Jeg har hørt at det til tider kan være dårlig internettforbindelse i Tyskland…,
Bare å sette mikrofonen på mute
Hej Norge
Dagens “Toldfri” medicin fra frontlinjen
Som jeg tidligere har omtalt håber jeg at Ukraine giver Ruskiiiiiiies en “Varm” velkomst i Liman ---- det blev så en MEGET varm modtagelse
Sådan går dagen i Putskiiiies land
Solovoyov -Solovoyov
Sådan !!!
Slava Ukraini
Slava Zelensky
Dansken
En av de to kineserne som er tatt til fange vil hjem til Kina, ikke til Russland
Han e r nok blitt Shanghaiet som vi sa før i tiden
Jepp, økonomisk, så går det bra i Russland. Så EIA hadde nedjustert forventet snittpris på olje i 2025 med 4$ eller så.
Første posten er vel kun en annen måte å si at man har slut på kontanter, eller nesten slut?
Er egentlig fortvilende at disse ressursene først kommer nå, men bedre sent enn aldri…
Ikke så bra dette:
Men de har i hvert fall 1.210 mindre mann ved fronten:

Mr Fix-It som skulle få fred i løpet av 24 timer
Trump har vært så opptatt med å fikse økonomien, at han ikke har rukket å fikse krigen ennå.
Hvis han bruker samme oppskrift, så skal vi kanskje være glade for det…
— 4 IRIS-T SAM systems (SLM/SLS mixed*)
— 300 missiles for IRIS-T SAM systems
— 30 MIM-104 Patriot missiles
— 300 reconnaissance drones
— 120 MANPADS
— 25 Marder 1A3 IFVs
— 15 Leopard 1A5 MBTs
— 14 artillery systems
— 100 ground surveillance radars
— ~ 130,000 155mm shells
Tenk om man hadde begynt med dette for 2 år siden - sukk.
Litt ekstra krigstoll her og der, på ditt og datt, så er vi i mål før Marie Antoinette rekker å si kake.
Det er mulig at kombinasjonen utagerende økonomisk adferd i både den russiske og amerikanske ledelsen, allerede har akselerert nedturen i Russland. Jeg tviler på at noen av dem har oversikt over konsekvensene av alle tiltakene som er gjort.
I fjor var det dramatisk mangel på lastebilsjåfører i Russland.
Nå er behovet for dem kraftig redusert.
Denne nedgangen var i full kraft for noen måneder siden. Postet om det her. Nedgang på 35% innen noen bransjer. Nå blir det altså verre
Er Trumps forhandlere i lomma på Putin?
Kan ikke forstå noe annet en at russland snart har store problemer med tanke på økonomien og skrikende mangel på våpen og utstyr.
Spesialutsending Witkoff står å koser seg når han venter på Putin. Eiendomssfyr som har samarbeidet med Trump og Ruzziske kontakter før. Ruzzisk mafia (Putin)har nok brukt noen av de “80-talls” eiendomsgutta til hvitvasking som begge parter har tjent grovt på.
Keith Kellogg, US President Donald Trump’s Special Envoy for Ukraine and Russia, has stated in an interview with The Times that Ukraine could be divided under a peace agreement “almost like Berlin after World War Two”.
Jaja, kanskje ikke så dumt. En amerikansk , britisk og russisk sone
Det som er problemet er vel at russerne nok vil ha en ganske stor prosent
Forøvrig fortsetter russerne å sende droner innover landet. Dette e r neppe et godt trekk fra Putin siden han ‘fornærmer’ Trump. Og det kan ‘forstyrre’ amerikanerne som snart har tenkt å begynne å grave etter mineraler.
Kanskje burde Zelensky gi Trump lov å grave over hele Ukraina . Da vil det bli vanskelig for Putin å fortsette å sende droner