Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Spørsmålet er vel akkurat hva som er i disse pakkene. Plenty med cluster ammo sammen med det EU har klart å skrape sammen kunne gjort mye for å stoppe framganger fra Russland de neste månedene.

Ser jo at Russland bruker dårligere og dårligere utstyr ved fronten. Nå har de begynt å bruke motorsykler i stedet for kinesiske golfbiler som de brukte i stedet for APC-er. (Det gir litt mening altså, nå må Ukraina treffe en og en motorsykkel med droner. )

3 Likes

" I podkasten sier Greene at hun ikke har mye til overs for de i USA som vil sende mer støtte til Ukraina.

– Dette er det mest frastøtende og motbydelige som skjer, og det er det amerikanske folket som betaler regningen. Jeg hater absolutt alle her som gjør dette. Jeg hater dem virkelig for at de gjør dette, sier hun."

1 Like

Meget bra at Norge følger opp.

8 Likes

En jeg snakket med mener disse tallene er helt på viddene. Altså at det er langt færre russere som har blitt drept enn det som meldes fra ukrainsk hold. Finnes det andre kilder som mener 450.000 russere har blitt drept ? Og hvor mange ukrainere ?

2 Likes

Mange kilder, vestlig etteretning og en og annen lekasje fra Russland.

Høyst tvilsomt

Det ser ut som tallene fra Ukraina er drepte og permanent skadede. 150-200k drepte?

3 Likes

Tallene der inkluderer både drepte og sårede, så det overestimerer antall faktisk døde.

bbc russia har et prosjekt hvor de holder telling på offentlig dokumenterte døde (noe som underestimerer antall døde), og de er over 50000.

2 Likes

Ser at forum politiet er ude igen — de tal som jeg ligger ud dagligt er fra Generalstaben for de bevæbnede styrker i Ukraine.

Men man skal jo forsvare alt selv om det kommer fra officielt hold.

Til Christian FP: Jeg lagde en artikel ud dagen efter at Krim var ramt for langt tid siden, og Gerasimov var blandt de døde, da var du den første til at anfægte min artikel og TullPratt at Gerasimov var dræbt---- vil du venligst komme med en artikel der beviser at Gerasimov er i live, det har jeg faktisk til gode :thinking:

Hvis ikke du kan komme med mere plausible tal om daglige Russiske tab som jeg betragter fra officielt hold,— ja, da må du affinde dig med det andre ligger op på forum.

Dagens Pollental:
Bynke 25
Birk 35
Ruskiieeeees 920 ----- Eliminated personel :grimacing:

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Bøjer mig i støvet hvis du finder påstand der beviser mine løgne

Venter spændt på dine tal — mine er fra officielt hold

Er nu aldrig blevet kaldt en løgner før – du er hermed indberettet
Utroligt man skal kaldes løgner for stof og indlæg der kommer fra officielt hold.

Dansken

5 Likes

Ja fra ukrainsk hold. Fra russisk hold hevdes det ca 60.000
Artikkel på Wikipedia mener det er er for få og at man må regne ca 40% flere
I så fall fortsatt helt andre tall enn på plakaten du poster

1 Like

Beklager jeg har rapporteret den forkerte mand – retter omgåenden – Undskyld Mvalen

Lekasjer fra russisk MOD sa over 200k og da var de ukrainske tallene over 200k.

så 60k er feil uansett hvilken kilde.

Siden Ukraina er de eneste som legger ut daglige tall er det veldig relevant å bruke dem.

Fra wiki artikkelen du postet.

Wagner PMC chief Yevgeny Prigozhin confirmed that his organization had lost over 20,000 troops killed by May 25, 2023.[75] He went on to claim that overall, the Russian military had lost 120,000 dead in Ukraine by late June. He accused the Ministry of Defence of systematically downplaying Russian losses

Utifra hvordan russland rekruterer så er nok ikke disse tallene ekstremt off.

7 Likes

https://war.ukraine.ua/faq/what-are-the-russian-death-toll-and-other-losses-in-ukraine/

During the press conference on February 25, 2024, President Volodymyr Zelenskyy also specified that a total of 180,000 Russians have been killed in Russia’s full-scale war against Ukraine.

As of April 1, 2024, Russian combat losses amount to 442,880 troops, according to the General Staff of the Armed Forces of Ukraine.

Tallene du poster er combat losses, ikke drepte.

1 Like

Har aldrig sagt det er døde — læs hvad jeg skrev “Eliminated” – og det var til ære for dig og Bingo123

Dansken

1 Like

Heh, ser at det jeg postet burde vært svar til @Bingo123, ikke deg :cowboy_hat_face:

Modtaget :rofl:

DK

1 Like
3 Likes