Klar tale om trump her,på tide at et samlet Europa støtter Ukraina og gir klar beskjed til trump at det ikke går og belønne en okkupasjon makt som russland .
Jeg undres på hvor pålitelig denne statestikken er. Det er så mange økonomiske data som blir manipulert i Russland nå. Blant annet tallene for pengemengden M2.
Jeg antar at virkligheten er verre enn den de viser, men når den viser nedgang, så er det nok ille
Europa ruster opp.
Rheinmetall sine tall er faktisk enda høyere, og Nammo sine tall er ikke med her.
Spørsmålet er også: Hvor mye krig og lidelse er det verdt å unngå at Russland tar over eierskapet på det de har stjålet av land? De styrer der nå. Klarer man å ta det tilbake med makt?
Hvor langt skal man strekke strikken ang. å beskytte Ukraina? Ovenfor andre land har USA og EU alltid gitt 0 fucks og bare gått inn selv. Men mot Russland er vi redde. Hvorfor?
Hvis man ikke stopper Russland med makt, så er det i praksis ingenting som vil stoppe dem fra å fortsette og fortsette med dette. Ja, de respekterer NATOs grenser rent invasjonsmessig, men det er det. De respekterer dem ikke på datakriminalitet, økonomisk kriminalitet, spion og sabotasje-angrep. Det eneste de ikke gjør er å sende soldater og fysiske våpen inn i NATO- land, de gjør alt annet de kan for å skade oss.
Hvorfor har vi ikke makten til å stoppe dem? Jeg blir så lei av at man sier vi er i fred med Russland og Kina, mens de samtidig sitter og hacker Stortinget, og prøver seg dag ut og dag inn der jeg jobber. Jeg ser dem prøve masse forskjellig, men ingenting fungerer fordi jeg heldigvis vet hva jeg gjør. Men satan så mye de prøver, og siden min bedrift er en liten relativt vanlig bedrift, så regner jeg med dette skjer alle steder i alle bedrifter. De må ha infiltrert omtrent alle som f.eks. ikke bruker 2-faktor på bedriftens e-poster allerede. Sitter sikkert med titusentalls admin-tilganger de bare venter på å bruke.
En kan elske eller hate disse to typene, men i det minste hør på dem.
Dette er meget poengtert og underbygget analyse over hvordan vi har havnet der vi er i dag.
Ja tittelen er clickbait, de innrømmer også det.
Veldig bra podcast. Vi får håpe General Ben Hodges vet bedre enn Toje.
Toje mener krigen er tapt og at Europa umulig kan ta opp kampen mot Russland.
Hodges mener at Europa fint kan klare det, hvis de stepper opp.
Men Toje har helt rett i at Norge har fullstendig feil fokus. Å fly F35 på bioetanol og kjøpe solceller til militærbrakkene er fullstendig vannvidd.
Hej Norge
Dagens Toldfri Update
Det siger alt om fredsaftalen — Putskiii vil ikke nøjes !!!
Slava Ukraini
Slava Zelensky
Dansken
30-40% av arsenalet jevnet med jorden?
Virker som ca hele arsenalet er jevnet, dvs alt av våpen der er borte.
Det er ikke sikkert at mengden som gikk med er direkte avhengig av arealet. Russerne kan for eksempel ha hatt flere tomme bunkere, som skulle fylles med lasten fra toget.
Ukraina har tidligere gjennomført slike angrep i forbindelse med ankomst av tog med ammunisjon fra Nord-Korea. (Ukraina har nok folk på bakken som følger med.) Gjetter på at området rundt jernbanelinjen var hovedmålet, og at det meste andre er sekundære skader. (Det manglet ikke på sekundære eksplosjoner.)
De kan vel egentlig bruke satelitter til det?
Satelitter kan vise hva som skjer, men har kjente baner og passeringstidspunkt. De kan fortelle hva som har skjedd på et gitt sted til et gitt tidspunkt.
Forventet ankomsttid for et tog, avhenger av planer og prioriteringer i det russiske jernbanesystemet. Det kan ikke satelittbilder si noe om. Dronene eller kryssermissilene som skal angripe må holdes skjult lengst mulig. De lan derfor ikke stå klare for utskyting. Flytiden for dronene og lossetiden for toget innebærer et begrenset tidsvindu for å sette angrepet i gang.
Jeg holder en knapp på menneskelige ressurser på stedet eller i jernbaneorganisasjonen.
Men losser russerne toget med gaffeltrukker, eller løfter de en og en kasse?
Tog er flyttbare. Frykter russerne et angrep, kan de losse toget i etapper og flytte det mellom etappene.
Ved hjelp av sabotasje på en flyplasss i Rostov-na-Don ble et russisk SU-30 ødelagt i ettermiddag.
Video tatt inne på flyplassen viser at flyet hadde nr. «35» på halefinnen før det ble stukket i brann og totalskadet.
Putin mistet et fly til en verdi av ca 50 millioner USD:
Var et tog som laster av ammo ved det depoet når det ble angrepet. Meget nice!
Flere spør seg hvordan verden skal overleve 4 år med Trump, på bakgrunn av det som har skjedd bare i løpet av de første 3 månedene med ham som POTUS.
Nå har Trump introdusert en ny hatt, som klart viser ambisjonen om en Trump III:
https://x.com/TrumpWarRoom/status/1915460299575923130
For ordens skyld:
Jeg er er klar over begrensningen til 2 perioder.
Men også klar over Trumps ambisjoner og ‘beskjedne’ respekt for lover og regler han ikke liker.
Blir bare drøyere og drøyere.