Håper dette blir gjennomført
Analysene hans er selvsagt hans tolkning av situasjonen. Observasjonen at kritikk nå rettes mot “Lederen” og ikke vagere begreper som “Regjeringen” eller “Ledelsen” belleger han med sitater.
Manglet totalt kilder på artikkelen, så ikke noe jeg umiddelbart tar for god fisk. Selv om jeg håper det er sant. Har forresten sett ørten utsagn som når du ser hele klippet har stikk motsatt betydning enn det et kort sitat vil vise.
Litt av greia i Russland er at du må ha en person som prøver å styrte Putin som klarer å få med seg nok folk. Den personen vil stå ekstremt utsatt til. Er det verdt det for noen med makt i Russland? Jeg tenker at en evt slik person allerede vil ha vært servert te og gått for kaffe e.l. Dvs en “walking dead” uten noe å tape på å prøve seg.
Han oppgir dato for det som har blitt sagt i det russiske parlamentet. Jeg tror de har transkripsjon av debatter, men jeg er ikke kapabel til å navigere der.
Når det gjelder mulige erstattere til Putin, så vil et folkelig opprør trolig behøve en karismatisk leder. Dette er imidlertid ikke den eneste måten som Putin kan falle. Han kan også bli erstattet av en kompromisskandidat mellom ulike maktfraksjoner. Det trenger altså ikke være en ny Tsar.
Kan det tenkes at ektemannen til Margarita Simonyan kan ha blitt ansett som en trussel? Noen propagandister har jo som jobb å få med seg folk.
Tigran Keosayan ligger etter sigende i koma. Man fristes lett til å tenke at han kanskje har drukket lit ekstra sterk te.
Det er en grunn til at jeg sier at en person som satser på å ta over etter Putin vil være en som allerede er på vei utfor stupet. Du skal være ganske desperat for å tro at den tryggeste veien videre er å prøve å styrte Putin og at du selv skal kunne samle de forskjellige faksjonene under deg.
– En seier for Putin
Mens Nato-ledelsen har jobbet for samhold, har Russland prøvd å så splid mellom USA og Europa, ifølge Neumann.
– Dette har Russland jobbet for i alle år, helt siden Nato ble dannet.
Han sier det åpenbart er en seier for Vladimir Putin at utviklingen i øyeblikket er i tråd med russisk utenrikspolitikk de siste 75 årene.
– Nå gjør Trump jobben for russerne, hevder FNI-direktøren.
Så, kort oppsummert
- Russland ser ut til å ha mistet muligheten til å bruke basen ved Tartus og får da ikke fraktet ut resterende personell/materiell sjøveien uten å gjøre en deal med Syria
- Russland har nå ikke noen base for ubåter i Middelhavet og derfor heller ingen ubåter
Opsummering !!!
Zelenskyy er ikke uden humor
Margarita har fået noget andet at tænke over — Er Ukraines 5. kolonne på spil her
DK
Usa allierer seg med Rusland og deler godene og kjemper mot Kina sammen.EU står alene uten makt uten innflytelse alene isolert fra alle.
Eu burde aldri blitt brukt fra Usa mot Rusland
Denne krigen har Eu Tapt
Vinner USA og Russland
Nato hører til fortiden
Ingen bør tro og stole på USA -De tar sinne venner allierte som engangsbruk
Det er slik det er. Trump gjør jobben for Ruzzland. Rart at alt han gjør gagner Ruzzland.
Eu må bygge son egen Militære fordi USA er en fake alliert.Eu må være nøytrale fra nå av med Russland fordi Ukraina har tapt krigen.Usa er ikke til å stole på.Det er Eu som kommer til å betale for denne Rusland Ukraina krigen.
Ja russerne sier de vil svare om USA tar over Grønland . Det vil vel si at russland vil se mot Svalbard.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
A: Vet ikke helt hva slags mani dette er, men har EU brukt USA mot Russland?
B: Det er en krig med Russland mot Ukraina, ikke mot EU.
At EU og USA støtterUkraina mot angrepet fra øst er ikke det samme som at det er en reell krig med EU eller USA for den del.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Bot much?
Det kan sikkert skrives mye om problemene EU står over for, men det består av fremdeles velfungerende land, med betydelige finansielle ressurser. EU har brukt en svært liten del av disse ressursene i Ukraina.
Russland på sin side, bruker alt de har av ressurser i krigen mot Ukraina, men har knapt oppnådd noe som helst de siste to årene. Økonomisk sett er de på vei mot ruin, og militært sett er de nå så svekket at de er avhengig av ammunisjon og materiell fra Nord-Korea.
Det ser veldig rart ut når du skriver at EU taper og Russland vinner. Det kan selvsagt tenkes at du har en utsøkt sans for humor.
Gir lite meining å seie at dette er ein seier for Russland… Usa sin tilstedeværelse i Arktis vil være krise for Russland som ynskjer å vere sjefen i nord. At no eu og usa har ein litten periode med litt krangling er uten betydning.