Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Jeg tror, at dersom man er født og oppvokst med det norske tankesettet med demokrati, frihet og følelsen av en trygghet i omtrent alt man gjør, så skjønner man verdien av det Ukraina kjemper for.

På samme måte gjør det vondt lange inne i sjelen og høre en amerikansk president snakke om annektering av Grønland og Canada, at ikke-heterofile mennesker ikke er ønsket i USA, at pressen ikke lengre har ytringsfrihet med mer.

Jeg skal ikke ta fra deg gleden over din påstand om at du kjenner og forstår tankesettet til Trump, Putin og Musk bedre enn alle oss andre. Som det forståelig nok heter; «It takes one to know one».

Personlig er jeg veldig glad for at min fatteevne ikke klarer å koble seg på det disse menneskene ytrer og mener. Det er åpenbart, med alle konfliktene i verden, at mange mennesker drives av andre verdier enn medmenneskelighet og en fri verden. Du skal ikke ta for gitt at du kan gå trygt ut av døra, reise rundt med familie og venner, fritt velge hvilken jobb du vil ha og vite at barna dine er trygge når du slipper de ut døra.

At man på Ti kan lese at deltakere her inne støtter slike fryktbaserte maktmennesker og forsvarer at det er helt greit å kjøre over alt og alle og sveve rundt i sin blaserte ego-boble er urovekkende. Men heldigvis har vi ytringsfrihet i Norge, derfor får man faktisk anledning til å spre et slikt tankesett på TI, samme hvor skremnende og provoserende det er.

48 Likes

Du regurgitater agendaen til demokratene ser jeg ja. Er kategorisk falsk at hun støtter Putin.

Nok et eksempel av å møte seg selv i døren. Man må nesten ha tilgang til Tulsi Gabbard sine indre tanker for å kunne være så gjennomsyret kategorisk som sitatet over. For alle oss andre handler det om point of view (ChatGPT):

Hun er en Putin-sympatisør

• Hun sprer narrativ som stemmer overens med russisk propaganda, f.eks. om NATO-provokasjon og biolaboratorier i Ukraina.
  • Hennes kritikk er ofte rettet mot USA og Vestens politikk, men sjelden direkte mot Putin.
  • Russiske statsmedier siterer og fremhever hennes uttalelser, noe som tyder på at de ser henne som en nyttig stemme.

Hun er ikke en Putin-sympatisør

• Hennes uttalelser er en del av en bredere kritikk av amerikansk utenrikspolitikk, ikke støtte til Putin.
  • Hun er en ikke-intervensjonist som mener at USA bør unngå unødvendige kriger, noe som ikke nødvendigvis betyr støtte til Russland.
  • At russiske medier bruker hennes ord, betyr ikke at hun er enig med dem eller støtter Putin.
2 Likes

Polsk helikopterminister er ute og uttaler seg.

tl;ds: Putin vil aldri gi seg, og Trump bryr seg kun om suksess.

Sikorski (diplomat som han er) ønsker også Musk lykke til på reisen til Mars.

7 Likes

Når du må nedverdige deg selv til å sammenligne meg med Putin for å argumentere for deg selv har du allerede tapt.

1 Like

Enig med deg. Du er helt klart ikke som Putin. Du er mer som Trump :wink:

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

15 Likes

Halleluja

https://x.com/RT_com/status/1903217544963486052

3 Likes

Antar du da forakter maga dypt inn i hver fiber i kroppen…?

1 Like

Men har EU/NATO gjort noe igjen mot dette? Er jo helt latterlig om vi lar de holde på uten konsekvenser.

Hvis du er her for å få deg anonyme venner så forteller det mer om ditt sosial liv enn mitt.

Ikke vær så defensiv, Morti. Det var kun en velment tanke fra min side, ikke ment som noe negativt. Du får ta det som du vil. Uansett, ta vare på deg selv og ha en god helg.

6 Likes

Jeg er smart nok til å kjenne igjen en fornærmelse forkledd som et “råd”. Gå hjem fra puben nå.

1 Like

Denne kan anbefales å lytte til for å forstå hvordan amerikanerne ser for seg et end game med Russland. Begynner om Russland fra ca. 55 min. Steven witkoff er vel hovedforhandleren til Trump.

Så mange russere som velger å ta livet sitt istedenfor å håpe at de blir reddet av egne eller overgi seg til ukrainerne. Lurer på hvordan propaganda de forer de med før de sendes til fronten…

https://x.com/albafella1/status/1903426046063456341

2 Likes

Det beste stedet for russisk langttrekkende våpen å eksplodere. På bakken i Russland.

14 Likes

De ser jo hva russerne selv gjør med fanger, så det er vel logisk hva de tenker kommer til å skje med seg selv.

3 Likes

Japanerne i WW2 var livredde for å bli fanga av amerikanerne av trolig akkurat samme årsaker.

2 Likes