Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Hvor får du disse løgnhistoreiene om krigsapparatet fra?
Etter Russlands angrep på Ukraina i 2014, fikk ikke Ukraina kjøpe vestlige våpen. De ville ikke provosere Russland.

Tyske og franske våpenprodusenter fikk imdilertid fortsette å eksportere militær teknologi til Russland - under dekke av å avslutte allerede inngåtte kontrakter. Thales fortsatte blant annet å levere nattsikter til stridsvogner til Russland, mens Ukraina ikke en gang fikk kjøpe skarpskytterrifler fra Tyskland.

Tysklands president reiste til okkuperte Krim, for å forsikre om at det var business as usual, og Europa forstatte å gjøre seg mer avhengig av russisk gass.

Det du skriver kvalifiserer ikke en gang til å være konspirasjonsteorier. Det er blank løgn.

20 Likes

Noen folk ser ikke realitetene uansett om de staves ut for dem.

Du har hittil ikke servert noen realiteter, bare påstander.

Jeg innrømme at jeg blir moralsk forarget når jeg møter på konsekvenser av herrefolkideologi. De såkalte realistene later som om de er frigjort fra moralske vurderinger. Det er imidlertid åpenbart at om man ikke står for noe, så faller man for alt - og i denne sammenhengen spesielt for russisk propaganda.

17 Likes

Da er du et barn av din tid. Gratulerer!

Det kalles personlig integritet.
Jeg ansetter ikke folk som mangler dette.

7 Likes

Er det temaet i tråden? Du vet ingenting om meg. At du føler behov for å heve deg over meg på et anonymt forum sier sitt tenker jeg. Du har jo noen beundrere av din overlegne integritet ser jeg også. De som gir klovnefjes og spottende emojis og sånn. God gjeng :rofl:

1 Like

Svada, rett og slett.

Jeg snakker ikke om deg.
Jeg utdyper hva som er viktig for meg, og hvilke praksiske konsekvenser det har for meg.

2 Likes

Tenker vi stopper her jeg. Du klarer ikke å holde en diskusjon gående.

Mener du at Ukrainerne ikke har egen vilje og selv bestemmer im de vil forsvare seg eller ikke?

1 Like

Du er fremdeles fri til å legge frem mer substans.

3 Likes

Jeg sa det kom til å bli fyrverkeri. Disse gutta jobber for Russland!!

6 Likes

Få mennesker i verdenshistorien jeg respekterer mer enn zelensky.

21 Likes

Ser en god del ulike videoer på Twitter der Zelensky og Vance/Trump krangler åpenlyst foran kameraene og der sistnevnte snakker mye om at Zelensky burde være takknemlig. Usikker på om dette kommer til å gavne Ukraina eller Zelensky på sikt.

Edit: Og med det mener jeg ikke at Zelensky gjorde seg bort - mer at han kan fremstå som «uhøflig» for MAGA menigheten som tr til motmæle.

2 Likes

En Churchill av vår tid. Sett bort fra at Zelensky er blitt tildelt betraktelig dårligere kort.

15 Likes

Jesus.
De to styrer altså verdens mektigste militærmakt!?

Dette var flaut å se på.

17 Likes

Shitshow - det er stikkordet som går igjen under denne administrasjonen

19 Likes

Mye pro-Putin retorikk fra Trump/Vance under møtet. Jeg får det ikke til å stemme.

For orden skyld. Siste setningen ironi.

4 Likes