Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Ikke akkurat overraskende:

Håper vesten støtter opp med mer materiell og nye sanksjoner på olje og gass.
Edit:

Dette er veldig bra, bare tanken på at det er egne penger som betaler for bombing av ruzzere er jo godt i denne forferdelige krigen

9 Likes

Oddsen er ganske høye. Jeg tror ikke han dykker opp. Muligens sender han Lavrov.

Og hvor lang tid skal det ta for Trump å forstå at Putin ikke har noen hensikt trappe ned krigen, inngå våpenhvile, møte Zelensky eller whatever.

Jeg skulle tippe på noe i stil med 300 år. Så lenge lever nok ikke Trump, men om han hadde gjort det så tror jeg det er omtrent den tidsramen vi har, typ.

7 Likes

En kan gjerne spekulere i om Putin stiller opp på torsdag
Men det blir egentlig et nederlag for ham uansett hvis han ikke har en meget bra unnskyldning
Møter han er det nedverdigende mener noen
Men en kan vel også si at det er feigt å ikke gjøre det
Han kan velge en stedfortreder, eller nekte å møte Zelensky personlig
Her er det mange ukjente faktorer…

2 Likes

Denne er nok dessverre riktig illustrert:

#møkkagjeng
image

4 Likes

Sanksjoner på gaffateip så er krigen over :slight_smile:

Ser ut til at det er gaffateip som holder kreasjonen sammen, og en scootermotor som får den over grensen…

8 Likes

Det var Putin som inviterte til møte. Nå kaller han det for et politisk teater. Det ser ut som om han ikke trodde at Zelensky ville takke ja, og at han dermed ville score politiske poeng.

Kommentaren til Anders Åslund er interessant. Han har erfaring fra innsiden av Kreml. Når noe uventet skjer, trekker Putin seg tilbake. Apparatet bruker tid på å forme nye narrativ. Komikere er normalt veldig raske til både å “lese rommet”, og å formulere poeng. Det gjør dem vanskelige å håndtere.

16 Likes

Det er ingen tvil om at Zelensky e r Putin overlegen i en direkte ‘debatt’
Han klarte til og med å sette Trump og CO på plass i Det hvite hus
Som førte til at han ble nærmest kjeppjaget derfra.
Putin e r vant til å ha full kontroll over de han snakker med til vanlig Så han reagerer med raseri når han føler andre har et overtak
At han gjemmer seg e r ubåtkatastrofen 'med ‘Kursk’ et godt eksempel på

7 Likes

Jeg vil påstå Zelensky mistet hodet der, han fikk ikke noe ut av å sette dem på plass, heller motsatt. Engelsken til Zelensky er ok, men jeg tror at hadde han snakket ukrainsk, så ville han nok klart å si det samme på en svært mye bedre måte.

2 Likes

Episoden i Det Hvite Hus var en pressebegivenhet. Der spilte både Trump/Vance og Zelensky for sine hjemmepublikum. Jeg tror ikke dette er overførbart til forhandlinger i lukkede møter.

2 Likes

Reaksjonen til Trump/Vance gikk langt forbi en pressebegivenhet.

2 Likes

Tatt i betraktning at mottakerne dette var ment for var MAGA, så ligger det innenfor det som Trump og Vance serverer den gruppen.

Jeg tenkte mer på at de stoppet våpenhjelpen til Ukraina i noen dager, stoppet F16 oppdateringer, osv. Såvidt jeg husker, så kom det som en direkte effekt av hvordan det møtet utartet seg.

Det er motorer fra modellfly? Type Saito etc. ?

Mange år siden jeg holdt på med dette men ser etter et kjapt søk på nettet at det ikke er bare bare å få kjøpt seg en saito 4-takter lenger …

"Important information:
Due to Japan’s sanctions against Russia, the sale of this SAITO engine is only possible against proof of use in model aircraft.
For this we need a project description which includes the model type, manufacturer of the model, engine recommendation of the manufacturer and possibly a picture of the model / kit / body to be able to make the Japanese authorities credible that this engine is not misused for military purposes.
Only then we can order this engine for you which unfortunately means a delivery time of several weeks.
Please send us these necessary documents by email parallel to your order and we will try to get the approval for your order.

We hope for your understanding."

6 Likes

Da får vi se om det kommer noen sanksjoner ifra Trump mot Ruzzland, neppe. Trekker seg vel ifra forhandlingene uten sanksjoner.

Kommer det noe er det noe uten betydning.

Finnes det billigere kinesiske kopier?

Det ser ut til å bli stadig dyrere å utvinne russisk olje, så jeg vil tro at jakten på billigere deler til droner er intens.

2 Likes

Drøyt Håper nesten dette er AI… også på vei til Ukraina :sweat_smile:

Drøyt at noen tror dette er ekte, spør du meg.

Altså, klippet er ikke AI, men “kokainen” er et lommetørkle.

12 Likes

Akkurat slik husker jeg det også:

USAs våpenhjelp til Ukraina samt også intel-delingen som hadde pågått under hele krigen frem til da, ble øyeblikkelig stoppet.

Førte bl a til russisk gjennombrudd i Kursk oblast, da ukrainske styrker plutselig måtte kjempe halvt i blinde.

Så Trump & Vance er medansvarlige for at Ukraina ble drevet ut at det meste av Kursk.

7 Likes

Altså, å tro at han har liggende en pose kokain på bordet når det er masse presse fotografer tilstede og to andre statsledere. Da skal du virkelig snorte bra med diverse stoffer eller ha en agenda.

Basert på utseende på objektet også skal man ha god fantasi

12 Likes

Det er en serviett. Finnes mange bilder av dette på nett.

Forstår at han ikke vil ha snørrfilla liggende fremme. Jeg er bedre kjent med hygieneartikler enn med narkotika. Basert på egen erfaring er jeg rimelig sikker på at dette er en serviett. Jeg er ikke kjent med at kokain konsumeres i serviettform.

7 Likes