Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

…og rett foran Zelensky sitter Pete “hitman” Hegseth med blikket boret fast uten å si ett ord!

11 Likes

Et meget godt skrevet innlegg postet på LinkedIn:

13 Likes

Btw:

image

9 Likes

USA er blitt kuppet. Det er en ny verdensorden.

11 Likes

1 Like

Da vet vi det; ingen bakholdsangrep. Waltz hadde selvsagt innrømmet om så var tilfelle.

7 Likes

(edit: publisert tekst skrevet av Michael McCune, på Truth Social - delt av Trump)

Mr Genious himself, i tredjeperson.
IMG_8715

Glemmer helt at det var masse EU- og US-selskaper i Ukraina i det krigen brøt ut. Putin kunne ikke brydd seg mindre. Skal sies at Trump binder seg litt fastere til masten med en slik uttalelse, men om det betyr noe når alt kommer til alt? Bare fåglarne vet.

11 Likes

:100:

2 Likes

Haha dette er rett og slett så absurd skrevet, at jeg nesten tror det er “fake”

3 Likes

Wtf :crazy_face:

3 Likes

https://www.reddit.com/r/world24x7hr/s/xigRABwhPp

Syns europeiske Donald har et godt poeng her (fra i dag)

3 Likes

Blir likevel litt vel hult å komme med noe slikt når den triste sannheten anno 2025 er at; Europa er ikke istand til å stå opp for seg selv militært i tilstrekkelig grad. At det bør brukes som pisk for å ta et realt krafttak er en annen sak.

Den er ekte, men er en publisert tekst skrevet av Michael McCune, på Truth Social

2 Likes

Står litt om det her

1 Like

Er nok en del som amerikanere som reagerer sterkt på behandling Zelensky fikk i det hvite hus også.

14 Likes

De land som står nest i rekken er små: Moldavien og Litauen. Litauen kan dock gi en del problemer i og med at Polen kan stille opp og hjelpe Litauen. Da blir det betydlig vanskligere.
Men jeg skulle tro at dette drøjer tils Belarus blitt en del av rusiske federasjonen også offciellt, så det blir soldater fra belarus som får gjøre grovjobben.

3 Likes

Alle de tre baltiske landene ligger allerede i ulvekjeften om ikke de rette signalene sendes.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

33 Likes

Akkurat som Tyskland trengte de industrielle ressursene i Tjekkoslovakia for å kunne gå til storkrig i Europa, trenger Russland de industrielle ressursene i Ukraina for å kunne krige på stor skala i Europa.

Når det gjelder objektivt militært i 2022, så er jeg ikke sikker på at andre europeiske land enn Finnland var bedre skikket til å stå i mot en russisk invasjon enn Ukraina. Ukraina hadde ingen problemer med å matche Russland i antall soldater i 2022, og hadde strategisk dybde til å kunne absorbere det innitielle anslaget. Ukraina manglet moderne materiell, men landet er stort, og en angriper sin logistikk blir veldig utsatt i en slik sammenheng.

Jeg tror den grunnleggende feilberegningen til Putin skyldes hans herrefolktankegang. Ukrainerne er enkle mennesker som trenger andre til å styre seg. Når de blir utsatt for et avansert og komplekst militært angrep, vil de måpende slippe våpnene og overgi seg.

14 Likes

Don’t underestimate Donald Trump. In this game of chess, he’s 10 moves ahead of
everyone.

Får skikkelig Chuck Norris vibes av den der.

4 Likes