Russland bomber mcdonalds uten at jeg har sett USA reagere på det
USA sin inflytelse på Ukraina står i forhold til hvor avhengig Ukraina er av USA. Den avhengigheten har vært fallende det siste året. Om ikke amerikanerne bevilger nye midler til Ukraina, er det bare etteretning og våpenkjøp som gjenstår.
Av det vi ser i media, stiller Trump stadig større krav til hva de skal ha kontroll over i Ukraina. De skal ha førsteretten til alt av ressurser, og gi ingen garrantier. Det siste som var oppe, var at de skulle ha gassoverføringslinjene gjennom Uraina til resten av Europa. Det kan bli en sikkerhetspolitisk sak for resten av Europa.
Med stadig høyere krav fra Trump, og stadig fallende avhengighet av USA, må Trump ta en av sine klassiske kaputilasjoner for å få en mineralavtale.
Poenget er at hvis USA og Trump er involvert i prosjekter i Ukraina (uansett hva det er) så vil Putin bli forsiktig med å bruke droner og bomber som kan skade USA/Trump sine interesser.
Dette kan være en taktikk for å skape splid mellom Putin og Trump
For de er vel litt for gode venner kan det se ut til
Trump vil neppe finne seg i at Putin bomber det som kan være Trumps prestisjeprosjekt
Trump brukte vel McDonalds i valgkampen. Ellers så driter han vel i disse sjappene?
Ser ut som F16 nr 2 har gått tapt. Første ble skutt ned av friendly fire.
Hvordan nr2 ble skutt ned er ikke offentligjort men vi kan anta russisk AA
På tide med intervensjon. Aller minste at Nato direkte blir med i luftforsvaret av Ukraina
Dette er Putin som tester grenser.
Enig i det.
Donald kommer til å velge taushet.
Men ikke Kellogg.
Det forslaget får min støtte!
Dessverre blir det neppe realisert.
(Kaliningrad som DMZ!)
Registrer at Kellogg reagerer.
Reaksjoner fra Wilkoff? Eller Rubio? Eller Trump?
Hej Norge
Dagens ToldFri medicin !!!
Og Denys !!!
Dagens Pollental – ikke mye Weekend fred over det
Store tab over hele linjen — kanske derfor Putskiii sender missiler ind over Sumy og dræber og sårer flere uskyldige civile
Dette er virkeligt til at kaste op over — håber ikke det er den almindeliges Ruskiiies opfattelse
Russian Telegram channels are rejoicing at the news of dead Ukrainian civilians and children
Flere ulækre kommentarer hvis man har mod på at lukke linket op
SUMY
Slava Ukraini
Slava Zelensky
Dansken
Teste? Han veit jo utfallet fullt ut og har veitet det hele tiden. Det kommer ikke å skje en dritt.
Anngrepp på sivile, or feirende av det, er ruzzisk kultur i dess reineste form. Ikke noe annet.
VVP, ’ how many children have you killed today’ ?
Høres dette kjent ut?
At Putin og russerne ligger 60 år etter Vesten er vel ikke å ta for hardt i.
En mørk dag i går med tapene av sivile i Ukraina.
Men som en bitteliten trøst, finner man STORE tap på ruzzisk side i går. 19 tanks, 179 kjøretøy og 59 artilleri systemer +++
Håper gårsdagens angrep følges opp av økt støtte fra Europa som bl a dette:
Og denne mannen sa at han skulle være “though on russia”
#Appologist
Fin samtale mellom Audun Lysbakken og Peter Frølich fra Fritt Ukraina. Det er befriende å høre når venstresiden og høyresiden kan komme sammen om noe litt større enn hverdagslig norsk politikk.
Jeg tror at eneste løsningen er å fjerne Putin , død eller levende
Han er fullstendig forsteinet
Enorme rapporterte tap. Man får jo følelsen av at Russland bare pusher på så hardt de kan uten tanke på hvordan situasjonen blir om f.eks. ett år. Som om de tenker at hvis de bare pusher maks nå, så vil de stå bedre i forhandlingene selv om de militært vil stå verre om ett år, for da vil det være ferdig forhandlet.
Greia for min del er at jeg ikke kan se om Ukraina bygger opp noen styrker for å gjøre et angrep som i Kursk eller om de bare såvidt klarer å holde Russland tilbake. Med open source data, så antar jeg situasjonen se rimelig lik ut samme hvilket av de scenarioene som er rett. Det lønner seg å gi litt og litt land når du er på defensiven.
Når det kommer til Kursk, så holdt nok Ukraina land der lenger enn de burde ha gjort av strategiske grunner.