Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Nok en russisk general som har sluttet å røyke.

Edit:
Dette er ikke fra et tilfeldig overvåkingskamera. Dette er filmet av en som ventet på eksplosjonen.

Undres på hva Budanov vil finne på dersom Ukraina ikke lengre trenger å bekymre seg for at USA vil stoppe hjelpen.

13 Likes

Jeg tenkte på akkurat det samme.

Hva er det USA gjør for å holde tilbake Ukraina? Eller, på hvilke felter? :thinking: Inntrykket mitt er at de gjør det de får til.

2 Likes

Jeg tenker på livideringer av høytstående offiserer inne i Russland. Sist Ukraina sprengte en general, var Kellogg veldig tydelig på at USA ikke likte dette.

Edit:
Det ser ut til at Budanov tok med enda en høyere russisk tjenestemann, siden han uansett ville få kjeft. Dette var sjefen for designkontoret ved Bryansk Electromechanical Plant. De lager utstyr for elektroninsk krigføring.

9 Likes

Tja, det Mvalen skrev om å eliminere russiske generaler.

Samt kanskje bombe Moskva?
Russerne har jo bombet ukrainske byer minst 100 ganger.

8 Likes
9 Likes

Fra 16. april

Russiske tap: 126, ukraniske 44

Dette er utenom sivile kjøretøy som spesielt Russland taper mye av. Tapene de senere dagene har vært endel lavere og forholdet ca 2:1, ikke 3.1 som her.

3 Likes

13 Likes

Starmer: Coalition of willing to guarantee Ukraine peace

Her sprenges en russisk general i luften i Moskva regionen, samme morgen som Trump sin utsending lander i Moskva - og Trump registrerer det ikke.

6 Likes

Russiske oljeselskap begynner å gå i minus. Mye er nok pga skatter. Viser vel at oljeprisen nå, samt amerikanske sanksjoner er knusende.

10 Likes

https://img.pravda.com/images/doc/7/1/71a19ea-7491797-fb-image-ukr-2025-01-02-23-45-55_690x387.avif

Zelensky og Trump i Den evige stad. Ser ut som de er rimelig på talefot
Zelensky i ‘korrekt’ sort antrekk, mens dressen til Trump gjerne kunne vært noe mørkere for anledningen :wink:

3 Likes

“Kanskje JD skulle tatt en tur til Moskva og besøkt Putin?”

10 Likes
5 Likes

Sikkert endel gammelt nytt her for de som følger alt som skjer veldig tett, men denne var informativ og strukturert :

21 Likes

Det fotoet der har så fantastisk potensiale til å bli historisk, men jeg har ekstremt liten tro på at det blir tilfellet

5 Likes

Kan være en viktig fulltreffer dette:

:ukraine: :boom: :ukraine:

17 Likes

Er dette tredje gang i år at de angriper denne fabrikken?

2 Likes

Jøss, er det noen fra hans eget parti som taler den oransje mannen midt i mot… :flushed:
image

@mvalen - klarer ikke å huske om denne har blitt angrepet tidligere, men den var jo tydeligvis operativ så det er vel en god nyhet.

12 Likes

Mer F 16 til ukraina. Om det er flyvediktig ramme eller bare spare parts vites ikke.

9 Likes

Kan være leveranse av nye F 16.

US General Cavioli uttalte den 04 04 2025 at flere F16
«are being prepared to transfer to Ukraine»

Disse kommer i tillegg til de F16 Zelensky den 19 03 2025 bekreftet var levert til Ukraina.

4 Likes