Russland vet meget godt at om de hadde utslettet en Europeisk hovedstad i Nato med atomraketter, hadde de samtidig utslettet seg selv.
Tror Putin vil konsentrere seg om å utvide sine videre erobringer mot land som ikke er Nato medlemmer. Det er ikke uten grunn at de ikke vil akseptere at Ukraina skal kunne bli medlem av Nato…
Han har allerede feilet stort. 80års jubileumet skulle være en stor feiring av Tsar Putin.
Verdt å lese resten av tråden
Oppsummerer hele tankegangen min den tråden der.
UK har aldri varit en del av ryzzland, eller under ruzzisk Kontroll. Baltikum har det. Ryzzland ser det som en del av sitt Imperium.
UK ser dom kun som en irriterende fiende. Ikke noe man vill ha i sitt utedo-imperium.
Det var kun ment som et eksempel på at man ikke bør ta Russisk retorikk alt for bokstavelig, om man ikke skal bli nervevrak.
Hva tror du hadde skjedd hvis NATO ikke hadde hatt atomvåpen? Hadde det da bare vært retorikk?
Atomvåpen virker selvsagt avskrekkende. Poenget er at man må skille mellom hva galninger på Russisk tv får seg til å foreslå, og hva som er reell Russisk politikk. Eller mener du at Russland faktisk kommer til å bombe London med atomvåpen?
Jeg mener de har lyst til å bombe London med atomvåpen og liker å prate om den fantasien. Fantasi fordi UK har atomvåpen. Hvis UK hadde droppet atomvåpen eller ikke hatt måter å få atomvåpen til Moskva på, så kunne det blitt mer enn en fantasi.
får vi slettet denne tråden i år??
Tørr Putin det? Jeg tviler.
Kan være at det er derfor Zelenskyj kommer med utfordringen. Fordi da viser han for Trump nok en gang at Putin ikke mener det han sier.
Og Trump liker når folk viser styrke og handlekraft, så mer kudos til Zelenskyj om kan faktisk møter mens Putin blir igjen hjemme.
Putin skulle ha et møte i Tyrkia i 2024, men jeg tror ikke det ble noe av?
Ikke helt bra det greiene her, men polakkene virker veldig sikre i sin sak:
Med disse tallene burde det jo være i Putin sin interesse å få en våpenhvile, men han vil vel ha mer land og mer blod ?
Morsom liten video her fra deres feiring #vodkabakrattet
Det nye transporten til russerne er kameler,så Ukraina burde ikke gå med på en dårlig avtale da det nærmer seg konkurs for russland.
Så hva er oddsen for at Putin dukker opp med Zelensky i Tyrkia torsdag?
Og hvor lang tid skal det ta for Trump å forstå at Putin ikke har noen hensikt trappe ned krigen, inngå våpenhvile, møte Zelensky eller whatever.
Og ut i det tredje året med krig i Europa så er det altså sanksjonskortet som dras opp nå som den store responsen hvis Putin ikke føyer seg . Hatten med sanksjonskort virker være utømmelig.