Vi sparte faktisk på en hel haug av de. Ligger langtidslagret. Er også sendt noen til Ukraina og solgt noen til allierte.
Men vi burde spart på mange mange flere.
Vi sparte faktisk på en hel haug av de. Ligger langtidslagret. Er også sendt noen til Ukraina og solgt noen til allierte.
Men vi burde spart på mange mange flere.
Heldigvis har vi Finnmark. Og Nord-Finland.
Så kan de bare kjøre seg fast der i diverse myrer eller snefonner.
Finfint terreng å bombe i, sikkert. Ikke lett å skjule seg.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Russia is absolutely pounding Ukraine om the battlefield right now?? Hmm, Hvor får han etterretningen sin fra??
Det kan de ikke.
Reinflytting da.
Det vet da alle.
Må ikke forstyrre reinen når den kalver.
Ble bombet massivt i natt. riktignok sivile mål.
Har de bombet noe annet?
Ja, enig her. Det har vært litt misnøye blant MAGA-supportere. Uten MAGA vil Trump forvitre, og det vet han veldig godt. De politiske republikanerne er ryggløse, uten moral. De videreformidler Trumps løgner og propaganda, ellers får de fyken. Eneste han er nødt å høre på er når MAGA begynner å murre litt.
Nato 7.62 har bedre effekt på materiell enn 5.56, samt bedre stopp-effekt på amfetamin-rusede zombier som durer på i “meat-waves”.
Men 5.56 er mye morsommere å skyte med
[
Eleonora Mitrofanova, Russia’s ambassador to Bulgaria, was forced to leave the National Gallery Kvadrat 500 in Sofia as attendees chanted “Murderer!” and “This is not Moscow”.
Enig. Ser i innlegget over at Trump snakker om mer sanksjoner, ikke mindre. Det er svært viktig, så håper han holder det. Gikk noen stygge rykter om det motsatte.
De har midlertidig sluttet å gi utstyr og intel om potensielle posisjoner å angripe i Russland. Defensive intel er ikke sperret. Ref Tulsi Gabbard.
Det er midlertidig for å tvinge Zelensky til forhandlinger, jeg kan ikke love at det blir noe stor økning i etterkant om han spiller på lag. Men det ser jeg på som en absolutt mulighet for å tvinge Russland også til inngå en fornuftig deal som nevnt.
Når det gjelder å løfte sanksjoner er det åpenbart det vil skje når en fredsavtale er inngått, men har ikke hørt et eneste ord fra Trump ang dette. Kun rykter og de stoler jeg ekstremt lite på. Så tviler sterkt det blir noen lettelser før avtale er inngått. Da er det eventuelt en delvis avtale i bytte mot noe annet.
Det er supert om det stemmer som du sier at Russland er så svekket, men jeg har hørt denne optimismen hele veien og det har ikke stemt alt av den “propagandaen” vesten og Ukraina har sagt for å holde optimismen oppe. Det er fint med ønsketenkning, men ståen er aldri så gale som det Ukraina/vesten sier, det er som alle her vet krig og da er propaganda lov. Alt for moralen!
Det er lov å håpe at nå som europeiske land gunner på med støtte at det endrer ting på kort sikt, men det spørs virkelig hvor mye vi faktisk har å levere. Men det er jo veldig lovende å høre hvor ekstremt mye lengre folk er villige til å gå nå
Jeg må også gjenta at Trump har ikke nektet europeiske land p inngå sikkerhetsgarantier, tvert imot virker det som det jobbes i kulissene for det. Men han er ikke offentlig ute å krever det, men sier det er fint om vi er villige til gjøre det.
Som Tusk sier, USA er ikke med på noen garanti.
Ser lenger ned i tråden at Trump også truer Putin ned ytterligere konsekvenser nå. Naturlig når nyheter kommer om møter igjen med Ukraina og at Zelensky har beklaget. Forhåpentligvis kommer støtten tilbake neste uke om Zelensky nå endrer litt angrepsvinkelen sin. Han er nå ute og samler opp nøyaktig hva europeiske land er villige til å bidra med. Samle kortene til forhandlingene.
Sanksjoner og toller er midlertidige.
Døden er for alltid.
Så russland vil bare fortsette drepingen til de er ferdige, og så heves sanksjonene, og “alle” er fornøyde…
Selvsagt er det makt som gjelder!
Veldig happy for at Finland er med i Nato. Det er veldig greit både å ha de og svenskene for Norges del. Føler meg langt tryggere i Nord nå.
Finland og Polen er vel kanskje blant de få som har noe troverdig forsvar. De investerte vel før Trump presset frem økningene sist periode. (Ja jeg vet litt økning skjedde blant noen før det også mtp Krim sannsynligvis). Men ingen kan si at Trump ikke har hatt positiv effekt.
Uansett for Norges sikkerhet er de nærmeste de man virkelig kan forvente støtter. Så jeg tror Norge er langt mer avskrekkende med full Nato garanti med våre skandinaviske naboer.
Jeg trodde USA allerede hadde omfattende sanksjoner mot Russland. Er det mer de kan sanksjonere så er det jo flott, men skulle likt å se noe mer konkret, annet enn det som frem til nå fremstår som tomt prat for å pynte og sminke seg opp mot berettiget kritikk og dårlige meningsmålinger.
Nato er ikke død. Og hysteriet er ikke smittsomt, men patetisk.
Det er fair å mene at NATO ikke er død. Men å kalle det patetisk å være bekymret for det motsatte er vel å ta litt hardt, gitt hvordan den siste måneden har utspilt seg i internasjonal politikk.
Edit: Ved nærmere ettertanke er det kanskje ikke jeg som skal være språkpoliti.
Minner mest om at Grønland legger toll på import av isbiter.
Mao - mange ord med null praktisk konsekvens. Noen har nok hvisket Donald i øret at EU er rasende på USA, og finner hverandre i felles samarbeid og allianser. Deretter prøver Donald å fremstå tøff for å tilsynelatende tilfredsstille europeerne.
Men vi er ikke lettlurt.
Redigert :
Handelen mellom Russland og USA var ifølge NRK ifjor på 30 mrd nok. Smuler