

The Ukrainians are starting to run out of targets in the Black Sea so now they are mowing over to the Baltic Sea

https://x.com/visegrad24/status/1777371757575385455

14 Likes

I følge MTG er dette klart og åpenbart for de som følger nøye med på hva som skjer. Det er betryggende å høre.

“This is a war on Christianity. The Ukrainian government is attacking Christians…Russia is not doing that. They are not attacking Christianity. As a matter of fact, they seem to be protecting it.”

1 Like

Hvert en del diskusjoner om Biden sine PDA’er tidligere, fant en opplysende tråd som var veldig lang/interessant. Jeg personlig liker Biden, men vanskelig å forstå hva han driver med her, fristende å legge all skyld på Sullivan og.

https://twitter.com/ColbyBadhwar/status/1777329095057322050

2 Likes

Jeg så den tråden tidligere i dag. 109 innlegg fra en privatperson som hevder å motbevise hva administrasjonen og Pentagon allerede har redegjort for og dokumentert står ikke på timeplanen min :wink:

2 Likes

Godkjent oppsummering som mange allerede har nevnt tidligere.

Security columnist | Defense news/analysis with an emphasis on procurement, arms sales & UA military aid.

Privatperson? Virker å vite hva han snakker om i hvert fall, er linker og dokumenter i tråden og.
Har lest mesteparten som ble lagt ut her tidligere, mye udokumenterte påstander og linker til uendelig lange saker på offentlige nettsteder, men mye av det samme som ble nevnt. Ikke sett det oppsummert så bra før.

2 Likes

Det der burde kunne legge grunnlaget til et søksmål uten sidestykke…

Forøvrig:

Penalty: Under U.S. Code Title 18, the penalty is death, or not less than five years’ imprisonment (with a minimum fine of $10,000, if not sentenced to death) . Any person convicted of treason against the United States also forfeits the right to hold public office in the United States.

1 Like

Jeg finner det meget påfallende at ingen reps eller dems har fremmet disse beskyldningene, eller trukket samme konklusjon, i søket etter å øke støtten til Ukraina.

Jeg tenker at det kanskje er fordi de har en bedre kjennskap til lover og regler i USA, om hvordan Bidens fullmakter som president faktisk fungerer i samspillet med de folkevalgte, og det gjeldende mandatet PDA som er det mest omtalte i denne saken og her i denne tråden.

2 Likes

Da har du større tillit til politikere enn det jeg har, spesielt det klovneshowet der borte. :sweat_smile:

Edit: Liker som sagt Biden ganske godt, så ville egentlig ikke tro att de saboterer støtte på denne måten, men begynner å bli ganske mange som har kjennskap til systemet som sier det samme nå. Hvorfor de gjør dette aner jeg ikke, men Sullivan burde hvert kastet på dør for lenge siden, så liker å tro det er han som har styrt dette, om det stemmer aner jeg ikke.

1 Like

Kan godt være at jeg er over snittet naiv, men la meg tilføye at så vidt jeg har fått med meg så har heller ikke FOX News, Newsmax, Truth Social eller andre nyhetsmedier på høyre eller venstresiden kjørt på dette, eller i det hele tatt brakt det på banen :wink:

3 Likes

Fordi både Trump og Biden av ulike grunne ser det formålstjenlig at Russland ikke taper. Biden på grunn av de-eskaleringspolitikken han har kjørt siden han var visepresident. Trump fordi han beundrer Putin og har personlig motvilje mot Zelensky.

2 Likes

Men det burde ikke stoppe Trump eller noen andre rep fra å henge dem ut?

2 Likes

Skulle Trump henge ut Biden for ikke å sende militær hjelp til Ukraina?

Enten har de ADHD, eller så tenker de at Russland planlegger å skyte fra Sanktpetersburg.

2 Likes

Om vi følger den logikken så må det bety at administrasjonen og Pentagon lyver, for begge deler kan jo ikke være sanne samtidig.

Og at alle politikere blant reps og dems går i taktfast marsj for å fremme et felles mål om at Ukraina ikke skal vinne, siden det viktigste er at Russland ikke taper. De har bare ulike underliggende motiver.

I tillegg har alt av media latt være å dekke dette, uvisst av hvilken grunn, men når det dukker opp en fyr på twitter som mener han med 100+ innlegg i en tweet kan dokumentere det som allerede er blitt debunked så er det amen i kirka.

Selv venter jeg litt med hallelujaropene, men om andre vil stare feiringen så er det jo fritt frem :wink:

1 Like

Poenget er at det ikke har blitt debunked. Presidens ble stt av Nixon, som i kraft av å være øverstkommanderende for de militære styrkene erklærte moderne jagerfly overføldige og gav de til Israel. Biden har de siste seks månedene gitt omtrent 100 milliarder i militært materiell til Marokko, Hellas og Polen, uten å måtte ha noen parlamentarisk godkjenning. Han har åpenbart spaker å trekke i når han vil.

Politkere som lyver er dessverre ikke noen stor sensasjon.

8 Likes
24 Likes

Vi har jo vært ganske samstemte i diskusjonene rundt PDA her. Dette er nøyaktig det jeg har etterlyst, i alle fall. Biden har midler til å donere utstyr, men gjør det ikke fordi han ikke har penger til å erstatte utstyret.

De lyver ikke, men unnskyldningen er litt tynn. Så tror jeg det finnes bedre unnskyldninger som ingen av sidene kan si høyt.

Biden har feilberegnet grovt hvor lavt det republikanske flertallet ville synke for Trump, en tråd:
https://x.com/MattLightCrim/status/1776849093223960619

6 Likes