Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

https://www.state.gov/releases/office-of-the-spokesperson/2025/05/secretary-of-state-marco-rubio-with-margaret-brennan-of-cbs-face-the-nation/

QUESTION: Your Senate – former Senate colleague Lindsey Graham was next to you in that meeting with the Ukrainian foreign minister. He has a veto-proof majority on this bill to put sanctions on Russia. How quickly do you want the option for more sanctions on Russia, or are you asking him to wait?

SECRETARY RUBIO: No, we’re not – look, the Senate is going to act, ultimately. I mean, I think in the past we’ve [inaudible] to give us a little time to see if we can make some progress on our talks, but we’ve also been pretty clear with the Russian side for weeks now, going back six or seven weeks; we’ve been communicating with the Russian side that this effort was being undertaken, that we anticipated that when all was said and done it would have close to 80 co-sponsors in the Senate, and I imagine a comparable percentage of support in the House, and that that was an effort we couldn’t stop and don’t control.

Så kort sagt, rundt 80 av 100 senatorer er for å sanksjonere Russland hvis de ikke kommer noen vei i forhandlingene.

8 Likes
10 Likes

Lurt å ikke si noe om dette før utstyret var ved fronten.
https://militarnyi.com/en/news/zelensky-ukraine-already-using-australian-m1-abrams-on-front-line/

9 Likes
7 Likes

Dette er en type sivil ulydighet som jeg kan stille meg bak :grinning::+1:

19 Likes

Det skaffer partiet mer oppmerksomhet, så i den grad det er nyttig sivil ulydighet, så er det fordi det holder interessen oppe i å finne ut hvordan det er finansiert, som det er jeg tenker flest er interessert i å vite.

2 Likes

De gjorde en god PR-jobb der, ved å komme med reklame som er fullstendig uspiselig for veldig mange.

1 Like
3 Likes

Fikk veldig god valuta for rublene ved at folk ble såpass provoserte at media slengte seg på ja.

2 Likes

Det er finansiert av FSB.

1 Like

Jeg syntes Putin så litt for godt fornøyd ut etter samtalen . Dette gikk nok som en kunne frykte De har ikke kommet vesentlig nærmere en løsning Ukraina kan akseptere
Og Trump spiller kortene rett i fanget på Putin når han sier de vil vurdere å trekke seg ut. Maken til idiot
Det må i så fall skje med fortsatt våpenhjelp og kraftig sanksjoner . Ellers er Ukraina trolig ferdige som nasjon

2 Likes

Krasnov!!!

2 Likes

Du kan gjerne poste kilder.

Sansynligvis er det ikke finansiert av FSB for Diesen er ikke så dum. Og de nekter bare å oppgi hvor de har fått penger ifra fordi det gir dem PR.

1 Like

Fatter ikke hvorfor USA skal være interessert i en “stor” handelsavtale med Russland etter krigen. Booste økonomien deres så de kan starte nye kriger?

4 Likes

1 Like

Så er det mange som deler Trump sin optimisme etter samtalen med Putler?
Trump virker egentlig ikke være i særlig kontakt med virkeligheten.

8 Likes

Han jobber jo for Ruzzland. Er det noen tvil. Noe av det største vrøvlet jeg har lest noen gang.

8 Likes

Det er sikkert noen mellomledd, så de kan fake uvitenhet, selv om de egentlig vet hvor pengene kommer fra.

3 Likes

Så søtt :rofl:

4 Likes

Jasså, det er han ikke? Hvorfor løper han ryzzlands ærenden da? Før at han liker dem så godt? Fullt mulig, Quisling fikk ju med seg folk han også som syntes dette med nazism var det beste siden skivet brød. Vidrigt folk har funnits i alle tider, som Diesen m.fl. tydligt viser.

9 Likes