Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Fra et par dager siden.

Poster fordi Bolton oppsummerer situasjonen ganske greit.

Overskriften er misvisende btw, det er intervjuern som spør om DJT ser på seg selv som en keiser i en verden av imperier. Bolton svarer bare noe ned “Maybe Caligula”-gata. Og hevder videre at Trump ikke har noe gjennomgående utenrikspolitisk syn: “that would be to give him too much credit”.

8 Likes

Bolton er en bauta i forhold til trump,den farligste presidenten i USA noen sinne, med sine offentlig utsagn om og ta kontroll over Panama kanalen og Grønland. Det er det samme som og gi grønt lys til kina,bare ta Taiwan.

9 Likes

Og udviklingen går i hastigt tempo — dem der har teknologien har førertrøjen på :face_with_monocle:

Ser vi starten på Putskiiies endeligt :face_with_monocle:

Wooooov – ting er på gang :shushing_face:

DK

8 Likes

Maxar slipper bilder fra engels!

12 Likes

Skjermbilde 2025-03-21 kl. 18.32.27

Greit oppsummert om hva som står på spill av Ulf Kristersson dette.

9 Likes

Det er bare et utfall av denne konflikten ,og det er at Ukraina blir tatt inn i Nato. Vesten må ta opp kampen før eller siden.Ferdig snakka.

10 Likes

Det der har køddet til noen ukeplaner for forbruk av ammunisjon

4 Likes

Wow, er alt dette fiberoptiske kabler???

3 Likes

Yep, sier litt om hvor mange droner som bruker dette.

10 til 20 km bak fronten er ekstremt farlig for all slags trafikk. Jeg tror det er en av grunnene til at Ukraina satser så sterkt på langtrekkende artilleri, og videre en av grunnene til at Russland har mistet rekordmye artilleri i det siste. (Stadig eldre kanoner med stadig kortere rekkevidde.)

12 Likes

Inntrykket mitt er at færre av skadene blir gjort med artilleri og mer med droner. Du treffer ikke en kjøretøy i bevegelse med artilleri.

Droner og artilleri er forskjellige verktøy i verktøykassen.
Mot stillinger som er beskyttet med netting, er artilleri langt mer effektivt enn droner. Det samme gjelder for enkelte typer nedgravde mål.

2 Likes

Jeg tenker jo at det ville vært naturlig å bruke droner til å rette slik artillerild, men v jeg ser knapt videoer av det. Ikke like spektakulært?

Tja. Det er en del dronevideoer av klaseammunisjon mot infanteri og parkerte kjøretøy. Klaseammunisjon mot mange mål innenfor en definert boks, er et område der dronene er viktige for observasjon, men mangler evnen til å levere nok eksplosiver til boksen på en gang.

2 Likes

30 Likes

Det er jo den logiske grunnen til at de heller ikke ønsker Nato land opp mot sine grenser. Det fratar Russland en fremtidig mulighet for angrep på sine naboland.

13 Likes

Endelig tas det mer av russiske penger👍

9 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

12 Likes

1 Like