Jeg er enig i denne observasjonen, men tenker at vi vet for lite til å trekke konklusjoner.
Vi må huske på at Fedorov ikke er en byråkrat, men en politiker. Han har også sitt nettverk som forsøker å posisjonere han best mulig.
Jeg noterer meg at Fedorov har funnet betydelig mangel på budsjettdisiplin, men han har ikke funnet at penger forsvinner. Videre har han oppnådd lavere priser ved innkjøp. Mye kan tilskrives reformer og effektivisering av innkjøpsordninger, men mange kommenterer på nett går på at innkjøp tidligere ble plassert basert på politiske kontakter. Vi vet for lite, men forhåpentligvis er det noe som de uavhengige korrupsjegerne vil se på.
Noe jeg har sett lite av, er diskusjoner rundt sparkingen av statsministeren - og dermed automatisk resten av regjeringen. Jeg har sett noen kommentarer på at alt for mange beslutninger ble løftet oppover, og at presidenten druknet i detaljer som kunne vært avgjort på et lavere nivå. Andre kommentarer har gått på mistanke om at presidenten vil bytte til mer lojale folk. Disse to perspektivene er i stor grad gjensidig utelukkende. Enten ønsker du mer autonome folk under deg, eller så ønsker du folk som gjør som du sier.