Skal bli interessant å se hvor off the rails det russisk forslaget er, hvis det da i det hele tatt kommer. Om ikke, så må vel den amerikanske administrasjonen snart begynne å skjønne tegninga?
Blir fort vekk en avsporing fra tråden, men her er statsfinansiert propaganda bekreftet i Danmark.
Hvis du ser på indirekte eiere så er det veldig mange med “Berge” i etternavnet, så det er bare et generasjonsskifte som er gjennomført:
Det bekreftes forøvrig i denne saken:
Edit:
Fra Ølen Betongs hjemmeside:
Videre:
Her er Ølen Betong i beste fall diffuse. Nordic Concrete Group eies med 50% av ØLEN BETONG GRUPPEN AS som igjen eies av barna til Atle Berge.
Snart må vi skjønne tegninga. Med pro-Ruzziske personer over hele linja så tror jeg de forstår tegninga.
Dette kommer til å ende med at USA trekker seg ut av forhandlinger, skyller mest på Zelensky og at USA trekker mesteparten av troppene ut av Europa.
Foreslår at Leraand og co stikker over grensa og stifter et parti med budskapet for fred i ukraina, så får de nok gratis kollektivtransport rett til Gulag.
I går skrev NRK bl.a. slik om Atle Berge:
“Atle Berge har sterke næringsinteresser i Russland og seier til NRK tysdag at han framleis driv stort med verksemd i landet.
I sosiale medium skriv han at for tida bur i Murmansk og at han der driv ei bedrift med om lag 50 tilsette.”
“Då NRK snakka med han tysdag føremiddag var han i Kina med ein delegasjon norske næringslivsleiarar og fredsaktivistar.”
Jeg har tillit til at PST og Etterretningstjenesten har god oversikt over hvilken rolle denne norske statsborgeren har som støttespiller for Putin inkl. bl.a. investeringer i barnehjem for stjålne ukrainske barn.
En god nyhet på morgenkvisten:
Atle Berge har vært i både den russiske og norske etterretningstjenesten søkelys før, denne artikkelen fra avisa Nordlys er 2018.
Atle Berge ble utestengt fra Russland i 2016, i 10 år, og han tapte rettssaken mot den norske stat.
Atle Berge har vært i den norske og den russiske etterretningstjenesten… i hvilken er han nå?
Virker som det har vært litt indre strid i familien og kan vel se ut som Atle Berge faktisk er ute av Ølen Betong men fikk med seg den russiske delen av selskapet og driver det.
Han har nok stor interesse av av at sanksjoner mot Russland oppheves. Om han gjør dette av ren egeninteresse eller om det er noen som bruker han til dette blir bare spekulasjoner.
Det har skjedd mye de siste sju årene. Bl.a. opplyser Atle Berge nå at han nå bor i Murmansk. Dette tror jeg neppe st han ljuger på seg.
I dag er han for lengst inne i varmen hos Putin. Han er trolig ikke oppe i oligarksjiktet, men hans tilknytning til Norge har utvilsomt svært høy politisk verdi for Kreml.
Har mailet et par journalister og bedt de opplyse om at Atle Berge er juridisk nærstående til selskapet selv om han ikke eier det. Oppfordrer andre til det samme!
Edit: Ølen Betong kan henges ut til de handler på en måte som viser reell uavhengighet. Å hyre Geelmuyden Kiese bidrar negativt i den sammenhengen.
Jeg tror at Atle Berge er mest interessert i penger, og at han ser mot 2026.
Kort sagt, en russer født i Norge finansierer kampanje for å få slutt på norsk støtte til Ukraina.
Dette var et sitat fra NRKs nettsted.
Ja, det over er bare min frie tolkning av hvordan dette henger sammen.
Skal man gjøre butikk i Russland så må man ha godkjenning av FSB.
Så da har du svaret ditt.