Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Mafiaen har iallefall bittelitt regi på etterspillet

Her vil jeg si de fulgte opp med tv teft. Var ikke tilfeldig tror jeg at det ene spm som noen fikk stille Lindsey Graham var «må Zelensky gå av?» før han snudde seg og gikk uten å besvare noen andre.

4 Likes

Forskjellen er at det ikke var en haug med folk rundt Biden som godt kunne tenke seg å sitte i stolen selv.

Og Joe “Parkour” Biden lagde heller ikke like mye bråk.

Trust me, det kommer en eller annen episode hvor Trump bare drar det hele for langt, og vips, så heter presidenten JD Vance.

For hva foretrekker P2025-folka? Vance eller Trump?

4 Likes

Zelensky balanserer på en knivsegg og kan på ingen måte la eget ego stå i veien for frihetskampen. Som hadde vært faktum i et slikt tilfelle.

Kvalmende hvordan republikanerne forlanger at Zelensky burde kysset tærne til Trump i pur takknemlighet. Og at fake news-løgnen om at Zelensky ikke takket USA har fått lov til å sementere seg til en sannhet.

16 Likes

Av det vi har sett så langt, og ikke minst i dag, nei. Dessverre. Men det ender nok med at Trump fjernes før eller senere. Han fikk dem til makten som var hans primære oppgave, selv om han trolig ikke har innsett det selv

Og dette sier vel mest om Trump og co? Tror du det var et planlagt bakholdsangrep mot Zelensky som gikk galt, inkompetanse, art of the deal, eller noe annet?

4 Likes

Tror det er viktig å tenke på at den normale amerikaner er like sjokkert som oss. Det har blitt en større andel der borte som har bikket, men fortsatt en liten del av befolkningen som faktisk mener det som skjer nå er den veien de ønsker USA skal ta.

Jeg skjønner det, imponerende av Zelensky…(jeg hadde reist meg og gått). Sitter her og vet ikke helt hvilken følelse som er sterkest; en bunnløs tristhet over at det går an å oppføre seg slik som Trump/Vance med all den mangel på empati de legger for dagen eller et stort hat mot de samme.

12 Likes

Trump og Vance = Empatikammeratene.

1 Like

Også en skandale at han ikke har med seg tolk så han slipper å forsvare seg på dårlig engelsk alene fremfor å snakke på morsmål rett fra levra.

5 Likes

Man merker veldig godt at engelsk er andrespråk hans ja. Har tenkt på det når jeg har hørt han prate tidligere.

Den pressekonferansen er den desidert dårligste Trump har hatt. Huffameg. Var vondt å se på. En elendig ide å gjøre dette offentlig. Var en seanse for lukkede dører. Men selv der langt over streken spør du meg.

Dette bør mobilisere Europa. Men Zelenski kommer nok tilbake og på forsøk to vil det gå bedre.

8 Likes

Er vel russisk som er andrespråket, og engelsk tredjespråket, men godt poeng av @Anunnaki666 om man hadde kunnet forutsett at man skulle bli utsatt for et bakholdsangrep i Det Hvite Hus.

Neste trekk: Musk skrur av Starlink og Ukraina står uten fungerende droner.

4 Likes

Ikke at det er så viktig nå men tror det er russisk som første språk og ukrainsk som andrespråk faktisk, (og deretter hva det måtte være).

2 Likes

Det var Zelensky som bad om møtet, og det ble gjennomførte etter samme mal som med Macron og Starmer: Langt møte med haug av journalister som kan grave og spørre, alle med sin agenda. Lukkede møter, og pressekonferanse i bakkant hvor det også er satt av masse tids og muligheter for alle mulig slags spørsmål, både godt forberedte “gotcha” spørsmål, seriøse og nysgjerrige spørsmål.

Formatet burde ikke vært ukjent for noen.

EDIT: Ofte får man jo vite mange år senere “hva som egentlig skjedde på møtet”, nå får vi vite ganske så mye med en gang.

2 Likes

Det virker som at det Trump ønsker seg er “flattery” og det får han ikke. Mer enn “Trump støtter oss”. Og det var ikke nok.

2 Likes

12 Likes

Føler vel Trump, Vance & hoffet egentlig mest av alt driter seg selv (og med det også egne velgere og sympatisører) ut på dager som i dag. Selv om det er begredelig å se på, så får man nesten bare være glad at EOTUS blamerer seg på denne måten og med det viser sine sanne farger [les: diagnoser] + får røkt ut alle sykofantene rundt seg.

Festlig nok vil ingen andre statsledere være det. Pussy, det. Grab them.

6 Likes

Jeg lurer litt på om Trumps behandling av Ukraina ikke bare blir et rallying point for europeere, men faktisk også for amerikanere. For skillet mellom dem som stiller seg bak ham og småligheten hans, og dem som ikke gjør det blir bare tydeligere og tydeligere.

34 Likes

Tipper det ja.

Jeg har tidligere skrevet at:

Og da er det jo interessant å lese i VG i går at:

image

Mao, det er ikke penger til både nytt utstyr OG trening av eksisterende personell i Norge.

Hvor er pengene Europa skal bruke når det ikke penger i Norge til å øve norske soldater?
Jeg mener, Norge har mye bedre økonomi en bunnskrapte kasser i de fleste europeiske land.
Jeg tviler litt på at det blir en massiv mobilisering i Europa.

4 Likes