Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Folk kan komme til andre konklusjoner enn meg, uten at det skyldes onde baktanker eller manglende refleksjon. Innenfor demokratiske rammer, er det en forutsetning for en konstruktiv dialog.

Mitt problem med Rødt, er primært programformuleringen om å erstatte demokratiet med noe bedre. Her har det vært diskusjoner, og de ideologiske kommunistene har fremdeles innflytelse.

4 Likes

Det handlet nok mest om politikk rundt rettigheter som arbeidstaker og distriktspolitikk. På det tidspunktet så jeg f.eks. ikke på sikkerhetspolitikk som spesielt viktig. :see_no_evil:

Jeg sliter med å finne et parti som fører distriktspolitikk som jeg liker ellers også. Det hadde vært greit om man ikke flyttet alt inn til de store byene for så å måtte prioritere enorme summer til transport og infrastruktur i de store byene.

En smule avsporing fra tråden. Både Ap og H virker relativt solide når det kommer til sikkerhetspolitikk. Eller, skal jeg si, ikke direkte saboterende. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Enig. (Jeg tenkte nok mest på det partiets forhold til Nato og til privat eiendomsrett for bedrifter og produksjon.)

Der kom den på forsiden av VG.

7 Likes

Man skjønner jo hvorfor Ap har gjort et comeback med Stoltenberg, han kan få sagt det:

Stoltenberg om For-debatten: – Den enkleste måten å avslutte en krig på, er å tape krigen

ref: Stoltenberg om For-debatten: – Det er ikke i norsk sikkerhetsinteresse å svekke støtten til Ukraina

10 Likes

Det e r merkelig hvor forskjellige oppfatninger en kan ha
Kjell M Bondevik møtte Tore Berge nylig ,som e r i mot støtte til Ukraina
-Fordi pengene går til krig
Vel, dette er nok som musikk i ørene på Putin. En kan vel tenke seg hvordan situasjonen hadde vært derom ikke Ukraina hadde fått våpenhjelp
Han møtte også kompisen Atle Berge uten å vite hvem det var
‘I har ikkje heilt oversikta… I’ :wink:

1 Like

Så lenge Ukraina klarer å holde et noenlunde brukbart forhold til den amerikanske administrasjonen, så ligger de bra an. Selv om ikke Trump bevilger mere, så vil det komme bra med leveranser i 2026. Disse stammer fra Biden sin periode.

Russland har vesentlig dårligere utsikter i 2026, så de må virke så sterke som mulig i 2025, og sikre det de har tatt med politiske virkemidler.

9 Likes

Peter Frølich (H) er en bra mann : « FOR ønsker ikke «Fred og rettferdighet» som de hevder, men død og okkupasjon for millioner av mennesker»

30 Likes

Det er virkelig et dronekappløp i Ukraina. Det må bare bli vanskeligere og vanskeligere å få utstyr fram til fronten.

Blir bra i Q2 med enda lavere oljepriser

10 Likes

Seff, skal du rekruteres til etteretning går man også via FSB/KGB,

Bare spørr:
Arne Treholt
Frode Berg
Ole Martin Høystad … the list goes on…

3 Likes

Arne Treholt er utilgjengelig.

1 Like

Så trump har skjønt dette, men sier det ikke høyt for da vil jo alle se at hans "I alone can fix this" ikke kommer til å skje med det første.
image

1 Like

Av og til er det greit med vigrid.

De legger lite imellom.

image

6 Likes

Helt forferdelige greier :face_vomiting:

Men ærlig talt “jødestyrte naziregimet”, skjønner de ikke at det er en aldri så liten selvmotsigelse der? :cold_face:

14 Likes

Ting henger ikke på greip hvis du er ytterst til høyre eller venstre.

14 Likes

:cold_face: Riktignok ikke ventet en oppbygging av tropper før etter Ukraina krigen er “løst”. Men likevel :cold_face:
image
Kilden er: Finland ‘preparing for the worst’ as Russia expands military presence near border | Finland | The Guardian

2 Likes

Snakker av tidligere erfaring…? :joy:

1 Like

Jeg lukter en aldri så liten dissonans mellom ordene “jødestyrte” og “naziregimet”.
De må føle seg utrolig splittet, ja de er vel ikke så glad i ett jødestyre men ett naziregime bør jo være deres Soria Moria :innocent:

3 Likes

Det ser ut til at OPEC vil forsøke å knekke både shale og russisk olje.

5 Likes