Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Dette var indiske vogner som skulle oppgraderes. India er rimelig pissed :smiley:

7 Likes

image

8 Likes

Og Tyrkia som kjøpte S400 på bekostning av f35 :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 Likes

Tenkte det så ut som en rullende utedo første gangen jeg så den. Uansett full av dritt.

Godt å se at det skjer ting i kulissene!

9 Likes

Veldig interessant!



:ukraine: :ukraine: :ukraine:

20 Likes

Denne så jeg ikke komme.

Argentine President Javier Milei submits a request to NATO to become a global partner of the military alliance.

Looks like Ukraine could suddenly receive artillery shells and other weapons from an unexpected source

9 Likes

Lørdag blir en ufattelig spennende dag for Ukraina!

10 Likes

Det kan bli noen interessante dager fremover. Dersom det stemmer at resten av det reublikanske partiet har blitt så bekymret for Russland/Kina aksen at de har sluttet å høre på Trump, så kan mye skje før presidentvalget. Kanskje så mye at den neste presidenten møter andre problemstillinger enn i dag.

16 Likes

Til og med Trump kan snu hvis han tror han taper velgere på å støtte Russland.

Trump har et sterkt negativt personlig forhold til Ukraina, i og med at de ikke ville la seg presse til å fabrikkere noe mot Biden. Han kan nok endre ordbruken i valgkampen, men det er ikke sikert at han lar handling følge ord dersom han kommer i posisjon.

3 Likes

Og Trumpistene applauderer fra sidelinja.

Uvisst hva som forårsaket styrten, men er iallefall et mindre TU22M3 i Russland nå :relaxed:

https://x.com/albafella1/status/1781177446605205808?s=46&t=Dws1eNOezXbZjw6nx8Uebg

8 Likes

Interessant å se hvor det leder hen.

It would be unfair to accuse the EU of not pulling its weight on Ukraine. Despite public disagreements between the 27 member states on things like sending tanks and whether money should come directly from the EU budget, the bloc as a whole has sent more money to Kyiv than the US, according to the Kiel Institute’s Ukraine Support Tracker.

However, the same tracker also shows that only $5.6bn of the EU’s total $85bn has been specifically allocated for military aid, compared to $2.2bn on humanitarian aid and $77.1bn on financial aid

2 Likes

Det kan være Ukraina.

8 Likes

Sånne kommentarer kan du spare deg for. Det senker kvaliteten på diskusjonen såpass mye at det blir flaut på din vegne.

2 Likes

Andre republikanere begynner å bli litt bekymret for at Trump dummer seg ut.

6 Likes

Altså, hvis han kun snakket om våpen, så tror jeg han kanskje ikke tar så feil? Nå er det jo også noe med prisingen. Såvidt jeg forstår, så brukes nyprisen/erstatningsprisen på det USA donerer…

1 Like

Ukraina produserer en hel del våpen selv. Blant annet artilleri. Uten penger fra EU, hadde de neppe hatt råd til alle de vestlige komponentene som inngår.

3 Likes